jakby ktoś miał pięciośrubowe felgi z integrale (albo repliki compomotive'a) w rozmiarze 15-18 to chętnie przyjmę
bart, jak pracowałem w 4turbo to zamawialiśmy jednemu klientowi 17'tki TH2 właśnie do Delty Integrale. Komplet wyszedł coś ponad 3 tysie.Bart - Sob 13 Lut, 2010 to jakby ktoś miał za ułamek tej sumy to chętnie przygarnę 106 - Sob 13 Lut, 2010
bart napisał/a:
to jakby ktoś miał za ułamek tej sumy to chętnie przygarnę
np. 3/1? Anonymous - Sob 13 Lut, 2010
martin.h napisał/a:
, jak pracowałem w 4turbo to zamawialiśmy jednemu klientowi 17'tki TH2 właśnie do Delty Integrale. Komplet wyszedł coś ponad 3 tysie.
To i tak nic w porównaniu do 2015
540 x 4 = 2160 funtów = 9977 zlotych plus wysyłkaBart - Sob 13 Lut, 2010 chyba trochę offtopujemy
ps. no powiedzmy, że najniższą czterocyfrową sumę mogę dać GeKo - Nie 14 Lut, 2010 bart, A ty masz 5 śrub a nie 4x98?Bart - Nie 14 Lut, 2010 a różnie Janusz - Nie 14 Lut, 2010
GeKo napisał/a:
bart, A ty masz 5 śrub a nie 4x98?
bart napisał/a:
a różnie
teach me master
tez chce mieć zmienny rozstaw Bart - Nie 14 Lut, 2010 w sensie - w różnych samochodach różnie
dobra, dość spamowania w tym temacie.Janusz - Pon 15 Lut, 2010 no to ja apropo hamulców.
N forum krc upierają się ze clio po wypięciu bespiecznika ma rozkład siły hamowania 50/50.. w związku z tym jakoś sie temu nie poświęcałem zbytnio bo stwierdziłem ze nie ma sensu.
Ale dziś zrobiłem kilka testów... i za każdym razem blokował mi się wcześniej przód...... jeżeli jechałem wcisnąłem sprzęgło i hampel to fur zaczynał blokować koła i leciał dość długo prosto po czym praktycznie przed samym zatrzymaniem dopiero znosiło go w bok
Na zakręcie jeżeli zrobiłem to samo.... to znowuż nie było tak ze tył odrazu zawiał, tylko blokowało przód i zaczynał płożyć.
czyli wychodziło by z tego ze jednak przód hamuje mocniej tak ?? czyli nie ma 50/50 ??
czy da mi coś pomiar na stacji kontroli pojazdów?? generalnie z tego co wiem to na niej pokazuje tylko siłę hamowania danego koła a to mi chyba nic nie da bo wiadomo ze z tyłu są mniejsze zaciski wiec siła jest mniejsza ?? (z tego co pamiętam pokazuje jeszcze stosunek siły hamowani jednego koła do drugiego ale tylko na tej samej osi)
niestety jestem z epoki neostrady i samochodów z ABS, wiec nie miałem zbytniej okazji poruszać się samochodem bez tego wynalazku, tzn owszem jeździłem jednak nim nie napinałem po śniegu, ale wydawało mi się ze jest podobnie.GeKo - Pon 15 Lut, 2010 Doszedłem do podobnych wniosków, co do stacji kontroli jest tak jak mówisz, nie sprawdzą rozdziału siły hamowania.Anonymous - Pon 15 Lut, 2010 Janusz,
nie wiem czy hamulce są 50/50 ale napewno tył bierze za mocno,ta wiedza kosztowała mnie kiedys 40 sek straty na któryms z superoesow.Po sniegu bardzo fajnie jezdzi sie Clio bez abs,problemem jest hamowanie z wiekszych prędkoscikaziu1985pn - Pon 15 Lut, 2010 nie może być 50/50 bo tarcze musiały by miec tą samą wielkość ja bym stawiam tak bardziej na 70/30. Co do stacji kontroli pojazdów to nie wiem ale kiedyś w norauto mi sprawdzali w thalce na zasadzie przód łapie 4kN a tył 2,5kN i te proporcje przecież sa właśnie stosunkiem rozkładu siły hamowania, chyba ze coś myle martin.h - Pon 15 Lut, 2010 W każdym nowoczesnym aucie pompa ABS'u działa jako korektor siły hamowania, więc po wypięciu bezpiecznika jeździmy bez korektora.Janusz - Pon 15 Lut, 2010
martin.h napisał/a:
W każdym nowoczesnym aucie pompa ABS'u działa jako korektor siły hamowania, więc po wypięciu bezpiecznika jeździmy bez korektora.
Martin zdaje sobie z tego sprawę bo słyszałem to już miliard razy od wszystkich... tylko jak sie to ma do tego co napisałem hmmm ??
a jeszcze jedno mi wpadło do głowy, w rajdówkach na śniegu mocna przerzucają siłę hamowania na tył, bo na śniegu nie ma dużego tarcia i masa nie przerzuca się podczas hamowania tak diametralnie na przód i nie odciążają tyłu. a ze hamulce z przodu są większe to wcześniej łapią bloki na śniegu. A z kolei rabarbar gdy jeździł w lecie, masa dużo bardziej się przerzucała na przód podczas hamowania, i dlatego u niego mógł łapać bloki pierwszy tył.... ale to sprawdzić się będzie dało dopiero na asfalcie...