To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - Jaka rajdówka? Dyskusja

Miniac - Pon 19 Wrz, 2011

Cytat:


Si... tylko roznica w cenie tez jest spora... za przelozenie do EG5 jakies 700 $ za przelozenie do EK Kamil dal ponoc cos ponad 5k zł.


EG6 i EK4 ma te same skrzynie i części do nich są w tej samej cenie. Chyba, że to literówka i ktoś z nich ma EG5 z Dserią, ale i tak przełożenie głowne z tej samej firmy wciąż w tej samej cenie.

Cytat:
Jeśli myślisz ze w jakimkolwiek innym aucie będzie inaczej, to kroczysz złą drogą synu

Cytat:

No właśnie będzie... w Hondzie nie psują się pierdoły które niby niewiele kosztują ale jednak podnoszą koszty użytkowania samochodu, lepiej kupowac opony i lac paliwo niz wymieniac czujniki, paski, łożyska, gumy w zawieszeniu itp itd.


Tak to prawda. W hondzie wykonali 'pracę u podstaw' są dobrej jakości ŚRUBY, złącza elektryczne i rozwiązania dla serwisu. Honda V/VI to jednak z racji rozwiązań zawieszeniowych (wielowahacz przód/tył) ma kosmiczną przewagę nad gen VII i wszelkimi saxo/clio na macpersonie w RAJDACH, ale okupione jest do bardzo dużą masą i ilością elementów do wymiany przy okazji krawola czy dzwona. Ironią jest to, że hondy które nadają się do rajdowania mają niewłaściwy silnik (Bseria), a za to karoseria nie nadaje się na wyścigi, a te które mają genialny silnik do rajdów mają beznadziejne konstrukcyjnie zawieszenie, dobre do wyścigów, ale do tych są już za ciężkie (Kseria EP3 VIIgen).

btw. Honda Bseria (V/VIgen 91-00) mają REWELACYJNĄ skrzynie biegów. Zabija ona wszystko inne swoją trwałością, prostotą, wagą, dostępnością części i zdolnością do zamiany biegów do prawie 10tys obr). Wystarczy zrobić jej co sezon rewizje i można katować cały rok (rajdy/wyścigi w tym DSMP). Skrzynie Kserii to shit. Wypadają biegi (nie tylko na dołach) bardzo szybko padają synchro, skrzynia jest ciężka, trudniejsza w serwisie, a idąc w dopuszczalne przełożenia 5,9 w góre strzelasz sobie finansowo w stopę gdyż padają one jak muchy (poza przełożeniem JAASa, któr kosztuje tylko co VTi), a bez tego nie masz czego szukać w klasie tą ciężką kluchą. Można oczywiście wybrać przełożenie, ciut dłuższe, które przeżyje dłużej.. ale nikt tego nie robi - moc ponad wszystko ;D

btw. jak tylko założysz płytkę do którejkolwiek hondy musisz od razu.
1. zamówić wyczynowe półosie
2. zamówić parę kompletów NOWYCH SERYJNYCH przegubów
3. poluzować płytkę..

..gdyż będziesz ukręcał półosie jak zapałki. Mam jednego zawodnika, który oszczędzając jeździł na zamiennikach i potrafił ukręcić 3 półosie podczas rajdu..

Greg - Pon 19 Wrz, 2011

Miniac pozamiatał.

PS Widziałem Mini wczoraj w Białej - ładne koło. :) Ale Ciebie nie wypatrzyłem. ;)

Miniac - Pon 19 Wrz, 2011

kubas napisał/a:
Miniac napisał/a:
520KM


Ale to już chyba z doładowaniem prawda ?


No tak :]

Torowy Civic EG6 AWD Turbo - Kijas Motorsport



kubas - Pon 19 Wrz, 2011

Miniac napisał/a:
..gdyż będziesz ukręcał półosie jak zapałki. Mam jednego zawodnika, który oszczędzając jeździł na zamiennikach i potrafił ukręcić 3 półosie podczas rajdu..


to oszczędność jak chuj wyszła pewnie :rotfl:

qbus - Pon 19 Wrz, 2011

Cytat:
EG6 i EK4 ma te same skrzynie i części do nich są w tej samej cenie. Chyba, że to literówka i ktoś z nich ma EG5 z Dserią, ale i tak przełożenie głowne z tej samej firmy wciąż w tej samej cenie.


Mylisz się.... kwestie homologacyjne nic innego... to co jest homologowane w jednym nie jest w drugim... to co w EK robi tylko jedna firma w Malezji i koszt jest duzo wiekszy niz reszty przelozen do B seri.

Cytat:
btw. jak tylko założysz płytkę do którejkolwiek hondy musisz od razu.
1. zamówić wyczynowe półosie
2. zamówić parę kompletów NOWYCH SERYJNYCH przegubów
3. poluzować płytkę..


why? 2 sezony jezdzenia VTi EG6 w rajdach na plytce KaaZa na seryjnych polosiach wyciagnietych z auta o przebiegu 220 tys km, przy ruszaniu i skrecaniu wszystko chrupalo a podczas jazdy nic sie z tym nei dzialo.

EmerytRs2 - Pon 19 Wrz, 2011

MArek napisał:
"Urwało sie mocowanie alternatora"
Marek23, to po rowie, to tylko aluminium Mareczku ;)

Miniac - Pon 19 Wrz, 2011

qbus napisał/a:

Mylisz się.... kwestie homologacyjne nic innego... to co jest homologowane w jednym nie jest w drugim... to co w EK robi tylko jedna firma w Malezji i koszt jest duzo wiekszy niz reszty przelozen do B seri.


Dlatego przecież napisałem
"..ale i tak przełożenie główne z tej samej firmy wciąż w tej samej cenie. "

Skrzynie te same. Nie wiem czy zrobiłeś literówkę bo raz napisałeś EG6 a raz EG5.


Cytat:
btw. jak tylko założysz płytkę do którejkolwiek hondy musisz od razu.
1. zamówić wyczynowe półosie
2. zamówić parę kompletów NOWYCH SERYJNYCH przegubów
3. poluzować płytkę..


why? 2 sezony jezdzenia VTi EG6 w rajdach na plytce KaaZa na seryjnych polosiach wyciagnietych z auta o przebiegu 220 tys km, przy ruszaniu i skrecaniu wszystko chrupalo a podczas jazdy nic sie z tym nei dzialo.[/quote]

Jeśli nie urwałeś do tej pory żadnej półosi to.
1. nie masz jej tak spiętej jak można i jak zamawiają sobie 'rajdowce'
2. nie korzystasz z jej możliwości.. albo inaczej mówiąc umiesz jeździć/dbać o sprzęt
3. masz naprawdę seryjny silnik z seryjnym przełożeniem 4.2 i 120Nm przed i 150Nm po VTECu :)

Tak czy inaczej półosie w EP3 są obligatoryjne i fabryczne nie wyrabiają, a w Bserii (jak zresztą napisałem, może przesadziłem z tymi PAROMA) seryjne dają radę jakiś czas przy mocach, które robimy.

GeKo - Pon 19 Wrz, 2011

qbus napisał/a:
Suma jeździ na Billu przecież, wg mnie na dziurawych szybkich partiach prowadzi sie lepiej niz Saxo/106, nie wiem jak Clio ale przypuszczam ze bardziej nerwowe mimo wszystko.


W zeszłym roku jeździł chyba na jakimś Teinie, teraz nie wiem. Piotrek jechał na Karkonowskim na Bilu, i on jak mało kto potrafi pojechać szybko na gównianym zawiasie tak po Karkonowskim powiedzial ze sie nie da na tym jechać i zamówił HPka regulowanego.

Co do hamulców w N nie można ściągnąć blach zrobić nawiewów co zmniejsza ich wydajność.
qbus napisał/a:
na CL nie powinno hamulca brakowac.

Raz brakło na Dolnośląskim ;) ale to płyn skończył się. CL dalej działały :D

qbus - Pon 19 Wrz, 2011

Cytat:
Dlatego przecież napisałem
"..ale i tak przełożenie główne z tej samej firmy wciąż w tej samej cenie. "

Skrzynie te same. Nie wiem czy zrobiłeś literówkę bo raz napisałeś EG6 a raz EG5.


Dalej nie rozumiem :)
Te same przelozenia pasuja to fakt, kosztuja tyle samo bo sa te same tylko tego ktore mozna uzywac w EG nie mozna w EK. Takie ktore jest homologowane w EK (bodajze 5.35 ale mowie z pamieci) chlopaki znalezli gdzies w Malezji i nie bylo juz tak tanie jak ogolnodostepne 4.7 czy 4.9 do B seri (jakies 400-500 $/euro/funtów).

Cytat:
Jeśli nie urwałeś do tej pory żadnej półosi to.
1. nie masz jej tak spiętej jak można i jak zamawiają sobie 'rajdowce'
2. nie korzystasz z jej możliwości.. albo inaczej mówiąc umiesz jeździć/dbać o sprzęt
3. masz naprawdę seryjny silnik z seryjnym przełożeniem 4.2 i 120Nm przed i 150Nm po VTECu


Tzn nie ja tylko mój kierowca.
Szpera wg mnie jest mocno spieta, nie znam wartosci ale ogolnie wg mnie prowadzenie jest mega trudne, trzeba sie napocic zeby trafic w droge. Kazde ruszanie, cofanie, na skreconych kolach to trzaski i trzesienie calym autem jakby sie zaraz mialo cos urwac.
Czy korzysta i dba o sprzet? skrzynia bez rewizji 2 sezony, wszystkie hamowania z miedzygazem itp.
Silnik seria tj. dolot parówa, zrobiony komputer. Skrzynia z przełożeniem 4.928 bodajze x-gear. Szpera KaaZa.

Cytat:
Tak czy inaczej półosie w EP3 są obligatoryjne i fabryczne nie wyrabiają


Skrzynia i półosie w ep3 to dramat, rozmawialem teraz z mechanikiem od Ingrama robi 2 hondy jedną EP3 i jedną tą nowszą, skrzynie po kazdym rajdzie (rajdy rpp = 70km oesowych) do rewizji i zawsze cos jest do wymiany.

GeKo - Pon 19 Wrz, 2011

Miniac napisał/a:
Tak czy inaczej półosie w EP3 są obligatoryjne i fabryczne nie wyrabiają, a w Bserii (jak zresztą napisałem, może przesadziłem z tymi PAROMA) seryjne dają radę jakiś czas przy mocach, które robimy.


O tym Bartek Grzybek może sporo powiedzieć. Jędrusiński potrafił załatwić na amen jakieś hiper super półosie które miały wytrzymywać znacznie więcej niż 240KM

CHRZANEK - Pon 19 Wrz, 2011

Kurcze Miniac...

Jestem pod wrażeniem wiedzy...

Jacek - Pon 19 Wrz, 2011

CHRZANEK napisał/a:
Kurcze Miniac...

Jestem pod wrażeniem wiedzy...

+1
nie tylko w tym temacie..ale za to z pomukami coś mega słabo :/

Miniac - Pon 19 Wrz, 2011

Greg napisał/a:

PS Widziałem Mini wczoraj w Białej - ładne koło. :) Ale Ciebie nie wypatrzyłem. ;)


Stałem cały czas w zasięgu 10m - nawet na tym zdjęciu :]


Miniac - Pon 19 Wrz, 2011

qbus napisał/a:


Dalej nie rozumiem :)



To teraz jest nas dwóch :>

Cytat:
Si... tylko roznica w cenie tez jest spora... za przelozenie do EG5 jakies 700 $ za przelozenie do EK Kamil dal ponoc cos ponad 5k zł.


Między czym, a czym różnica jest spora skoro to są TE SAME przełożenia? Jeśli chcesz kupić przełożenie 4.9/5.2/5.5 aftermarketowe firmy X to kosztuje ono tyle samo, bo zamawiając jak powiesz, że to do EK4 lub EG6 to dostaniesz te samą część. A że przełożenie firmy X kosztuje 2x więcej jak przełożenie firmy Y to oczywiście naturalne ze 100 powodów. Więc "Kamil" pewnie mógł wydać tyle samo co inny kolega z EG6.. tylko .. wydał więcej xD

Cytat:

Jestem pod wrażeniem wiedzy...


No bez przeZady.. to są jakieś prawdy ogólnikowe. Jeśli ktoś chciałby coś bliżej wiedzieć to chętnie wtedy zasłużę sobie na 'pomuka' :faja:

btw. w tej Hondzie co tak leciały półosie było chyba lekko ponad 220Nm i 240KM, co nie zmienia faktu, że nie było w ogóle takiego tematu przed montażem płytki

btw2. jak się tak poważniej zastanowić to Masłowski (EP3 z otomoto) sprzedaje te Hondę naprawdę okazyjnie - jeśli nie miała żadnych przygód po drodze.

btw3. czy ktoś widział co robi zawieszenie EP3 na Ohlinsie na dziurach?

Bonczek - Pon 19 Wrz, 2011

Dostały dzieciaczki wykład o nieskręcaniu Hond :rotfl: sasasasasa :jupi:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group