To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [Przepisy techniczne, załącznik J, homologacje ]

Anonymous - Pon 06 Cze, 2011

tam już byłem parę miesięcy temu, szukaj szukaj ;)
CHRZANEK - Pon 06 Cze, 2011

nds napisał/a:
zy otulina na klatkę wymagana na wysokości głowy ma jakieś specjalne oznaczenie?

Albo inaczej: mam otulinę na której jest nadrukowane "AF2-045" - czy to ta?


Czytamy w załączniku J:

8.3.5 Okładziny ochronne:
Te miejsca klatki bezpieczeństwa, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z ciałem zawodników muszą być obłożone niepalną otuliną zabezpieczającą.
Te miejsca klatki bezpieczeństwa, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z kaskami zajmujących miejsce muszą być obłożone otuliną zabezpieczającą, która musi spełniać standard FIA 8857-2001, typ A (patrz lista techniczna nr 23 -„Otulina zabezpieczająca homologowana przez FIA”) i być na stałe zamontowaną do klatki.
Zastosowanie: we wszystkich kategoriach.

A tutaj lista techniczna nr 23:

http://argent.fia.com/web...age_padding.pdf

Nie widzę żeby była tam otulina o takich oznaczeniach jakie sa na twojej...

Anonymous - Pon 06 Cze, 2011

no i wszystko jasne, dzięki!
iQ - Pon 06 Cze, 2011

Przywitalbys sie jeszcze :>
Jacek - Pon 06 Cze, 2011

iQ napisał/a:
Przywitalbys sie jeszcze :>

chyba ma CIĘ w dupie

iQ - Pon 06 Cze, 2011

Myslalem ze na takie przyjemnosci trzeba sobie zasluzyc :]
Mick - Pon 06 Cze, 2011

nds napisał/a:
no i wszystko jasne, dzięki!


Gdybyś potrzebował homologowanej otuliny na klatkę to zapraszam na PW lub mail sklep@rajdowe.com

CHRZANEK - Wto 07 Cze, 2011

Mick napisał/a:
Gdybyś potrzebował homologowanej otuliny na klatkę to zapraszam na PW lub mail sklep@rajdowe.com


Wszędzie handlują - rajdowce je**ne

qbica - Wto 28 Cze, 2011

wie ktoś może czy gdzieś w załączniku jest informacja nt możliwości zbudowania klatka samemu pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnien spawalniczych czy coś w tym stylu?

Będę bardzo wdzieczny za pomoc w odnalezieniu takiej informacji jeśli taka w ogóle gdzieś w załączniku jest :)

speed555 - Wto 28 Cze, 2011

raczej nie ma takiej informacji nigdzie. po prostu klatka ma być zgodna z załacznikiem J,. wiec Pan Henio w piwnicy moze wyspawac klatke Loebowi do C4 wrc i bedzie git. rury musza byc tylko odpowiednie (bezszwowe i odpowiedniej srednicy i grubosci), a to ze np ireco wydaje certyfikat jakis to pic na wode fotomontaz.
faldzip - Wto 28 Cze, 2011

speed555 napisał/a:
(bezszwowe i odpowiedniej srednicy i grubosci)

i chyba jeszcze z odpowiedniego materialu
speed555 napisał/a:
a to ze np ireco wydaje certyfikat jakis to pic na wode fotomontaz.

ale moze sie przydac w przypadku spotkania czepliwego diagnosty lub policjanta, zawsze to lepiej wyglada jak sie pomacha jakims papierem (oczywiscie jesli to ma byc taki bardziej cywil na ulice z klatkom)

korek171 - Wto 28 Cze, 2011

faldzip napisał/a:
ale moze sie przydac w przypadku spotkania czepliwego diagnosty lub policjanta, zawsze to lepiej wyglada jak sie pomacha jakims papierem


Uwierz mi ze jak będzie czepliwy to papier na nic się nie przyda- bardziej cywil na ulice z klatkom nie istnieją u nas prawnie...

qbica Jurek Tomaszczyk (ponoć uprawnienia spawalnicze ma) też sam spawał klatkę do hondy- i to nie tylko do swojej. Więc wydaje mi się że nie ma problemu.

qbica - Wto 28 Cze, 2011

ja już klatke mam, i właśnie potrzebuje jakiś papierek dla diagnosty i ktoś mi mówił że gdzieś taka informacja o którą pytałem niby jest w załączniku ale jeśli nie ma to dołącze do atestów na rury kopie certyfikatu uprawnien spawacza i tyle ;)

Jeszcze się uparli na papierek na demontaż tylnej kanapy, żeby wbić zmiane ilości miejsc na 2.
A przy okazji, swapował ktoś z was silnik na wiekszy i zmieniał dane nt pojemności w dowodzie? Jakie papierki potrzebuje do wydzialu komunikacji żeby to załatwic? umowa na kupno silnika (potrzebne numery silnika)? Wiem na pewno że fakture z warsztatu za zmiane silnika tak jak za demontaż tylnej kanapy. Jak bede zmienial na 2 miejsca to chce od razu wbić właściwy silnik itp

Najlepsze jak pozałatwiam wszystkie papierki a nie puszczą mnie za pasy i fotele bez homologacji :wall:

Mick - Wto 28 Cze, 2011

zmiana pojemności silnika w dowodzie rejestracyjnym to gra nie warta świeczki...
Faktycznie czasami lepiej jest załatwić zmianę ilości miejsc siedzących ze względu na klatkę, bo partol na drodze potrafi się o to czepić jak masz wpisane np 4-5 miejsc a tylko 2 fotele i klatka :)

Co do pasów i foteli polecam się :)

Mamy dość fajne fotele z uszami z homo firmy GP Racing za 1299 plnów (waga 9,6 kg) ;)

Greg - Wto 28 Cze, 2011

Hmm... A jakiej homologacji wymaga policja od foteli i pasów? FIA :D czy "E"? Bo szelki FIA chyba nie mają homo drogowej?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group