Anonymous - Pon 15 Lut, 2010 to chyba dobra teoria,ja nie tylko jezdziłem na suchym asfalcie ale do tego na rozgrzanym slicku.Pierwsze dohamowanie do szykany z 140km/h mocno mnie zdziwiło-tył nagle zaczął wyprzedzac przódRudello - Pon 15 Lut, 2010
rabarbar napisał/a:
to chyba dobra teoria,ja nie tylko jezdziłem na suchym asfalcie ale do tego na rozgrzanym slicku.Pierwsze dohamowanie do szykany z 140km/h mocno mnie zdziwiło-tył nagle zaczął wyprzedzac przód
U mnie podobnie. Caly zeszly sezon przejzdziłem w wypiętym bezpiecznikiem i jak widac po zdjeciach z toru - bokami caaaaaly czas..
Moje odczucia sa takie ze ABS przeszkadza najbardziej kiedy tył samochodu ucieka i naciskając hamulec odrazu włacza sie abs mimo to ze nie ma poślizgu przednich kół.
Czy w takim razie clio ph1 ma tez system stabilizacji toru podczas hamowania?kaziu1985pn - Pon 15 Lut, 2010 Rudello, z tego co czytałem to od ph2 to montowali.Anonymous - Pon 15 Lut, 2010 Rudy-bo nie bardzo kumam,chodzi ci o ESP??Rudello - Pon 15 Lut, 2010 Znalazłem.
Czyli to nie jest sytem stabilizacji toru podczas hamowania tylko taka jest zasada działania ABS`u podczas uslizgow tylnej osi.
Amen
Cytat:
Gdyby pojazd wpadł w poślizg boczny (wywołany np. szybkim manewrem kierownicą na śliskiej nawierzchni), to po naciśnięciu hamulca system ABS będzie kontynuować hamowanie zgodnie z zasadą działania ABS-u. Przy poślizgu idealnie poprzecznym może to powodować wyłączenie hamowania kół (które się nie kręcą) na dłuższy czas niż to ma miejsce w czasie hamowania przy jeździe na wprost.
Anonymous - Wto 16 Lut, 2010 Nie wiem jak w sporcie ale ja w c1 mimo abs'u mam na belce mechaniczny regulator siły hamowania... (zepsuty swoją drogą)Loko - Wto 16 Lut, 2010 W sporcie jest EBC electronic brake distributor, który po wypieciu bezpiecznika abs nie działa.Janusz - Wto 16 Lut, 2010
Cytat:
W sporcie jest EBC electronic brake distributor, który po wypieciu bezpiecznika abs nie działa.
a po uszkodzeniu systemu ABS ?? po przez np. awarie czujnika przy którymś z kół?? tez nie działa, czy działa??kubas - Wto 16 Lut, 2010 nie dzialaRudello - Wto 16 Lut, 2010
Loko napisał/a:
W sporcie jest EBC electronic brake distributor, który po wypieciu bezpiecznika abs nie działa.
I o ten sytem mi chodziło! Loko mądra głowa z Ciebie Anonymous - Śro 24 Lut, 2010 Panowie natknął się ktoś z Was na porównanie rzeczywistych temperatur wrzenia płynów DOT4?
Zmieniam płyn i nie wiem co zapodać, może ktoś coś polecić?martin.h - Śro 24 Lut, 2010
AndreXSi napisał/a:
Zmieniam płyn i nie wiem co zapodać, może ktoś coś polecić?
Każy płyn dobrej firmy tj. Ferodo, Elf, EBC powinien dać radę. Ale jeśli masz zamiar dużo upalać to lepiej coś sportowego Motul 600, Ferodo Racing itp. Tylko musisz pamiętać o wymianie 2-3 razy w roku.kubas - Śro 24 Lut, 2010
martin.h napisał/a:
Motul 600, Ferodo Racing
właśnie częsta wymiana więc lipa... Zalej jakieś dot 5.1 jak chcesz mieć coś lepszego i wystarczy.Anonymous - Śro 24 Lut, 2010 nie chcę 5.1 bo może sobie coś zjeść
2-3 razy w roku zmiana płynu też raczej nie wchodzi w grę... raz na rok chyba bedzie git
Kiedyś gdzieś czytałem porównanie temperatur "cywilnych" płynów, tylko nie mogę tego znaleźć...wasq - Śro 24 Lut, 2010
AndreXSi napisał/a:
nie chcę 5.1 bo może sobie coś zjeść
2-3 razy w roku zmiana płynu też raczej nie wchodzi w grę... raz na rok chyba bedzie git
Kiedyś gdzieś czytałem porównanie temperatur "cywilnych" płynów, tylko nie mogę tego znaleźć...
generalnei na kazdym plynie jest podana specyfikacja
5,1 nie powinien nic zezrec np motul dot 5,1 ma opsiane ze jest zgodny z technologia dot 4