To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Projekt Clio Sport 200+

dzik - Pon 07 Kwi, 2008

Seryjny VVT dziala bardzo nisko, zapina juz przy 1800 jak sie nie myle.
Mozna zmienic jesli osoba ktora to bedzie robila uzna ze potrafi. VVT jest sterowane przez ECU.

Przyznam ze nie wiem dlaczego seryjnie odpina przy 6500 a w n-kowym nie.

ade - Pon 07 Kwi, 2008

zawsze zastanawia mnie jak to jest, ze niektore firmy nadal funkcjonuja...

bardziej druciarskiej i fuckupo tworczej firmy niz vtech w polsce chyba nie ma...

customowy program to chyba w snach tam dostaniecie... no chyba, ze mowiac po waszemu klekniecie do miecza wasatemu panu..., ktory co prawda makaron na uszy nawijac potrafi znakomicie, ale poza tym...

ogolnie jak ktos dba o swoje auto to niech trzyma sie daleko od specow typu mr. pirowski czy godula...

wracajac do tematu... dlaczego nikt w polsce nei ogarnia ecu do aut takich jak clio czy saxo??

bo nie ma po co.... aut jest stosunkowo malo, a wlasciciele nie beda chcieli placic za remap kosmicznych cen... lepiej nauczyc sie robic remap w 2,0 tfsi vwej czy jakims dieslu bo z tego jest kasa...

dlatego auta nie typowe robi sie na standalone lub na swiniach... bo w ecu to co najwyzej moga se popodnosic kilka map wsumie nie dokonca do czego sluzacych...

zazwyczaj montujemy standalone jak modyfikacje sa juz dosc powazne... a wtedy juz naprawde malo co nas interesuje...

niestety nie wiem na jakiej zasadzie dziala komp w clio ale w wersji z 1 lambda mysle, ze jest spokojnei do ogarniecia swinia


no i jeszcze jedna uwaga... to co obiecuja zagraniczni tunerzy wsadzilbym dosc gleboko w bajki... roznego rodzaju super chipy, stage i inne mtmow, sportechow i innych super firm...

saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008

dzik napisał/a:

Lukasz, ja nie mowie wyzej niz 7800, ja sie pytam czy mozna 7800?


dziku - cat cams nie podaje dokładnych danych, to zależy od tego na jakich gratach składasz auto.
Inaczej będzie na seryjnej przepustnicy a inaczej na 4P.

Podałem zakres użyteczny rpm tych wałków... 2000 do 7500 sądzę ze 7800 będzie w sam raz i bezpiecznie dla rozrządu. Nie wiem przy ilu rpm zaczyna to pływać w tej głowicy ale zawsze lepiej zostawić zapas niż ustawiać odcinkę na styk

wasq - Pon 07 Kwi, 2008

dzik napisał/a:
Seryjne ECU cofa fazy przy 6500 i dlatego spadek, N-kowy trzyma je do 7800 i efekt taki ze masz wyzsza moc srednia. Tez chodzi o to ze jak zmieniasz przy 7800 bieg to wpadasz na wyzsze obroty i wyzsza moc.

Lukasz, ja nie mowie wyzej niz 7800, ja sie pytam czy mozna 7800?


hmm czy ja dobrze rozumiem jak do seryjnego silnika ktory jest w sporcie zapodamy program n-grupwy to do 7800 mamy lepszy przebieg mocy ??

saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008

tak dobrze rozumiesz... N kowy program ma inną mapę i odcinkę wyżej.
Dzięki innej mapie a nie odcince - bardzo ładnie wzrasta średnia moc.

Rudello - Pon 07 Kwi, 2008

A czy zmiana na N-kowy komp w prawie seryjnym aucie np u mnia (seria + wydech i dolot wkrotce) moze mieć jakis negatywny wpływ na auto?

bo rozumiem ze brak zmian w silniku nie przeszkodzi w pnieciu sie wykresu do 7800rpm.
? skoro wykres ladnie idzie do gory cały czas to chyba powinna tez wzrosnac max KM?

saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008

N-ka ma to do siebie ze z założenia jest prawie seryjna... wiec napewno nie zaszkodzi.

Ja polecam poczekać na koniec projektu TOXICA i okaże się co jest warte Twoje ECU, bo może jednak da się coś je dłubnąć

Anonymous - Pon 07 Kwi, 2008

Jesli dobrze pamietam z tefo co FreeMan pisal to z grubszych trzeczy specyfikacja N grupowa przewiduje zmiane tylko jednego wałka, wydechowego, no + program ECU.
No i dolna czesc kolektora dolotowego (dokladnie taka jak kupilem) na stronie Renault Sport tez jest oznaczona jako N grupowa.

saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008

TOXIC napisał/a:
specyfikacja N grupowa


są dwie:

1) wersja z seryjnym wałkiem
2) wersja z wałkiem N grupowym

Anonymous - Pon 07 Kwi, 2008

saxorulez napisał/a:
N-ka ma to do siebie ze z założenia jest prawie seryjna... wiec napewno nie zaszkodzi.

Ja polecam poczekać na koniec projektu TOXICA i okaże się co jest warte Twoje ECU, bo może jednak da się coś je dłubnąć


Podstawowe czesci kupione, trzeba je zwiesc do warsztatu, podrapac sie po tylku i popatrzec co jeszcze dokupic. A lista "do kupienia" ma jeszcze pare pozycji, zaczynajac od kolek o ktorych rozmawialismy :) ( apropo są jakie opcje kolorystyczne ? :D hehe)
A tak serio to jeszcze ze 2 tysie na czesci potrzeba
rozrzad, paski, rolki, płyny itp pierdoly.
Jak to ogarne w miesiac to bedzie dobrze.
No a pozniej to se chyba pojde po pozyczke w firmie zeby miec na strojenie :D

saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008

kółka są złote tylko.. bardzo mi przykto :)
tzn są takie:


ale trochę bling bling pod maską nie zaszkodzi

Anonymous - Pon 07 Kwi, 2008

kurde a liczylem na jakis cukierkowy roz albo cus ;) tak jak w hundzie :D
no ale nic i tak nie bedzie pelnego respecta bo to pod oslona :D

wasq - Wto 08 Kwi, 2008

TOXIC napisał/a:
kurde a liczylem na jakis cukierkowy roz albo cus ;) tak jak w hundzie :D
no ale nic i tak nie bedzie pelnego respecta bo to pod oslona :D


w hundzie mialbys jeszcze dopisane gredy spoon apexi lub cos tam jeszcze innego :P :P :faja:

pcs - Wto 08 Kwi, 2008

saxorulez napisał/a:
N-ka ma to do siebie ze z założenia jest prawie seryjna... wiec napewno nie zaszkodzi.

Ja polecam poczekać na koniec projektu TOXICA i okaże się co jest warte Twoje ECU, bo może jednak da się coś je dłubnąć


lukasz, jakbys zobaczyl topowa N-ke np. z 2brally to tam niz nie ma seryjnego poza ... puszka dolotu, inne sa min. kolektor dolotowy, przepustnica, kolektor wydechowy, wydech, listwa wtryskowa, wtryski, stand alone jest zdaje sie moteca.

Ja sie pytalem o mojego kompa Ponidzialka (unitronic) i powiedzial ze nic nie zrobi.

Co do kompa z n-ki w serii to wykres tez wcale nie idzie w gore tylko troche spada, potem troche rosnie ale ogolnie to najwiekszy plus krecenia jest tylko na torze, gdzie czasem nie warto podnosic biegu tylko mozna jeszcze troche pokrecic na aktualnym .

I jeszcze co do strojenia na odleglosc, mim w volvo program robili holendrzy ktory znaja ten silnik na wylot (rica eng.), Dostali moj soft mailem, poprawili odeslali, Jarek wgral pojechalismy na testy z hamownia na kole i bylo tak sobie. Kazali zatankowac 98, poprawili soft i jeszcze raz na droge i juz bylo dobrze.
dostali sof

Marek23 - Wto 08 Kwi, 2008

pcs napisał/a:

Co do kompa z n-ki w serii to wykres tez wcale nie idzie w gore tylko troche spada, potem troche rosnie ale ogolnie to najwiekszy plus krecenia jest tylko na torze, gdzie czasem nie warto podnosic biegu tylko mozna jeszcze troche pokrecic na aktualnym .

Dokladnie... Z tego co wiem to Freeman kiedy zapodal walek max moc poszla na 7400.
Wczesniej na n-kowym Ecu bylo kolo 6500, tak tez jest u mnie. Oczywiscie moge krecic wyzej, ale czuc, ze moc zaczyna spadac. Dopiero walek robi roznice.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group