was79 - Nie 04 Lis, 2012 Dobre porównanie karoluPL - Nie 04 Lis, 2012 i to niby ma być godnym następcą tego chyba jestem bardzo na nie GeKo - Nie 04 Lis, 2012 Włosi ratują swój rynek pracy w ten sposób, wychodzi na to że Fiata stać na takie poświęcenie. Kto inny by przeniósł fabrykę do Chin lub indii byle obniżyć koszty. Dla Polski to źle dla Włochów dobrze.martin.h - Nie 04 Lis, 2012
GeKo napisał/a:
Włosi ratują swój rynek pracy w ten sposób, wychodzi na to że Fiata stać na takie poświęcenie. Kto inny by przeniósł fabrykę do Chin lub indii byle obniżyć koszty. Dla Polski to źle dla Włochów dobrze.
Pewnie rząd dopłaca taką kasę, że się opłaca, a z drugiej strony Fiat inwestuje w fabrykę Zastavy. Nasz rząd nie zrobił nic aby uratować FSO, a pomyśleć jeszcze, że przy odrobinie zdrowego rozsądku i dobrych decyzjach na początku lat 90-tych mogliśmy prosperować podobnie jak dzisiaj Skoda
Czasy taniej siły roboczej w przemyśle motoryzacyjnym się kończy o czym świadczy wycofywanie się powoli z Chin Bart - Nie 04 Lis, 2012
martin.h napisał/a:
pomyśleć jeszcze, że przy odrobinie zdrowego rozsądku i dobrych decyzjach na początku lat 90-tych mogliśmy prosperować podobnie jak dzisiaj Skoda
Taaak, lubię te ludowe mądrości. Jest jeszcze parę - polonez to najbezpieczniejszy samochód świata a polskie konstrukcje typu syrena sport i beskid wyprzedziły o dziesiątki lat zachodnie wymysły. Wstrętni francuzi z Renault UKRADLI nasz polski, przełomowy prototyp beskida i sprzedawali go jako twingo.Bonczek - Nie 04 Lis, 2012 Bart, czemu Martyn nie ma racji? Serio pytam fydi - Nie 04 Lis, 2012 Jeszcze francuzi ukradli nam syrene 110!martin.h - Nie 04 Lis, 2012
Bart napisał/a:
martin.h napisał/a:
pomyśleć jeszcze, że przy odrobinie zdrowego rozsądku i dobrych decyzjach na początku lat 90-tych mogliśmy prosperować podobnie jak dzisiaj Skoda
Taaak, lubię te ludowe mądrości. Jest jeszcze parę - polonez to najbezpieczniejszy samochód świata a polskie konstrukcje typu syrena sport i beskid wyprzedziły o dziesiątki lat zachodnie wymysły. Wstrętni francuzi z Renault UKRADLI nasz polski, przełomowy prototyp beskida i sprzedawali go jako twingo.
Bardziej chodzi mi o to, że koncern VW chciał wejść na Żerań, wystarczyło wszystko ugrać z korzyścią i może teraz mielibyśmy coś ze znaczkiem FSO, co prawda to tylko domysły, ale wcale nie trzeba było nadprzyrodzonej siły aby do tego doszło.
A jeśli chodzi o polskie prototypy to naprawdę mieliśmy zdolną kadrę inżynierską, bo nie powiesz mi, że Syrena Sport czy Van, Wars czy wspomniany Beskid nie były nowoczesnymi konstrukcjami jak na tamte lata. Zabrakło tylko pieniędzy i innego ustroju martin.h - Nie 04 Lis, 2012
Bonczek napisał/a:
Bart, czemu Martyn nie ma racji? Serio pytam
Bo Bart to typowy hejter, nie umie odpowiedzieć argumentami tylko musi wyśmiać, ważne są statystyki Bart - Nie 04 Lis, 2012 Konstrukcje były nowoczesne, ale na zachodzie masowo powstawały równie nowoczesne prototypu, tyle że tam były pieniądze na wdrożenie ich do produkcji. A u nas latami pieprzą wszyscy jakie to rewolucyjne samochody polacy (naród wybrany, a jak!) projektowali i nic.
Skoda miała potencjał - nowocześniejsze fabryki, markę (fakt, że w latach '80 na zachodzie niezbyt dobrze się kojarzyła, ale jednak), FSO to była tylko lokalna fabryczka, przestarzała, z ogromnym przerostem zatrudnienia i z samochodem, który cokolwiek znaczył tylko w kraju.Bonczek - Nie 04 Lis, 2012
Bart napisał/a:
Skoda miała potencjał - nowocześniejsze fabryki, markę (fakt, że w latach '80 na zachodzie niezbyt dobrze się kojarzyła, ale jednak), FSO to była tylko lokalna fabryczka, przestarzała, z ogromnym przerostem zatrudnienia i z samochodem, który cokolwiek znaczył tylko w kraju.
Właśnie o tę część mi chodzi ale przecież była możliwość wyboru między koreańcami a niemcami?Bart - Nie 04 Lis, 2012 martin, często śnią Ci się pożary?GeKo - Nie 04 Lis, 2012 He he, to nie była kwestia pieniędzy bo te by się znalazły, ale w socjalistycznym kraju nie do pomyślenia była produkcja samochodu reprezentującego konsumpcyjny kapitalistyczny styl życia.Bart - Nie 04 Lis, 2012
martin.h napisał/a:
Bo Bart to typowy hejter
no name - Nie 04 Lis, 2012
Bart napisał/a:
Wstrętni francuzi z Renault UKRADLI nasz polski, przełomowy prototyp beskida i sprzedawali go jako twingo.
Nie ukradli, odkupili od BOSAL ( czy jakoś tak ? ) bo to tam powstał z tego co pamiętam.