Hmm... A jakiej homologacji wymaga policja od foteli i pasów? FIA czy "E"? Bo szelki FIA chyba nie mają homo drogowej?
Greg no i tu właśnie dochodzimy do sedna sprawy gdzie napisałem że bardziej cywil na ulice z klatkom nie istnieją u nas prawnie- bo zawsze a to nie te pasy, a nie ta kierownica, a to ilość miejsc itp
qbica silnik olej, a ilość miejsc ogarniaj od razu, bo o to to z reguły diagności się czepiają i mi po znajomości nie chcieli podbić koledze....CHRZANEK - Wto 28 Cze, 2011
qbica napisał/a:
wie ktoś może czy gdzieś w załączniku jest informacja nt możliwości zbudowania klatka samemu pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnien spawalniczych czy coś w tym stylu?
Odpowiadam cytując załącznik J:
Artykuł 8: KLATKI BEZPIECZEŃSTWA
8.1 Postanowienia ogólne
Zamontowanie klatki bezpieczeństwa jest obowiązkowe.
Może ona być:
a) zbudowana zgodnie z wymogami zawartymi w poniższych artykułach;
albo
b) homologowana lub certyfikowana przez ASN zgodnie z regulaminem homologacji klatki bezpieczeństwa.
Poświadczona kopia dokumentu homologacyjnego lub certyfikatu, zatwierdzona przez ASN i podpisana przez wykwalifikowanych techników reprezentujących producenta musi być przedstawiona sędziom technicznym zawodów.
Komentarz: Można zrobić klatkę samodzielnie, muszą być spełnione wymogi:
1)Konfiguracja klatki musi odpowiadać rysunkom z załącznika J
2)Muszą być użyte odpowiednie rury (bezszwowe o odpowiednich średnicach oraz grubości ścianki
3)Gięcia rur oraz spawy muszą być wykonane profesjonalnie i nie budzić zastrzeżeń
W dużym uproszczeniu to wszystko.
speed555 napisał/a:
Pan Henio w piwnicy moze wyspawac klatke Loebowi do C4 wrc i bedzie git
Wcale nie prawda - akurat do samochodów WRC Pan Henio nie może
Uzasadnienie - znowu załącznik J :
Klatki bezpieczeństwa do następujących samochodów muszą być homologowane przez FIA: Variant Kit Super 1600, Variant Kit Super 2000, Variant Kit Super 2000 Rally, Variant World Rally Car.
speed555 napisał/a:
a to ze np ireco wydaje certyfikat jakis to pic na wode fotomontaz.
NA BK przed zawodami jest to pomocne ponieważ rozwiewa wątpliwości sędziów technicznych co do solidności konstrukcji ( a jest zapis w załączniku J że konstrukcja która budzi zastrzeżenia może nie zostać dopuszczona do zawodów)
qbica napisał/a:
i właśnie potrzebuje jakiś papierek dla diagnosty i ktoś mi mówił że gdzieś taka informacja o którą pytałem niby jest w załączniku
Wymogi techniczne pojazdów które poruszają się po drogach nie mają określonych wytycznych dot. klatki bezpieczeństwa.
qbica napisał/a:
Jeszcze się uparli na papierek na demontaż tylnej kanapy, żeby wbić zmiane ilości miejsc na 2.
To ma sens, ale formalnie nie słyszałem żeby zmieniając ilość miejsc z 5 na 2 przy okazji nie zmienili rodzaju pojazdu z osobowego na ciężarowy - więc musisz to jakoś mądrze rozegrać
qbica napisał/a:
Najlepsze jak pozałatwiam wszystkie papierki a nie puszczą mnie za pasy i fotele bez homologacji
Jeżeli fotele mają atest PIMOTU to przepuszczą.
Formalnie odkąd jesteśmy w strukturach UE powinny być honorowane wszelkie normy zatwierdzone przez dowolny kraj z UE lub norma EN lub ISO.
Nieformalnie to różnie z tym bywa bo znaczna część diagnostów nie ma wiedzy na ten temat, a jak sie czegoś nie wie to profilaktycznie lepiej nie przepuścić na badaniu
Greg napisał/a:
Hmm... A jakiej homologacji wymaga policja od foteli i pasów? FIA czy "E"? Bo szelki FIA chyba nie mają homo drogowej?
W zasadzie to Instytutami dopuszczającym do użytku przedmioty związane z motoryzacją są : PIMOT oraz ITS. Jeżeli przedmiot spełnia normy polskie (PN), europejskie (EN) lub międzynarodowe (ISO) to nie powinno być problemu.
Bez papieru to już tylko dobra wola Pana Policjanta lub Diagnosty faldzip - Wto 28 Cze, 2011
CHRZANEK napisał/a:
To ma sens, ale formalnie nie słyszałem żeby zmieniając ilość miejsc z 5 na 2 przy okazji nie zmienili rodzaju pojazdu z osobowego na ciężarowy - więc musisz to jakoś mądrze rozegrać
to widze jestem ewenementem
to proste, idziesz do warsztatu, najlepiej takiego co tez przeglady robi, i koniecznie takiego, co ma uprawnienia to wprowadzania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. Teoretycznie tylko oni moga Ci wymontowac ta kanape i potem musisz zrobic dodatkowy przeglad, ze po tej zmianie samochod jest git, sprawny i bezpieczny i dopuszczony moze zostac do ruchu jako 2 miejscowy (chyba 80zeta to kosztuje - ten przeglad). Idziesz z tym do urzedu i mowisz ze chcesz miec 2 wbite w dowod. Ogolnie tam moga poza tym przegladem, to chciec potwierdzenie, ze ten warszatat mogl wprowadzic taka zmiane, a nawet moga chciec jakis rachunek potwierdzajacy, ze to tam wlasnie to zrobili. No i tu musisz sie juz wykazac inwencja - albo cos z warsztatem sie dogadasz, albo tak jak ja - powiesz, ze tak tak, oni tam wymontowali, ale nie wiem gdzie ten rachunek, nie wiedzialem, ze to potrzebne. Typ troche pojeczal, ale ogolnie nie robil problemow. No i mam teraz po prostu 2 miejsca w dowodzie faldzip - Wto 28 Cze, 2011 a co do pasow, to nie jest tak, ze z homo drogowa i takie nie sprawiajace problemow, to sa te w stylu H? znaczy te co maja takie zapiecie z czerwonym przyciskiem jak zwykle pasy i maja szelki na stale do tej czesci w pasie przyszyte? o takie:
wada: podobno slabo sie z nich wysiada lezac na dachu korek171 - Wto 28 Cze, 2011
faldzip napisał/a:
to widze jestem ewenementem
to proste, idziesz do warsztatu, najlepiej takiego co tez przeglady robi, i koniecznie takiego, co ma uprawnienia to wprowadzania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. Teoretycznie tylko oni moga Ci wymontowac ta kanape i potem musisz zrobic dodatkowy przeglad, ze po tej zmianie samochod jest git, sprawny i bezpieczny i dopuszczony moze zostac do ruchu jako 2 miejscowy (chyba 80zeta to kosztuje - ten przeglad). Idziesz z tym do urzedu i mowisz ze chcesz miec 2 wbite w dowod. Ogolnie tam moga poza tym przegladem, to chciec potwierdzenie, ze ten warszatat mogl wprowadzic taka zmiane, a nawet moga chciec jakis rachunek potwierdzajacy, ze to tam wlasnie to zrobili. No i tu musisz sie juz wykazac inwencja - albo cos z warsztatem sie dogadasz, albo tak jak ja - powiesz, ze tak tak, oni tam wymontowali, ale nie wiem gdzie ten rachunek, nie wiedzialem, ze to potrzebne. Typ troche pojeczal, ale ogolnie nie robil problemow. No i mam teraz po prostu 2 miejsca w dowodzie
faldżip a powiedz mi- ty to wszystko załatwiałeś czy tylko dywagujesz/filozofujesz - bo z tego co wiem to auto już kupiłeś zaklatkowane i tylko pytanie - było na 5 czy 2 osoby...Greg - Wto 28 Cze, 2011 Zmiana z 5 na 2 miejsca wiąże się z wymianą dowodu rejestracyjnego (wbijają z tyłu) czy nie (wbijają wewnątrz do adnotacji)? Bo właśnie przerejestrowałem Pug'a i mam dowód czasowy, więc może od razu bym to zrobił żeby nie wymieniac papieru i nie napychać kieszeni tym złodziejom w UM.
Wnętrze i tak chcę sprzedać a potem będzie klaterson raczej (bo nawet jak nie ma kanapy a nie ma klaty to i tak jest problem...).
Zmiana z 5 na 2 miejsca wiąże się z wymianą dowodu rejestracyjnego (wbijają z tyłu) czy nie (wbijają wewnątrz do adnotacji)?
właśnie trzeba dowód nowy wyrabiać więc też to załatwiam przed przerejestrowaniem, żeby dwa razy za nowy dowód nie płacić
CHRZANEK napisał/a:
Komentarz: Można zrobić klatkę samodzielnie, muszą być spełnione wymogi:
1)Konfiguracja klatki musi odpowiadać rysunkom z załącznika J
2)Muszą być użyte odpowiednie rury (bezszwowe o odpowiednich średnicach oraz grubości ścianki
3)Gięcia rur oraz spawy muszą być wykonane profesjonalnie i nie budzić zastrzeżeń
W dużym uproszczeniu to wszystko.
no to wszystko jasne czyli to że chcą ode mnie jakiś papierek z uprawnieniami spawacza wymyślili sobie sami. Tak jakby nie mógł tego pospawać dobry spawacz ale bez papierka ale z tym akurat nie mam problemu bo mój spawacz ma odpowiedni certyfikat
Ogarniam dzisiaj fakture na demontaż kanapy, drukuje papierek na klatke i podjade się zapytać na stacje diagnostyczną czego jeszcze chcą bo i tak musze pozwolenie czasowe przedłużyć bo z nieaktualnym pewnie mnie puszczą w ogóle na przegląd.
Dzieki CHRZANIU za pomoc speed555 - Śro 29 Cze, 2011 Jak to powiedzaial koles od ktorego kupowalem rajdówke "Jesli chodzi o przeglady to popytaj z okolicy rajdowców gdzie to załatwiają zeby sie nie potrzebnie nie ojezdzic po stacjach diagnostycznych, i za flaszke gdzies napewno zalatwis" faldzip - Śro 29 Cze, 2011
korek171 napisał/a:
faldzip napisał/a:
to widze jestem ewenementem
to proste, idziesz do warsztatu, najlepiej takiego co tez przeglady robi, i koniecznie takiego, co ma uprawnienia to wprowadzania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. Teoretycznie tylko oni moga Ci wymontowac ta kanape i potem musisz zrobic dodatkowy przeglad, ze po tej zmianie samochod jest git, sprawny i bezpieczny i dopuszczony moze zostac do ruchu jako 2 miejscowy (chyba 80zeta to kosztuje - ten przeglad). Idziesz z tym do urzedu i mowisz ze chcesz miec 2 wbite w dowod. Ogolnie tam moga poza tym przegladem, to chciec potwierdzenie, ze ten warszatat mogl wprowadzic taka zmiane, a nawet moga chciec jakis rachunek potwierdzajacy, ze to tam wlasnie to zrobili. No i tu musisz sie juz wykazac inwencja - albo cos z warsztatem sie dogadasz, albo tak jak ja - powiesz, ze tak tak, oni tam wymontowali, ale nie wiem gdzie ten rachunek, nie wiedzialem, ze to potrzebne. Typ troche pojeczal, ale ogolnie nie robil problemow. No i mam teraz po prostu 2 miejsca w dowodzie
faldżip a powiedz mi- ty to wszystko załatwiałeś czy tylko dywagujesz/filozofujesz - bo z tego co wiem to auto już kupiłeś zaklatkowane i tylko pytanie - było na 5 czy 2 osoby...
kupilem zaklatkowane, ale bylo na 5 osob, a ja chcialem byc porzadny i miec wbite 2 os. w dowodzie rej. i taka oto opisana powyzej droge przebylem. I teraz tam gdzie ilosc miejsc mam po prostu 2 i juz.Koto - Pon 10 Paź, 2011 Wujeczki, fura do RPP, czy 3 ligi, powinna byc zarejestrowana jako 2 osobowa, czy normalnie?Janusz - Pon 10 Paź, 2011 2 osobowaKoto - Pon 10 Paź, 2011 Trochę się zagłębiłem w przepisy dla grupy N i coś takiego znalazłem:
Artykuł 3: ILOŚĆ MIEJSC
Samochody muszą mieć co najmniej cztery miejsca do siedzenia, zgodnie z wymiarami określonymi dla samochodów turystycznych (Grupa A).CHRZANEK - Pon 10 Paź, 2011
Koto napisał/a:
Wujeczki, fura do RPP, czy 3 ligi, powinna byc zarejestrowana jako 2 osobowa, czy normalnie?
Z punktu widzenia zgodności samochodu z wymaganiami sportowymito fureks powinien być 4-5 miejscowy jak wyszedł z fabryki - tak jak napisał Jaco.
Przerejestrowanie samochodu z 5 osobowego na 2 osobowy - jest jedynie ułatwieniem w życiu codziennym żeby Pan Policjant lub Diagnosta się nie przyczepił w czasie kontroli/przeglądu.
Generalnie jak nie jeździsz autem na codzień - jedynie na zawody to nic bym nie robił i zostawił ilosć miejsc 5.ictus - Pon 10 Paź, 2011 a pamietacie puchar CC/SC jak jezdzili z tylnymi kanapami ?:)Bart - Pon 10 Paź, 2011 nie