saxorulez - Czw 24 Lip, 2008 a nie lepiej kupić coś porządnego.. taki supersprint nie kosztuje fortuny
polecam odłożyć trochę kasy i kupić coś markowego niż zakładać "przeloty" do seryjnego silnikaVlodarsky - Pią 25 Lip, 2008 Potwierdzam. Supersprint nie jest drogi a robi co trzeba. Łukasz dobrze doradza - ja się posłuchałem w tym temacie i jestem mega zadowolonyMichał - Pią 25 Lip, 2008 a jakie puszcza marchewy Vlodarsky - Pią 25 Lip, 2008
Michał napisał/a:
a jakie puszcza marchewy
eM jak mi wystroił wszystko to marchew już nie ma. Ale jakiś tam deliaktny bączek przy przepięciu się pokazuje kubas - Pon 25 Sie, 2008 Chlopaki szybkie pytanie. Ile mniej wiecej w wawie kosztuje wyspawanie tylnego tlumika z kwasowki ? I kto to ogarnia najlepiej ? Potrzebuje sam tylni tlumik na wzor devila z 205 rallye lub na wzor pug sport z 106...M - Wto 26 Sie, 2008 eltec 650PLN bodajzeAnonymous - Wto 26 Sie, 2008 ja dorzuce swoje 3 grosze. w dwoch autach mialem przypadek oberwania sie wydechu raz przed katem (sunny b12 1.8 gti ) a raz za katem (vts 16v) za kazdym razem byl ten sam objaw mianowicie auto przestawalo jechac z dolu dodam zebyly to calkowicie seryjne samochody. Potwierdza to znan teorie ze odprezenie wydechu w silniku wolnossacym nie daje zbyt dobrych efektow jesli chodzi przebieg momentu.
teraz w saxo mam kat i przelotowy tlumi koncowy (cichy) i tez nie jestem zadowolony
moze ktos podpowie co zrobic z wydechem w vts 16v zakladajac ze kat musi zostac.
i jeszcze jedna kwestia - patrzylem w katalogi supersprinta i oni pokazuja tam dp rajdw wydechy z usunietym katalizatorem - moze mi to ktos wytlumaczyc o co ho?CHRZANEK - Śro 27 Sie, 2008
Cytat:
moze ktos podpowie co zrobic z wydechem w vts 16v zakladajac ze kat musi zostac.
Wsadzić kat na sam koniec układu za tłumikiem przelotowym (z końcowego rezygnujemy całkiem).
1) Katalizator zostaje ale jego wpływ na moc jest minimalny bo energia spalin na końcu układu to już nie to samo co na początku
2) Tenże sam katalizator z powodu swojej budowy będzie doprężał cały układ wydechowy i oczywiście bedzie też wyciszał.
3) dla pewności żeby głośność nie była nadmierna pozostaje tłumik środkowy który z racji tego że jest przelotowy to nie zabiera nam za dużo mocy
Sam to wymysliłem ale wygląda zajebiście co nie ??saxorulez - Śro 27 Sie, 2008 gravel,
jak katalizator ma zostać, to od katalizatora układ o średnicy 2" na dwóch tłumikach np. firmy Superspirnt, Ashley lub Mongoose
jak usuniesz katalizator, nadal układ 2" ale tym razem od kolektora wydechowego. katalizator zastępujemy rurą (jeden gięty kawałek, a nie pocięte pospawane rurki).
Jeżeli masz auto z jedna sondą lambda to już nic więcej nie robisz.
Jeżeli masz dwie sondy to napisz PW a wyjaśnię Ci jak to obejść.
Jak jesteś hardcorowcem i lubisz hałas można dać 2,25" - na takich wydechach jeździł Citroen Saxo VTS (z seryjnymi wałkami) w pucharze CUP (wyścigi płaskie) ale wtedy trzeba przerobic dolną część kolektora tak aby miał 2,25" wyjście i najlepiej jeszcze poprawić jego kształt w miejscu gdzie przechodzi obok skrzynipit - Sob 06 Wrz, 2008 Właśnie przymierzam się do zakupu kpl układu.
Co polecacie?
W zależności o spływu gotowki w najbliższym czasie może wejść opcja pug sport.
Jeżeli chodzi o pug sport:
a/pug sport N
b/pug sport A
Druga opcja - biedniejsza
c/supersprint + kolektor racelanda
Pytanie czy z tłumikiem środkowym czy tylko z ostatnim ? Na miasto oczywista CHRZANEK - Sob 06 Wrz, 2008 Tylko z ostatnim oczywiście.
A po co ci środkowy tłumik ??
Pug sport wcale nie jest taki drogi jak sie wydaje...
Proponuje kontakt z Saxorulez'emM - Nie 07 Wrz, 2008 Dokladnie, Łukasz rozwieje wszystkie wątpliwosci pit - Nie 07 Wrz, 2008
CHRZANEK napisał/a:
A po co ci środkowy tłumik ??
Biorąc pod uwagę jaki hałas robi sam dolot, boje się, że z ostatnim tylko to będzie mały bombowiec CHRZANEK - Nie 07 Wrz, 2008 Ja jeżdże na samym końcowym i jest cicho.
Jeździłem na samym środkowym (bo tylny sie urwał) i też było cicho.
Pug to nie honda Loko - Nie 07 Wrz, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Tylko z ostatnim oczywiście.
A po co ci środkowy tłumik ??
W teori, żeby zachować zjawiska falowe, powinna być jakaś puszka mniej więcej w miejscu kata.