To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Hamulce

martin.h - Sob 13 Lut, 2010

bart napisał/a:
jakby ktoś miał pięciośrubowe felgi z integrale (albo repliki compomotive'a) w rozmiarze 15-18 to chętnie przyjmę :]


bart, jak pracowałem w 4turbo to zamawialiśmy jednemu klientowi 17'tki TH2 właśnie do Delty Integrale. Komplet wyszedł coś ponad 3 tysie.

Bart - Sob 13 Lut, 2010

to jakby ktoś miał za ułamek tej sumy to chętnie przygarnę :]
106 - Sob 13 Lut, 2010

bart napisał/a:
to jakby ktoś miał za ułamek tej sumy to chętnie przygarnę :]

np. 3/1? ;D

Anonymous - Sob 13 Lut, 2010

martin.h napisał/a:
, jak pracowałem w 4turbo to zamawialiśmy jednemu klientowi 17'tki TH2 właśnie do Delty Integrale. Komplet wyszedł coś ponad 3 tysie.

To i tak nic w porównaniu do 2015 ;D
540 x 4 = 2160 funtów = 9977 zlotych ^_^ plus wysyłka

Bart - Sob 13 Lut, 2010

chyba trochę offtopujemy :]

ps. no powiedzmy, że najniższą czterocyfrową sumę mogę dać :faja:

GeKo - Nie 14 Lut, 2010

bart, A ty masz 5 śrub a nie 4x98?
Bart - Nie 14 Lut, 2010

a różnie :>
Janusz - Nie 14 Lut, 2010

GeKo napisał/a:
bart, A ty masz 5 śrub a nie 4x98?



bart napisał/a:
a różnie :>

teach me master

tez chce mieć zmienny rozstaw :D

Bart - Nie 14 Lut, 2010

w sensie - w różnych samochodach różnie :]

dobra, dość spamowania w tym temacie.

Janusz - Pon 15 Lut, 2010

no to ja apropo hamulców.

N forum krc upierają się ze clio po wypięciu bespiecznika ma rozkład siły hamowania 50/50.. w związku z tym jakoś sie temu nie poświęcałem zbytnio bo stwierdziłem ze nie ma sensu.
Ale dziś zrobiłem kilka testów... i za każdym razem blokował mi się wcześniej przód...... jeżeli jechałem wcisnąłem sprzęgło i hampel to fur zaczynał blokować koła i leciał dość długo prosto po czym praktycznie przed samym zatrzymaniem dopiero znosiło go w bok
Na zakręcie jeżeli zrobiłem to samo.... to znowuż nie było tak ze tył odrazu zawiał, tylko blokowało przód i zaczynał płożyć.
czyli wychodziło by z tego ze jednak przód hamuje mocniej tak ?? czyli nie ma 50/50 ??

czy da mi coś pomiar na stacji kontroli pojazdów?? generalnie z tego co wiem to na niej pokazuje tylko siłę hamowania danego koła a to mi chyba nic nie da bo wiadomo ze z tyłu są mniejsze zaciski wiec siła jest mniejsza ?? (z tego co pamiętam pokazuje jeszcze stosunek siły hamowani jednego koła do drugiego ale tylko na tej samej osi)


niestety jestem z epoki neostrady i samochodów z ABS, wiec nie miałem zbytniej okazji poruszać się samochodem bez tego wynalazku, tzn owszem jeździłem jednak nim nie napinałem po śniegu, ale wydawało mi się ze jest podobnie.

GeKo - Pon 15 Lut, 2010

Doszedłem do podobnych wniosków, co do stacji kontroli jest tak jak mówisz, nie sprawdzą rozdziału siły hamowania.
Anonymous - Pon 15 Lut, 2010

Janusz,
nie wiem czy hamulce są 50/50 ale napewno tył bierze za mocno,ta wiedza kosztowała mnie kiedys 40 sek straty na któryms z superoesow.Po sniegu bardzo fajnie jezdzi sie Clio bez abs,problemem jest hamowanie z wiekszych prędkosci

kaziu1985pn - Pon 15 Lut, 2010

nie może być 50/50 bo tarcze musiały by miec tą samą wielkość ja bym stawiam tak bardziej na 70/30. Co do stacji kontroli pojazdów to nie wiem ale kiedyś w norauto mi sprawdzali w thalce na zasadzie przód łapie 4kN a tył 2,5kN i te proporcje przecież sa właśnie stosunkiem rozkładu siły hamowania, chyba ze coś myle :faja:
martin.h - Pon 15 Lut, 2010

W każdym nowoczesnym aucie pompa ABS'u działa jako korektor siły hamowania, więc po wypięciu bezpiecznika jeździmy bez korektora.
Janusz - Pon 15 Lut, 2010

martin.h napisał/a:
W każdym nowoczesnym aucie pompa ABS'u działa jako korektor siły hamowania, więc po wypięciu bezpiecznika jeździmy bez korektora.


Martin zdaje sobie z tego sprawę bo słyszałem to już miliard razy od wszystkich... tylko jak sie to ma do tego co napisałem hmmm ??

a jeszcze jedno mi wpadło do głowy, w rajdówkach na śniegu mocna przerzucają siłę hamowania na tył, bo na śniegu nie ma dużego tarcia i masa nie przerzuca się podczas hamowania tak diametralnie na przód i nie odciążają tyłu. a ze hamulce z przodu są większe to wcześniej łapią bloki na śniegu. A z kolei rabarbar gdy jeździł w lecie, masa dużo bardziej się przerzucała na przód podczas hamowania, i dlatego u niego mógł łapać bloki pierwszy tył.... ale to sprawdzić się będzie dało dopiero na asfalcie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group