mi - Pon 21 Sty, 2008 święte słowa...
...chyba, że to model bliźniaczy, z podobnymi acz nieco wyższymi tłokami...nox - Pon 21 Sty, 2008 ja np do tej pory żałuje że nie kupiłem tłoków z silnika 1.3 miał bym szanse na 140 PS w fieście ....Bad-i - Pon 21 Sty, 2008
saxorulez napisał/a:
nox napisał/a:
ok to juz kumam tego typu tłoki znam ale jako wyprodukowane od początku z tym stożkowym wypukleniem ale jak się robi coś takiego z seryjnego tłoka ??
tajemnica handlowa
Bad-i, Nox ma racje i nie chodzi mi o kute tłoki. Nigdzie tak nie napisałem.
Chodzi o przerobienie seryjnych, i ogólnie poprawienie komory spalania.
Lukaszu ale przeciez ja nic nie napisalem, tylko mniej wiecej napisalem jak to ma wygladac. Ja wiem ze wy macie swoje sposoby na zrobienie doprezajacego tloka z seryjnego i OK, natomiast ja takiej rzeczy bym nie polecal saxorulez - Pon 21 Sty, 2008
nox napisał/a:
Tak na logikę biorąc to trzeba coś napawać na seryjny tłok ??
wręcz przeciwnie jak chcemy doprężyć.
Nie jestem dziadem - podziele się wiedzą.. moze tym razem nie okaze się to błędem.
Planujesz blok tak aby tłok wchodził w komorę spalania, dlatego należy go stoczyć/frezować w kształt lekkiego stożka tak aby włacił w komorę spalania w głowicy.
That is all falks..saxorulez - Pon 21 Sty, 2008
Bad-i napisał/a:
natomiast ja takiej rzeczy bym nie polecal
to zalezy od motoru, tak jak napisałem były budowane A grupowe autka we Francji,
byłem przy rozbieraniu motoru.mi - Pon 21 Sty, 2008
saxorulez napisał/a:
Planujesz blok tak aby tłok wchodził w komorę spalania
oooo - i wszystko jasne!Bad-i - Pon 21 Sty, 2008
saxorulez napisał/a:
Bad-i napisał/a:
natomiast ja takiej rzeczy bym nie polecal
to zalezy od motoru, tak jak napisałem były budowane A grupowe autka we Francji,
byłem przy rozbieraniu motoru.
jezeli jest to taka metoda jak napisales wyzej to OK, natomiast ja widzialem silnik po rzezbie z tlokami (takie w ktorym blok nie byl zjezdzany)nox - Pon 21 Sty, 2008 kombinowałem w drugą stronę jest to z pewnością metoda dla silników które maja komorę spalania w głowicy . Nic tylko na wypadek uzbroić sie w parę zapasowych bloków i jazda saxorulez - Pon 21 Sty, 2008
tylko nie w każdym silniku tak można, warto to policzyć dokładnie.
I nie zasąpi to kutych tłoków napewno w sensie zarówno stopnia sprężania jaki i tym bardziej odpornosci na temp itp itd.
Właśnie tak czytałem i się zastanawiałem jaki to sens... niszczyć blok ? Lepiej odłożyć parę PLNów i kupić doprężające kute... Mniej pracy i większa odporność na temp.saxorulez - Pon 21 Sty, 2008
Vlodarsky napisał/a:
Właśnie tak czytałem i się zastanawiałem jaki to sens... niszczyć blok ? Lepiej odłożyć parę PLNów i kupić doprężające kute... Mniej pracy i większa odporność na temp.
zgadza się ale zależy to:
1) od budżetu którym dysponujesz
2) po co wywarzać otwarte drzwi dół w TU5 znosi dużogrzech - Pon 21 Sty, 2008 ja slyszalem jeszcze inny myk, lekki stozek ale nie tlokow tylko tulei tak ze wyzej jest weziej a nizej szerzej, zalety wiekszy luz tam gdzie mozna a jednoczesnie trzyma kompresje bo gora ciasno ... tylko slyszalem wiec nie wiem czy to w praktyce dziala.CHRZANEK - Pon 21 Sty, 2008 grzech tak sie robi silniki do krótkich wyścigów typu rallycros i wyścigi górskie.
Ale są minusy:
-Spore ubytki oleju (jak luźno spasowany motor to i 1L / 1000km
-Górny pierścień sie szybko kończy bo pracuje w trudnych warunkach