11.4. Serwisowanie.
11.4.1. Serwisowanie będzie odbywać się na zasadach podanych w art. 24-26
oraz 44-48 Przepisów Ogólnych oraz w Reg. Rajdowych Mistrzostw Europy FIA.
W przypadku kiedy Park Zamknięty po pierwszym Dniu zlokalizowany jest w bezpośrednim
sąsiedztwie Parku Serwisowego, samochód po serwisie 45” może być
wstawiony do tego parku przez upoważnionego w zgłoszeniu przedstawiciela
załogi, co nie zwalnia załogi ze wszystkich konsekwencji prawidłowego wjazdu
i odpowiedzialności za wpisy do karty drogowej. Warunkiem zastosowania powyższego
jest wydanie zgody przez GKSS.
W rajdach RSMP nie zaliczanych do Mistrzostw FIA zaleca się likwidację Parku
Serwisowego poprzedzającego metę rajdu.
Zezwala się na umieszczenie w Parku Serwisowym reklam sponsorów zawodnika
na samochodzie serwisowym, namiotach, parasolach oraz płotkach okalających
wykupioną lub przyznaną powierzchnie serwisową. Inne reklamy wymagają
uzgodnienia i wyrażenia zgody przez Organizatora Rajdu.
11.4.2. Organizator każdej rundy RSMP obowiązany jest zaplanować trasę rajdu
w taki sposób, aby każdego dnia przewidziany był geograficznie tylko 1 park
serwisowy. Minimalna powierzchnia stanowiska serwisowego dla zawodnika musi
wynosić odpowiednio dla wpłaconego wpisowego:
●●wpisowe 1 200 i 2 000 PLN - 45 m2
●●wpisowe 2 700 PLN - 55 m2
●●wpisowe 3 500 i 5 000 PLN - 65 m2
Jeżeli zawodnik decyduje się na wykupienie dodatkowej powierzchni w Parku
Serwisowym to za każde dodatkowe 100 m2 powierzchni przysługuje mu prawo
wjazdu kolejnym samochodem z tablicą „Zaplecze” (100 m2 = 1 dodatkowa tablica
„Zaplecze”).
Regulamin Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski - 2009
Główna Komisja Sportu Samochodowego RSMP 14
11.4.3. Podczas serwisowania obowiązkowe jest umieszczenie pod samochodem
folii o rozmiarach na tyle większych od wymiarów samochodu, aby podłoże było
skutecznie zabezpieczone przed możliwością zanieczyszczenia. Za niestosowanie
się do powyższego, Dyrektor będzie mógł nałożyć na winnego zawodnika karę
w wysokości 100% wpłaconego wpisowego za każdy stwierdzony przypadek.
11.4.4. W strefie tankowania organizator obowiązany jest zapewnić spełnienie
warunków bezpieczeństwa i ochrony środowiska. W szczególności organizator
obowiązany jest dostarczyć folię zabezpieczającą podłoże na terenie strefy tankowania
(nie obowiązuje na terenie stacji benzynowych oraz terenach utwardzonych
typu asfalt lub beton). Sposób wytyczenia i zabezpieczenia strefy tankowania musi
uniemożliwić osobom nieupoważnionym, w szczególności widzom, dostęp w pobliże
tankujących pojazdów.Bad-i - Śro 18 Mar, 2009 ok, czyli folia pod rajdowka ma byc poprostu wieksza od rajdowki.... - to rozumiem
teraz kolejne zagadnienia, nigdzie nie jest podane ile miejsca w parku serwisowym dostaja zawodnicy RD-3Lanjas - Śro 18 Mar, 2009
Bad-i napisał/a:
szczegolnie chodzi mi o folie pod samochod
kupujesz w sex-shopie zwykłą folię do zebezpieczenia mebli podczas pissingu i powinno być ok Bad-i - Śro 18 Mar, 2009 mam już taką w moim studio, problem polega na tym ze powierzchnia podłogi studia jest mniejsza od rajdowki GeKo - Czw 19 Mar, 2009 Bad-i: folia to typowa mata robocza dostępna w Castoramie itp. marketach koszt maks 50zł. Tak przy okazji jak masz serwis od Adamanta to nie mogą zabrać swojej?Bad-i - Czw 19 Mar, 2009 GeKo mam mechanikow, samochod i inne graty zapewniam jaqbus - Czw 19 Mar, 2009
Cytat:
teraz kolejne zagadnienia, nigdzie nie jest podane ile miejsca w parku serwisowym dostaja zawodnicy RD-3L
nie chce mi sie czytac regulaminow ale zazwyczaj jest tak ze podana jest liczba samochodow wpuszczanych rano na serwis... np na memoriale była to rajdówka, bus serwisowy i jeden samochód pomocniczy... jesli tego nie ma a wiemy ze na placu nie ma zbyt duzo miejsca to proponuje wczesnie rano serwisowi udac sie na strefe aby zajac sobie dobre miejsca CHRZANEK - Czw 19 Mar, 2009 W RD Jest przewidziany jeden samochód serwisowy, podejrzewam że miejsca będzie mniej niż dla RPP.
Co do folii to chyba nie będzie problemu Bad-i - Czw 19 Mar, 2009 koledzy znawcy, mam pytanie. Slyszalem z kilku zrodel (a takze gdzies czytalem) ze byly w RPP problemy z kolorowymi xero a takze scanami dokumentow. Przynaje ze nie bardzo wiem o co chodzi.
Dla przykladu jutro jade dac wszystkie dokumenty tak jak wymaga regulamin, nie wiem tylko dlaczego AK wymaga skanow dokumentow. Przeciez jak sie wydrukuje scan lub tez kolorowe xero to wyglada tak samo qbus - Czw 19 Mar, 2009 chodzi o to zeby bylo w kolorze i czytelnie... glupi ten zapis jest ale coz... nie przejmuj sie niczym, jak jest wyrazne to nie bedziesz mial zadnego problemu.Bad-i - Czw 19 Mar, 2009 mam:
- kolorowe xero
- wydruk skanow
- skany na dysku
nie dam sie jutro spławic qbus - Czw 19 Mar, 2009 tymi sprawami powinien sie pilot zajmować a kierowca powinien skupiac sie juz na jezdzie Bad-i - Czw 19 Mar, 2009
qbus napisał/a:
tymi sprawami powinien sie pilot zajmować a kierowca powinien skupiac sie juz na jezdzie
i tak dokładnie jest, ale poniewaz jest to moj pierwszy start to korzystajac z okazji staram sie jak najwiecej zrozumiec, nauczyc, wiedziec itd.....
Pozniej to ja bede organizowal panny a niech Radek skanuje i wysyla
Dzisiaj pol dnia spedzilismy na rozmowie o opisie, przepisach itd... - mysle ze jest to bardzo wazne dla debiutanta Dariano - Czw 19 Mar, 2009 Juz troszke robisz w kalesony czy jeszcze nie ?? :DDDDDGeKo - Pią 20 Mar, 2009
Bad-i napisał/a:
Dzisiaj pol dnia spedzilismy na rozmowie o opisie, przepisach itd... - mysle ze jest to bardzo wazne dla debiutanta
Bardzo dobrze, podoba mi się Twoje podejście do tematu