To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Jaki olej do silnika?

PiTT - Śro 25 Sie, 2010

M napisał/a:
Przy twojej "bujace" Kubuś może byc niewielka różnica :)

M chciał napisać że lamus jesteś
:rotfl:

Jakarti - Śro 25 Sie, 2010

i tak musze wymienic - to wole kupic od Vlodka niz od Żabojadów :D
rozumiem, ze nie ma przeciwskazan.

ciekawe czy gwarancja nie ma nic przeciwko :D

PiTT napisał/a:
M chciał napisać że lamus jesteś
:rotfl:

chcial ale nie napisal a Ty jestes i juz nawet nikt tego nie pisze.
japa - nie o tym temat

karoluPL - Wto 26 Lut, 2013

Koledzy jeżdzący clio szrotami- jaki ojej polecacie ?
do tej pory jeździłem na castrolu 10w60 sport, ale oprócz tego, ze drogi, to więcej jego cech w nim nie zauważyłem :]

Motul 300V 5w40 chyba lepiej, co ?

rzecz jasna oryginalny, nie jakis maszczony z allegro albo od rumuna zza rogu :]

pisze o tych dwóch olejach, bo mamy przedstawicielstwo motul/castrol, więc raczej coś z tego chciałbym wybrać.

Rasputin - Wto 26 Lut, 2013

Na tym forum jeździ się tylko na Millersie :]
karoluPL - Wto 26 Lut, 2013

zdążyłem zauważyć, ale z racji, ze firma zawsze mi coś dołoży do jeżdzenia, to i jeżdze na łojeju takim jaki sami sprzedajemy, bo za inny musze dokładać, więc millers nie wchodzi w grę :lol2:
Jakarti - Wto 26 Lut, 2013

Cytat:
Koledzy jeżdzący clio szrotami- jaki ojej polecacie ?


Rasputin napisał/a:
Na tym forum jeździ się tylko na Millersie :]


karoluPL napisał/a:
więc millers nie wchodzi w grę :lol2:

tęsknisz za szarym? :rotfl:

Bart - Wto 26 Lut, 2013

to już lepiej zalej jakiś 5w50 zamiast 5w40
GeKo - Wto 26 Lut, 2013

300V competition 5W40 będzie OK. Teraz sie to chyba Power nazywa. :rotfl:
karoluPL - Wto 26 Lut, 2013

GeKo, to nie wiem który wziąć - z półkowych zapasów 300v competition czy na świeżo zamówić z naklejką "power" . :rotfl:


Jakarti napisał/a:
tęsknisz za szarym?



nie, spoko, już zwracam honor

MILLERS NAJLEPSZY :>

Vlodarsky - Wto 26 Lut, 2013

Ale za to Motul ładnie pachnie :faja:
Bonczek - Wto 26 Lut, 2013

I jest dość smaczny, czasem bitki podsmażam :faja:
Vlodarsky - Wto 26 Lut, 2013

karoluPL napisał/a:
zdążyłem zauważyć, ale z racji, ze firma zawsze mi coś dołoży do jeżdzenia, to i jeżdze na łojeju takim jaki sami sprzedajemy, bo za inny musze dokładać, więc millers nie wchodzi w grę :lol2:


Ja używałem tylko Totala z podobnego powodu. Później poczytałem, poszukałem, porozmawiałem i wybrałem Millersa świadomie (w dużej mierze przez Łukasza saxoruleza który sobie zamówił kilka lat temu Millersa do skrzyni i zauważyłem jak to się sprawuje). Jak zaczynałem nie kierowałem się w pierwszej kolejności chęcią zysku, a tym, że fajnie jest do dobrych usług dołożyć najlepsze produkty.
Takie tam tłumaczenie ale teraz ludzie do mnie wracają po kolejne oleje dla siebie, dla rodziny, do firmy :) A to jest miłe jak klient sam mi opowiada o oleju i co zauważył na + :faja:

karoluPL - Wto 26 Lut, 2013

Vlodarsky, rozumiem totalnie Twoje podejscie, tyle, ze u nas w firmie, gdzie 80% naprawianych aut, to auta flotowe, firmowe, dostawcze, to castrol jest wręcz szczytem co można sprzedawać. prywaciarzom z resztą też. bo teraz 90% klientów mówi, ze w tesco kupią taniej olej orlenowski i czemu jest tak drogo.

Motul u nas też jest tak jak wspomniałem, ale na prawdę śladowo- mimo, ze chcą nam go wcisnąć jako wiodący olej- ale może i miałoby to sens, gdyby u nas serwisowały się same konkretne auta, w większości do sportu, a nie, że przyjedzie jeden lancer czy jakaś audi s/rs'ka na 100 albo i 200 aut ogółem. A jak ten 1 na 100 klientów będzie chciał jeszcze lepszy olej niż motul- nie ma problemu, sprowadzimy mu odpowiednią ilość, albo sam sobie przecież może kupić :>

S2WED - Wto 02 Kwi, 2013

Drodzy koledzy, chciałbym zmienić oliwę w świeżo nabytym fureksie.
Według książki miał zalewany głównie 5W40, kilka razy 10W40. Ostatni zalany to 10W40. Nie wiem co było przyczyną wyboru takiego oleju gdyż ksiażka jest po belgijsku :/
Nie mam pojęcia czy silnik bierze czy nie, bo na tyle km jeszcze nie przejechałem, ale na zewnątrz jest sucho, a kompresja na garach wręcz fabryczna.
Auto to Astra OPC, silnik to N/A 2.0 benzyna o oznaczeniu x20xer, "ostre" wałki rozrządu, inny kolektor wydechowy, inny komputer, usunięty wałek wyrównoważający, dodana chłodnica oleju, pływające sworznie tłokowe, koło zamachowe z 8 otworami, kute tłoki, itd, itd... moc to 160KM przy 6500 obr/min. Moment obrotowy 188 Nm przy 4300 obr/min. Przebieg w chwili obecnej to 195700km.

Co do marki jestem już zdecydowany prawdopodobnie na MOTUL, tylko że mam mętlik w głowie co do rodzaju. Oficjalna wyszukiwarka na ich stronie zaleca do OPC:
-8100 X-cess jako najlepszy,
-8100 X-clean jako też zalecany ,
Ale oprócz tego jest tez:
-300V power do aut sportowych ,
-oraz Specific sam nie wiem do czego...
Czy ktoś ogarnia czym one się różnią od siebie, co i jak i który lepszy do OPCka?
Podzielcie się doświadczeniem i wiedzą :)
A może macie jakieś inne/lepsze propozycje?

roj - Wto 02 Kwi, 2013

lej Pan millersa :]
a swoją drogą ta moc i moment to "katalogowa" czy po tych wszystkich modach? o_O



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group