To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - DOŁADOWANIE SILNIKÓW SPALINOWYCH

CHRZANEK - Pią 21 Gru, 2007

PumaRST napisał/a:
Obecnie skałdam 2,0 16v zakute na duzej turbinie i wielu innych gratach


Mówimy o ZETEC'u czy EFI ?? ?? ??
O szczegóły nie pytam niech to będzie tajemnica, ale powiedz chociaż kiedy byś chciał ten projekt skończyć ?? Wiosna ?? Lato ?? Przyszły czwartek :p

Anonymous - Pią 21 Gru, 2007

PumaRST napisał/a:
[Pierwszy mój silnik Turbo ma Żółw i go opisał - zobaczymy co zrobi dalej z niego :D (dla mnei pocieszajace jest ze sie jeszcze nie rozsypał -=> dobrze go poskładałem :p


żółw mu w końcu zmieni pedalski majtkowoniebieski dekielek zaworowy na czarny i zamontuje podświetlanie neonowe oraz lusterko na spodzie klapy .

Do tego założy symulator zaworu upustowego z allegro co będzie robił pssssytt .

Albo nie . Zastanowię się jeszcze .

PumaRST napisał/a:
[

a teraz do 2 silnika:

1600cm 8v , kompresja 8,0:1 (seria)

dół: został seryjny, jedynie dałem nowe pompy (oleju i wody),

głowica:
-rozwiercone kanały i spasowane z kolektorami, przewrobione prowadnice zaworowe, ostry wałek rozrządu (Pipercams) z regulowanym kołem Kenta, twardsze spręzynki zaworowe,

Kolektory:

- ssanie to seria z wiekszymi wtryskami
- wydech pochodził z Escorta RS Turbo wraz z Garrettem T3 (wydech a/r 48, kompresor a/r 42).

Wydech 2,5" całkiem przelotowy, IC dosć duże, orurowanie Home made, Bov również.


Ten silnik też przeszedł przez obślizgłe żółwiowe łapy i trafił do innej fiesty RST ze specyfikacją na serię z małym plusem ( projekt dla mnie zakończony , choc wymagający ogromnej dalszej pracy w innych częściach auta )

PumaRST napisał/a:
[Całość oparta na seryjnej elektornice wspomaganej przez ECUmastera oraz inny mapsensor i EBC.


Jak zaczynałęm historię z turbo zapytałęm Pumy po co jest EBC - odpowiedział - to jest wynalazek boga abyś nie jeździł za szybko .

Zapytalem - a co jest jak chce szybciej ?

- Montujesz MBC i sprawa z głowy


Gdyby nie ten pedalski dekielek to nawet bym sięprzyznał że cię znam na zlocie

Anonymous - Pią 21 Gru, 2007

CHRZANEK napisał/a:
Mówimy o ZETEC'u czy EFI ?? ?? ??
O szczegóły nie pytam niech to będzie tajemnica, ale powiedz chociaż kiedy byś chciał ten projekt skończyć ?? Wiosna ?? Lato ?? Przyszły czwartek :p


Zetec

silnik i kolektor ssący już jest w aucie, zreszta skrzynia też:




jesli chodzi o szczególy to nie żadna tajemnica. Ja sie nie bawie w tajemnice :D Poprostu nie wiem co z tego wyjdzie, oczywiście odpowiem na konkretne pytanie ale o efekcie nic nie wiem.

Kiedy chce skończyć?? marzec moze początek kwietnia. napewno że dotrzeć i zrobić pierwsze własciwe strojenie w okolicy końca kwietnia. Problem jest taki ze nie mam do tego auta kół zimowych wiec nie spiesze sie ze względu na pore roku.

Anonymous - Pią 21 Gru, 2007

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Gdyby nie ten pedalski dekielek to nawet bym sięprzyznał że cię znam na zlocie


a myślisz ze bym ci podał ręke?? jesli tak to sie mylisz LOL lubie ten pedalski niebieski a teraz mam bojsbendowy orange LOL

Anonymous - Pią 21 Gru, 2007

CHRZANEK napisał/a:
PumaRST napisał/a:
Obecnie skałdam 2,0 16v zakute na duzej turbinie i wielu innych gratach


Mówimy o ZETEC'u czy EFI ?? ?? ??
O szczegóły nie pytam niech to będzie tajemnica, ale powiedz chociaż kiedy byś chciał ten projekt skończyć ?? Wiosna ?? Lato ?? Przyszły czwartek :p


ee - Zetec to typ silnika ( fordowska spaprana szesnastozaworówka której producenci wyznali zasadę jak Stalin podczas rekrutacji saperów : " nie muszą być dobrzy - musi być ich dużo " )

A EFI to rodzaj zasilania paliwem ( nie tylko fordowski ) czyli po prostu elektroniczny wtrysk wielopunktowy .

Co do pytań o koniec - to pewnie by chciał w przyszły czawrtek , ale realnie niech sięsam wypowie .

Anonymous - Pią 21 Gru, 2007

PumaRST napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Gdyby nie ten pedalski dekielek to nawet bym sięprzyznał że cię znam na zlocie


a myślisz ze bym ci podał ręke?? jesli tak to sie mylisz LOL lubie ten pedalski niebieski a teraz mam bojsbendowy orange LOL


taa analne kolory zawsze były domeną fiest mk3 8)

rasta - Pią 21 Gru, 2007

Żółwik Tuptuś, a mi podasz rękę na zlocie :>



Elektrik Łoranż teraz jest cool ;)

CHRZANEK - Sob 22 Gru, 2007

rasta napisał/a:
Elektrik Łoranż teraz jest cool

Podobno owocuje 15% wzrostem mocy ;)

Rasta na razie masz najfajniejszy kolektor ;) z "fordziarzy" ale czekam co Puma zmajstruje ...

Anonymous - Sob 22 Gru, 2007

CHRZANEK napisał/a:
Rasta na razie masz najfajniejszy kolektor ;) z "fordziarzy" ale czekam co Puma zmajstruje ...


i wydechowy bedzie miał bo ja bede urzywał całkiem normalnego kolektora pod turbine.
Ja sie skupiłem na ssącum dziki któremu zwiekszyłem przepływ przez niego a co najważniejsze mogłem załozyć 2 listwy wtryskowe i 8 wtrysków LOL

rasta - Sob 22 Gru, 2007

CHRZANEK napisał/a:
Podobno owocuje 15% wzrostem mocy


Moja dupo-hamownia mówi mi że ze 20% LOL


PumaRST napisał/a:
2 listwy wtryskowe i 8 wtrysków


"Prawie" jak fałosiem ;)

CHRZANEK - Sob 22 Gru, 2007

Brakuje tylko Twin Spark z Alfy :D :D :D
Anonymous - Sob 22 Gru, 2007

CHRZANEK napisał/a:
Brakuje tylko Twin Spark z Alfy :D :D :D


i piątej klepki ( byłbyt kpl ) ;)

Rasta - z tym kolorkiem to żeś przegiął :)

rasta - Sob 22 Gru, 2007

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Rasta - z tym kolorkiem to żeś przegiął :)


To robota Loya, ja się zdałem na niego i patrz jam mnie skubany urządził ;)

Anonymous - Sob 22 Gru, 2007

Wiem coś o robocie LOY-a - designer który maczał palce w mk1 RST , w jej zdjeciach i mam nadzieje jeszcze wiele razy będziemy współpracować :)

Rasta - wiesz jaki jest żółw - w Twoim projekcie nie mam siedoczego dopierdolić więc czepiam się kolorów ;-)

rasta - Sob 22 Gru, 2007

Panowie, a jak sie zapatrujecie na temperaturę spalin czyli EGT, he ??

Ogólnie panuje opinia, że górna bezpieczna granica to chwilowe 900 stopni.

Obecnie w okolicach 200 km/h przy pełnym WOT osiągam 900 stopni po czym można powiedzieć, że wskazówka dalej nie wędruję.

Dopuki nie miałm wskaźnika wogóle się tym nie przejmowałem czyli min. zamykałem licznik LOL Oczywiście widząc te 900 stopni odpuszczam i już licznika nie jestem w stanie zamknąć :|

Opinia mojego tunera jest taka, że kompletnie sie nie przejmować. Uważa, że wogóle ten wskaźnik to przekleństwo bo człek sie tylko w niego gapi - i tu na pewno ma rację.

Z tego co wiem, każdy silnik inny i nie da sie określić ile stopni zniesie. U kmpla w Zetecu nie raz przekraczało 1000 stopni i nic sie nie działo. Oczywiście istotne jest położenie czujnika, ja ma go w kolektorze.

Co wy na to, jak wy się zapatrujecie na ten temat?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group