To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - wlot powietrza na dach

Anonymous - Pią 11 Paź, 2013

2 małe aluminiowe Teowniki podklejone od spodu na b.mocny klej wystarczą .
rasta - Pią 11 Paź, 2013

Śaden klej nie utrzyma, nit lub śruba to jedyne rozwiązanie.

Tylko co za kretyn to projektował :/ i co w sytuacji jak się tak zamontuje:


faldzip - Pią 11 Paź, 2013

no ale to chyba nie musi byc jakas super kosmiczna technologia skoro takie najprostsze wersje tez się jakoś chyba sprawdzają:



dlatego ekspercko oceniam, ze przewiewu na wylot nie musi byc i jedyny problem to sztywnosc tego wlotu - na oko wyglada na grubosc papieru - wiec moze lepiej nie robic mu dziury z tylu?

rasta - Pią 11 Paź, 2013

No włąsnie sam nie wiem qarwa :/
was79 - Pią 11 Paź, 2013

Ja bym do twojego dał wzmocnienie od środka, i bez przewiewu. Wtedy nic ni będzie drgało. Drobny pręt odpowiednio dogiąć i przykleić od środka. Kształt takiego wzmocnienia mogę Ci pokazać na przykładzie i tyle.
Kamill - Pią 11 Paź, 2013

Jak dasz bez przelotu, to zawsze możesz wrócić i przykręcić po staremu, spróbuj, przykręć szczelnie i się przejedź. Mam jakieś alu profile w garażu, jak będziesz coś potrzebował, mam taki jeden cienki 4x4x4mm U i jakieś płaskowniki i kątowniki.
GeKo - Pią 11 Paź, 2013

Raściak podeślij to do mnie dolaminuje Ci 2-3 warstwy ręcznie i nabierze sztywności.
rasta - Pią 11 Paź, 2013

GeKo, no właśnie zareklamowałem górny element i otrzymałem nowy znacznie grubsze przez co jest o wiele sztywniejszy niż poprzednio. Co nie zmiena faktu że i tak w rękach się gnie.

Na razie daszek zamontowałem bez robienia szczeliny z tyłu ponadto oprócz nitów dodałem silikon uszczelniający. Testy na obwodnicy wypadły pozytywnie jest znacznie ciszej i na razie nic nie wpada w rezonans. Po weekendzie się okaże czy zda to swoje zadanie.

Koto - Pią 11 Paź, 2013

Może wycięcie większego wylotu by pomogło? Coś w ten deseń

Jaco - Pią 11 Paź, 2013

Koto napisał/a:
Może wycięcie większego wylotu by pomogło? Coś w ten deseń
Obrazek


Też o tym myślałem, ale to jednak dwie zupełnie inne konstrukcje, jak by sobie Rasta walnął takie wycięcie to by mu padało prosto do wlotów :) no i nie ma niczego co by "łapało" to powietrze( ten z fiesty jest "troszkę" bardziej rozbudowany ;) )

Najlepsze chyba będzie rozwiązanie zaproponowane przez Was`a. Czyli usztywnić górny daszek, i poskładać bez szczeliny, uszczelnienie sylikonem dookoła tej części przynitowanej powinno pomóc przy szumie i jakiś przeciekach.

Ja bym jeszcze przysłonił te wloty jakaś gąbką ( taką mniej zbitą), żeby jakiś syf i owady wyłapywała zanim trafią do wewnątrz.

GeKo - Pią 11 Paź, 2013

kurde przecież wystarczy dolaminować kawałek pianki z airexu, która waży tyle co pierd nietoperza i zrobi się sztywne jak tafla szkła.
A jaka grubość była na początku?

korek171 - Pią 11 Paź, 2013

Panowie a orientuje się ktoś jak taki bajer ma się do homologacji w saxo ??? Tylko kit car, czy dopuszczalne w A-gr
rasta - Wto 15 Paź, 2013

Dobra, testy na autostradzie oraz Torze Poznań zaliczone.

Daszek zamontowałem ostatecznie tak:



Jak widać na foto nie zostawiłem szpary z tyłu daszka. Oprócz nitów uszczelniłem go za pomocą silikonu uszczelniającego do szyb. Jest nieporównywalnie ciszej niż za pierwszym razem. Przy prędkości przelotowej tak 120-150 km/h jest naprawę ok.
Vmax tez był testowany (>250 km/h), nic nie odpadło, nic nie zaczęło furczeć ani wpadać w rezonans. Wreszcie mogę stwierdzić, że jest ok. Za pierwszym razem zdecydowanie daszek był za cienki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group