To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - PEUGEOT 106 RALLYE

mi - Pon 21 Sty, 2008

święte słowa...
...chyba, że to model bliźniaczy, z podobnymi acz nieco wyższymi tłokami...

nox - Pon 21 Sty, 2008

ja np do tej pory żałuje że nie kupiłem tłoków z silnika 1.3 :/ miał bym szanse na 140 PS w fieście ....
Bad-i - Pon 21 Sty, 2008

saxorulez napisał/a:
nox napisał/a:
ok to juz kumam tego typu tłoki znam ale jako wyprodukowane od początku z tym stożkowym wypukleniem ale jak się robi coś takiego z seryjnego tłoka ??


tajemnica handlowa :)

Bad-i, Nox ma racje i nie chodzi mi o kute tłoki. Nigdzie tak nie napisałem.
Chodzi o przerobienie seryjnych, i ogólnie poprawienie komory spalania.


Lukaszu ale przeciez ja nic nie napisalem, tylko mniej wiecej napisalem jak to ma wygladac. Ja wiem ze wy macie swoje sposoby na zrobienie doprezajacego tloka z seryjnego i OK, natomiast ja takiej rzeczy bym nie polecal ;)

saxorulez - Pon 21 Sty, 2008

nox napisał/a:
Tak na logikę biorąc to trzeba coś napawać na seryjny tłok ??


wręcz przeciwnie jak chcemy doprężyć.

Nie jestem dziadem - podziele się wiedzą.. moze tym razem nie okaze się to błędem.

Planujesz blok tak aby tłok wchodził w komorę spalania, dlatego należy go stoczyć/frezować w kształt lekkiego stożka tak aby włacił w komorę spalania w głowicy.

That is all falks..

saxorulez - Pon 21 Sty, 2008

Bad-i napisał/a:
natomiast ja takiej rzeczy bym nie polecal


to zalezy od motoru, tak jak napisałem były budowane A grupowe autka we Francji,
byłem przy rozbieraniu motoru.

mi - Pon 21 Sty, 2008

saxorulez napisał/a:
Planujesz blok tak aby tłok wchodził w komorę spalania

oooo - i wszystko jasne!

Bad-i - Pon 21 Sty, 2008

saxorulez napisał/a:
Bad-i napisał/a:
natomiast ja takiej rzeczy bym nie polecal


to zalezy od motoru, tak jak napisałem były budowane A grupowe autka we Francji,
byłem przy rozbieraniu motoru.


jezeli jest to taka metoda jak napisales wyzej to OK, natomiast ja widzialem silnik po rzezbie z tlokami ;) (takie w ktorym blok nie byl zjezdzany)

nox - Pon 21 Sty, 2008

kombinowałem w drugą stronę :D jest to z pewnością metoda dla silników które maja komorę spalania w głowicy . Nic tylko na wypadek uzbroić sie w parę zapasowych bloków i jazda :P
saxorulez - Pon 21 Sty, 2008

mi napisał/a:
oooo - i wszystko jasne!


tylko nie w każdym silniku tak można, warto to policzyć dokładnie.
I nie zasąpi to kutych tłoków napewno w sensie zarówno stopnia sprężania jaki i tym bardziej odpornosci na temp itp itd.

Anonymous - Pon 21 Sty, 2008

XSI http://www.allegro.pl/ite...io_okazja_.html
s16 http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4222449

Vlodarsky - Pon 21 Sty, 2008

saxorulez napisał/a:
tylko nie w każdym silniku tak można, warto to policzyć dokładnie.
I nie zasąpi to kutych tłoków napewno w sensie zarówno stopnia sprężania jaki i tym bardziej odpornosci na temp itp itd.


Właśnie tak czytałem i się zastanawiałem jaki to sens... niszczyć blok ? Lepiej odłożyć parę PLNów i kupić doprężające kute... Mniej pracy i większa odporność na temp.

saxorulez - Pon 21 Sty, 2008

Vlodarsky napisał/a:
Właśnie tak czytałem i się zastanawiałem jaki to sens... niszczyć blok ? Lepiej odłożyć parę PLNów i kupić doprężające kute... Mniej pracy i większa odporność na temp.


zgadza się ale zależy to:
1) od budżetu którym dysponujesz
2) po co wywarzać otwarte drzwi :) dół w TU5 znosi dużo

grzech - Pon 21 Sty, 2008

ja slyszalem jeszcze inny myk, lekki stozek ale nie tlokow tylko tulei tak ze wyzej jest weziej a nizej szerzej, zalety wiekszy luz tam gdzie mozna a jednoczesnie trzyma kompresje bo gora ciasno ... tylko slyszalem wiec nie wiem czy to w praktyce dziala.
CHRZANEK - Pon 21 Sty, 2008

grzech tak sie robi silniki do krótkich wyścigów typu rallycros i wyścigi górskie.

Ale są minusy:
-Spore ubytki oleju (jak luźno spasowany motor to i 1L / 1000km
-Górny pierścień sie szybko kończy bo pracuje w trudnych warunkach

Na codzień sie to nie nadaje ...

Przem_106 - Pon 21 Sty, 2008

s16 http://www.otomoto.pl/ind...4222449[/quote]

Ten jest jeszcze na mobile.de
http://suchen.mobile.de/f...de&pageNumber=1



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group