To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Wydech - modyfikacje

saxorulez - Czw 24 Lip, 2008

a nie lepiej kupić coś porządnego.. taki supersprint nie kosztuje fortuny

polecam odłożyć trochę kasy i kupić coś markowego niż zakładać "przeloty" do seryjnego silnika

Vlodarsky - Pią 25 Lip, 2008

Potwierdzam. Supersprint nie jest drogi a robi co trzeba. Łukasz dobrze doradza - ja się posłuchałem w tym temacie i jestem mega zadowolony
Michał - Pią 25 Lip, 2008

a jakie puszcza marchewy :)
Vlodarsky - Pią 25 Lip, 2008

Michał napisał/a:
a jakie puszcza marchewy :)


eM jak mi wystroił wszystko to marchew już nie ma. Ale jakiś tam deliaktny bączek przy przepięciu się pokazuje :)

kubas - Pon 25 Sie, 2008

Chlopaki szybkie pytanie. Ile mniej wiecej w wawie kosztuje wyspawanie tylnego tlumika z kwasowki ? I kto to ogarnia najlepiej ? Potrzebuje sam tylni tlumik na wzor devila z 205 rallye lub na wzor pug sport z 106...
M - Wto 26 Sie, 2008

eltec 650PLN bodajze
Anonymous - Wto 26 Sie, 2008

ja dorzuce swoje 3 grosze. w dwoch autach mialem przypadek oberwania sie wydechu raz przed katem (sunny b12 1.8 gti ) a raz za katem (vts 16v) za kazdym razem byl ten sam objaw mianowicie auto przestawalo jechac z dolu dodam zebyly to calkowicie seryjne samochody. Potwierdza to znan teorie ze odprezenie wydechu w silniku wolnossacym nie daje zbyt dobrych efektow jesli chodzi przebieg momentu.

teraz w saxo mam kat i przelotowy tlumi koncowy (cichy) i tez nie jestem zadowolony

moze ktos podpowie co zrobic z wydechem w vts 16v zakladajac ze kat musi zostac.

i jeszcze jedna kwestia - patrzylem w katalogi supersprinta i oni pokazuja tam dp rajdw wydechy z usunietym katalizatorem - moze mi to ktos wytlumaczyc o co ho?

CHRZANEK - Śro 27 Sie, 2008

Cytat:
moze ktos podpowie co zrobic z wydechem w vts 16v zakladajac ze kat musi zostac.


Wsadzić kat na sam koniec układu za tłumikiem przelotowym (z końcowego rezygnujemy całkiem).
1) Katalizator zostaje ale jego wpływ na moc jest minimalny bo energia spalin na końcu układu to już nie to samo co na początku
2) Tenże sam katalizator z powodu swojej budowy będzie doprężał cały układ wydechowy i oczywiście bedzie też wyciszał.
3) dla pewności żeby głośność nie była nadmierna pozostaje tłumik środkowy który z racji tego że jest przelotowy to nie zabiera nam za dużo mocy

Sam to wymysliłem ale wygląda zajebiście co nie ??

saxorulez - Śro 27 Sie, 2008

gravel,

jak katalizator ma zostać, to od katalizatora układ o średnicy 2" na dwóch tłumikach np. firmy Superspirnt, Ashley lub Mongoose

jak usuniesz katalizator, nadal układ 2" ale tym razem od kolektora wydechowego. katalizator zastępujemy rurą (jeden gięty kawałek, a nie pocięte pospawane rurki).
Jeżeli masz auto z jedna sondą lambda to już nic więcej nie robisz.
Jeżeli masz dwie sondy to napisz PW a wyjaśnię Ci jak to obejść.

Jak jesteś hardcorowcem i lubisz hałas można dać 2,25" - na takich wydechach jeździł Citroen Saxo VTS (z seryjnymi wałkami) w pucharze CUP (wyścigi płaskie) ale wtedy trzeba przerobic dolną część kolektora tak aby miał 2,25" wyjście i najlepiej jeszcze poprawić jego kształt w miejscu gdzie przechodzi obok skrzyni

pit - Sob 06 Wrz, 2008

Właśnie przymierzam się do zakupu kpl układu.
Co polecacie?
W zależności o spływu gotowki w najbliższym czasie :) może wejść opcja pug sport.

Jeżeli chodzi o pug sport:

a/pug sport N
b/pug sport A

Druga opcja - biedniejsza T_T

c/supersprint + kolektor racelanda


Pytanie czy z tłumikiem środkowym czy tylko z ostatnim ? Na miasto oczywista ;)

CHRZANEK - Sob 06 Wrz, 2008

Tylko z ostatnim oczywiście.

A po co ci środkowy tłumik ??

Pug sport wcale nie jest taki drogi jak sie wydaje...
Proponuje kontakt z Saxorulez'em

M - Nie 07 Wrz, 2008

Dokladnie, Łukasz rozwieje wszystkie wątpliwosci :)
pit - Nie 07 Wrz, 2008

CHRZANEK napisał/a:

A po co ci środkowy tłumik ??



Biorąc pod uwagę jaki hałas robi sam dolot, boje się, że z ostatnim tylko to będzie mały bombowiec :/

CHRZANEK - Nie 07 Wrz, 2008

Ja jeżdże na samym końcowym i jest cicho.
Jeździłem na samym środkowym (bo tylny sie urwał) i też było cicho.

Pug to nie honda :) :) :)

Loko - Nie 07 Wrz, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Tylko z ostatnim oczywiście.

A po co ci środkowy tłumik ??



W teori, żeby zachować zjawiska falowe, powinna być jakaś puszka mniej więcej w miejscu kata.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group