poowiem tak zalaem total quartz 9000 5w40 2 kjsy i lekkei jezdzenie po miescie wytrzymal 2 miechy i sie przepalil
teraz zakupilem 300v motula 5w40 i trzyma zajebiscie parametry (tzn jakis czas temu )Tomcat - Śro 11 Sie, 2010
wasq napisał/a:
jak jestesmy przy 5w40
poowiem tak zalaem total quartz 9000 5w40 2 kjsy i lekkei jezdzenie po miescie wytrzymal 2 miechy i sie przepalil
teraz zakupilem 300v motula 5w40 i trzyma zajebiscie parametry (tzn jakis czas temu )
Ja przejeździłem pół roku na tym oleju w tym parę upalań i 2x Tychy. Zero problemów, temperatura oleju zawsze w tych samych granicach. Przy ostrej jeździe spalił pół litra przez 5000 km.M - Nie 22 Sie, 2010 Ciekawa rzecz, ostatnio moja honda dymiła na odpuszczeniu gazu, tzn na ostatnich wyjazdach torowych, bylem przekonany że poszły uszczelniacze no i trzeba robić głowicę.
Włodziu zalał mi totala przed wyjazdem na tor. Z tego co zauważyłem przestał dymić całkowicie, mało tego - po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy" - valvo by się już mocno zaciemnił. Druga sprawa - ale nie mogę tego potwierdzić bo oczywiście jest to subiektywne - mam wrażenie że silnik jest sprawniejszy jakby się uszczelnił. Jeżdzę na tym silniku już 4 lata i dotąd cały czas na valvo vr1 - stąd pozwolilem sobie na taką ocenę.
Dwa - silnik miał mniejszą tendencję do nadmiernego grzania się, ale to już może charakterystyka toru - było gdzie go przechłodzić - w każdym razie mogłem trzaskać tyle kółek ile chciałem, w aucie nie robił się ukrop jak wcześniej - nie było czuć buchającego żaru z ustawionego na zimno nawiewu.
Takie subiektywne wrażenia, może ktoś techniczny w temacie to zweryfikować?kamil - Nie 22 Sie, 2010 Także jeźdżę na Totalu, który Vłodziu mi zalał. Mija 6 mcy jazdy miejskiej, na pełnym ogniu i nadal ma karmelkowy kolor. Temp. oleju zawsze na tym samym poziomie. Zdecydowanie dobry wybór.Loko - Nie 22 Sie, 2010 Total to jest 10w50, a Valvo na którym jeździłeś to pewnie 5w-50 więc wszystko się zgadza, bo total jest gęstszy. dla odmiany przy odpalaniu w zimie będzie trochę gorzej.M - Nie 22 Sie, 2010
Loko napisał/a:
Total to jest 10w50, a Valvo na którym jeździłeś to pewnie 5w-50 więc wszystko się zgadza, bo total jest gęstszy. dla odmiany przy odpalaniu w zimie będzie trochę gorzej.
Odpalania w zimę nie będzie na szczeście - tzn takie periodyczne co dwa tygodnie, ale silnik przy odpaleniu będzie miał około +15 stopni celsjusza
Dzięki za potwierdzenie.Lejek - Nie 22 Sie, 2010 Mogę poleciec Valvo vr1 10w60 - trzyma cisnienie przy dużych temperaturach, na pojezdzawkach jeszcze nie mialem problemów w przeciwienstwie do mobila 10w40 z którego robiła sie woda po dwóch kolkach na torze w lublinie.GeKo - Pon 23 Sie, 2010
M napisał/a:
po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy"
Ja słyszałem opinie, że jeśli olej nie zmienia koloru tzn. że nie czyści silnika w ogóle.
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?Vlodarsky - Pon 23 Sie, 2010
GeKo napisał/a:
Ja słyszałem opinie, że jeśli olej nie zmienia koloru tzn. że nie czyści silnika w ogóle.
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?
w moim samochodzie olej zmienia kolor dopiero po 5-7 tys km a po 8 już jest wymieniony... więc do tej opinii raczej nie mogę się ustosunkować.
Poza tym słyszałem opinię, że olej służy do smarowania a nie czyszczenia A do czyszczenia silnika służy maszyna która przepuszcza przez niego płyn czyszczący silniki dostępny między innymi w firmie Total. Operacja trwa 20-30 minut i znowu co byś nie zalał to koloru nie zmieni...M - Pon 23 Sie, 2010
GeKo napisał/a:
M napisał/a:
po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy"
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?
Geko tak. Czy chodzi Ci o to że powinienem jeżdzić na cieplym żeby wychładzać dodatkowo motor?GeKo - Pon 23 Sie, 2010 Vlodarsky, he he dokładnie, ale zauważ że niektore oleje od razu łapią ciemny kolor czyli pewnie wypłukują brud i sie z nim mieszają a inne nie.
M napisał/a:
Geko tak. Czy chodzi Ci o to że powinienem jeżdzić na cieplym żeby wychładzać dodatkowo motor?
W rajdówce nigdy nie mieliśmy puszczonego zimnego nawiewu, zawsze nagrzewnica w pozycji otwartej na ciepłe.M - Pon 23 Sie, 2010 U mnie nie ma problemów z chłodzeniem, tzn jest bardzo wydajne nawet przy takiej małej chłodni. Nigdy nie torze wskazówka nie podskoczyła mi ponad normę.GeKo - Pon 23 Sie, 2010 Ja też tego problemu nie mialem w clio nigdy, ale profilaktyka, poza tym to zawsze zdrowiej dla niego jak ma 90 niż jak ma 100 czy 105.Jakarti - Śro 25 Sie, 2010 a ja tak na szybko -
bede wymienial płyny w Clio - wymienic oleja na ten "markowy" czy pozostac przy Elfie chyba by Renault?M - Śro 25 Sie, 2010 Przy twojej "bujace" Kubuś może byc niewielka różnica