To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Jaki olej do silnika?

wasq - Śro 11 Sie, 2010

jak jestesmy przy 5w40

poowiem tak zalaem total quartz 9000 5w40 2 kjsy i lekkei jezdzenie po miescie wytrzymal 2 miechy i sie przepalil

teraz zakupilem 300v motula 5w40 i trzyma zajebiscie parametry (tzn jakis czas temu )

Tomcat - Śro 11 Sie, 2010

wasq napisał/a:
jak jestesmy przy 5w40

poowiem tak zalaem total quartz 9000 5w40 2 kjsy i lekkei jezdzenie po miescie wytrzymal 2 miechy i sie przepalil

teraz zakupilem 300v motula 5w40 i trzyma zajebiscie parametry (tzn jakis czas temu )


Ja przejeździłem pół roku na tym oleju w tym parę upalań i 2x Tychy. Zero problemów, temperatura oleju zawsze w tych samych granicach. Przy ostrej jeździe spalił pół litra przez 5000 km.

M - Nie 22 Sie, 2010

Ciekawa rzecz, ostatnio moja honda dymiła na odpuszczeniu gazu, tzn na ostatnich wyjazdach torowych, bylem przekonany że poszły uszczelniacze no i trzeba robić głowicę.
Włodziu zalał mi totala przed wyjazdem na tor. Z tego co zauważyłem przestał dymić całkowicie, mało tego - po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy" - valvo by się już mocno zaciemnił. Druga sprawa - ale nie mogę tego potwierdzić bo oczywiście jest to subiektywne - mam wrażenie że silnik jest sprawniejszy jakby się uszczelnił. Jeżdzę na tym silniku już 4 lata i dotąd cały czas na valvo vr1 - stąd pozwolilem sobie na taką ocenę.
Dwa - silnik miał mniejszą tendencję do nadmiernego grzania się, ale to już może charakterystyka toru - było gdzie go przechłodzić - w każdym razie mogłem trzaskać tyle kółek ile chciałem, w aucie nie robił się ukrop jak wcześniej - nie było czuć buchającego żaru z ustawionego na zimno nawiewu.
Takie subiektywne wrażenia, może ktoś techniczny w temacie to zweryfikować?

kamil - Nie 22 Sie, 2010

Także jeźdżę na Totalu, który Vłodziu mi zalał. Mija 6 mcy jazdy miejskiej, na pełnym ogniu i nadal ma karmelkowy kolor. Temp. oleju zawsze na tym samym poziomie. Zdecydowanie dobry wybór.
Loko - Nie 22 Sie, 2010

Total to jest 10w50, a Valvo na którym jeździłeś to pewnie 5w-50 więc wszystko się zgadza, bo total jest gęstszy. dla odmiany przy odpalaniu w zimie będzie trochę gorzej.
M - Nie 22 Sie, 2010

Loko napisał/a:
Total to jest 10w50, a Valvo na którym jeździłeś to pewnie 5w-50 więc wszystko się zgadza, bo total jest gęstszy. dla odmiany przy odpalaniu w zimie będzie trochę gorzej.

Odpalania w zimę nie będzie na szczeście - tzn takie periodyczne co dwa tygodnie, ale silnik przy odpaleniu będzie miał około +15 stopni celsjusza :)
Dzięki za potwierdzenie.

Lejek - Nie 22 Sie, 2010

Mogę poleciec Valvo vr1 10w60 - trzyma cisnienie przy dużych temperaturach, na pojezdzawkach jeszcze nie mialem problemów w przeciwienstwie do mobila 10w40 z którego robiła sie woda po dwóch kolkach na torze w lublinie.
GeKo - Pon 23 Sie, 2010

M napisał/a:
po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy"


Ja słyszałem opinie, że jeśli olej nie zmienia koloru tzn. że nie czyści silnika w ogóle.
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?

Vlodarsky - Pon 23 Sie, 2010

GeKo napisał/a:
Ja słyszałem opinie, że jeśli olej nie zmienia koloru tzn. że nie czyści silnika w ogóle.
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?


w moim samochodzie olej zmienia kolor dopiero po 5-7 tys km a po 8 już jest wymieniony... więc do tej opinii raczej nie mogę się ustosunkować.

Poza tym słyszałem opinię, że olej służy do smarowania a nie czyszczenia :) A do czyszczenia silnika służy maszyna która przepuszcza przez niego płyn czyszczący silniki dostępny między innymi w firmie Total. Operacja trwa 20-30 minut i znowu co byś nie zalał to koloru nie zmieni...

M - Pon 23 Sie, 2010

GeKo napisał/a:
M napisał/a:
po całym dniu katowania silnika olej nadal był "kryształowy"
Maćku czy ty upalając jeździsz z zimnym nawiewem włączonym?

Geko tak. Czy chodzi Ci o to że powinienem jeżdzić na cieplym żeby wychładzać dodatkowo motor?

GeKo - Pon 23 Sie, 2010

Vlodarsky, he he dokładnie, ale zauważ że niektore oleje od razu łapią ciemny kolor czyli pewnie wypłukują brud i sie z nim mieszają a inne nie.
M napisał/a:
Geko tak. Czy chodzi Ci o to że powinienem jeżdzić na cieplym żeby wychładzać dodatkowo motor?


W rajdówce nigdy nie mieliśmy puszczonego zimnego nawiewu, zawsze nagrzewnica w pozycji otwartej na ciepłe.

M - Pon 23 Sie, 2010

U mnie nie ma problemów z chłodzeniem, tzn jest bardzo wydajne nawet przy takiej małej chłodni. Nigdy nie torze wskazówka nie podskoczyła mi ponad normę.
GeKo - Pon 23 Sie, 2010

Ja też tego problemu nie mialem w clio nigdy, ale profilaktyka, poza tym to zawsze zdrowiej dla niego jak ma 90 niż jak ma 100 czy 105.
Jakarti - Śro 25 Sie, 2010

a ja tak na szybko -
bede wymienial płyny w Clio - wymienic oleja na ten "markowy" czy pozostac przy Elfie chyba by Renault?

M - Śro 25 Sie, 2010

Przy twojej "bujace" Kubuś może byc niewielka różnica :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group