To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - lack of power

saxorulez - Czw 10 Mar, 2011

CHRZANEK napisał/a:
Jeżeli nie to polecam artykuł pt: "przygotowanie hothatcha do sportu" :)
Jest gdzieś na naszej stronce.

Bonczek - Czw 10 Mar, 2011

Cóż skoro nie umiesz normalnie rozmawiać to nic nie poradzę.

I jak tam leon, co wymyśliłeś? :]

leon - Czw 10 Mar, 2011

co do swapa F4Rt to na razie widziałem jeden skończony projekt w wersji belgów
ale niestety teraz nie umiem na szybko znaleźć jego opisu

Czesio napisał/a:
Zakładaj nitro ! dysze + 150 km !
odpada całkowicie - pomysł tylko na kreskę w stylu F&F co mnie wogóle nie jara - na torze ciągle będzie to zwykłe clio z niepotrzebnym nitro :>

GeKo napisał/a:
200KM w clio to nie jest jakiś wyczyn, myślę że jak zrobie cały dolot + strojenie po AFR otrę się o tą granicę, a to bez ruszania motoru przecież.
Generalnie połowa clio sportów nie trzymających mocy ma pewnie źle ustawiony rorząd.

no właśnie jak już wyżej napisano 200km jest już bliskie osiągnięcia na naszym podwórku i to bez ruszania bebechów silnika ale 200+ już nie tak łatwo.. poza tym już trochę się narobiłem przy wydechu i dolocie + sofcie żeby nie móc powiedzieć że nie próbowałem.. w dodatku tym to się bawić można zawsze - afr, jakieś custom strojenie etc ale jeśli wyłożę większe pieniądze to nie na to żeby zyskać 5/10KM .. tego mogę się podjąć zawsze a tym bardziej jeśli zrezygnuję z grubych modów :)

konradone napisał/a:
A myślałeś o magnetyzerach i czipach z allegro ? jakby założyć kilka to może i by 300km tanim kosztem pękło.

proszę Cię chłopcze - ogarnij się :) 300KM to ja będę miał po samych neonach pod samochodem :wall: :wall: :wall: magnetyzer to już za gruby mod na mój samochód!!

k-mart napisał/a:
temat jest z dupy, taki mlodziezowy.
byly mocne renaulty w turbo, po huy wsadzac turbo do tej puszki. i tak co 2gi 4x4 w serii bedzie szybszy. w ogole zawsze bedzie ktos szybszy na swiatlach.
zmien zawias, zaloz kask jak kazdy prawdziwy rajdowiec i jedz na kjs'a.

Powiedział mistrz kej o_O
były i na pewno będą- jak będę zmieniał samochód to mi taką perełkę w CH znajdziesz ok ? :) poza tym ile razy mam powtarzać że po1 nie chce być najszybszy spod świateł, po2 nie mam zamiaru się porównywać z 4x4 a tym bardziej takowego kupować, po3 nie chce zawiasu a na kjs jeździć dupowozem nie będę - jest to mój jedyny samochód, ma dawać frajdę z codziennej bujaki a nie służyć do spuszczania się nad kolejna rundą kjsów !!

może wrócimy do tematu bo o kłówkach też nie ma co do tego samochodu dyskutować !!

czy znacie jakieś inne samochody z zainstalowanym wynalazkiem podobnym do tego kolektora JMS ? chętnie poczytałbym opinie itp

saxorulez - Czw 10 Mar, 2011

Bonczek,

mam Ci cytować artykuł leniu? Poszukaj sobie, a nie piszesz jakieś głupie farmazony

k-mart - Czw 10 Mar, 2011

Blagam zakonczcie juz o tych skrzyniach.
Bonczek rozwij prosze temat i doradz koledze co ma zrobic z tym sportem.
Bardzo mi na tym zalezy by posluchal Ciebie a innych olal.

Bonczek - Czw 10 Mar, 2011

k-mart, nie pomogę bo się obraziłem i póki co jestem na fochu :faja:
CHRZANEK - Czw 10 Mar, 2011

Bonczuś - czill chłopie - ja nie chce się tu mądrzyć bo sam nie wiem zbyt wiele.

Temat nieco zboczył z modyfikacji silnika żeby generował wieksza moc na tematyke o skrzyni biegów - jest to ciekawe ale nie jest to miejsce na ten temat.

Wracając do sedna:

Pomijając rozwiązanie mega "lowbudżetowe" jakie zaproponował Wasq to jaki byłby realny koszt zrobienia soft turbo w Clio (oczywiście bez kucia bebechów). Zakładam że 50% kosztowałby Komp SA, a turbina, cooler, węże, customowy kolektor i reszta drobiazgów kolejne 50%.
Realna moc z pewnością byłaby ograniczona wyłącznie rozsądkiem właściciela, ale twierdze że byłaby to kwota na poziomie 10,000pln i moc była by na poziomie 230KM z przebiegiem płaskim jak stół.

Wg mnie wrażenia subiektywne były by jakby tej mocy było znacznie więcej...

Bardziej zaawansowane rzeźbienie w N/A także wymaga komutera SA więc różnice się zacierają.

Do sportu wolałbym agresywne N/A, ale do bujaki soft Turbo

Bonczek - Czw 10 Mar, 2011

Chrzanku przepraszam, miałem kiepski początek dnia, ale o skrzyniach chętnie podyskutuje przy okazji ;)
k-mart - Czw 10 Mar, 2011

Bonczek napisał/a:
Chrzanku przepraszam, miałem kiepski początek dnia, ale o skrzyniach chętnie podyskutuje przy kolacji ;)

dzik - Czw 10 Mar, 2011

CHRZANEK napisał/a:

Pomijając rozwiązanie mega "lowbudżetowe" jakie zaproponował Wasq to jaki byłby realny koszt zrobienia soft turbo w Clio (oczywiście bez kucia bebechów). Zakładam że 50% kosztowałby Komp SA, a turbina, cooler, węże, customowy kolektor i reszta drobiazgów kolejne 50%.
Realna moc z pewnością byłaby ograniczona wyłącznie rozsądkiem właściciela, ale twierdze że byłaby to kwota na poziomie 10,000pln i moc była by na poziomie 230KM z przebiegiem płaskim jak stół.


- kolektor 1500
- turbina 1000-3500, zaleznie od modelu i stany nowa/uzywka
- orurowanie i dostosowanie wydechu - 1000-1500
- IC - 1000
- weze wodne, olejowe itd - 500
- strojenie, bylbym za wystrojeniem na seryjnym ECU zamiast SA, przy sofcie bedzie to bardziej uzyteczne, skoro fastchip swiadomie modyfikuje mapy paliwa i zaplonu nie bedzie to problemem, oczywiscie dobrze wystrojony SA bylby lepszy, ale koszt rosnie

Przy tych kosztach podmiana bloku na ten z meganki (2000PLN) jest kuszace, mozna by bylo od razu pokusic sie o conajmniej 250KM.

leon - Czw 10 Mar, 2011

dzik napisał/a:

nareszcie konkrety - dzięki:)
mógłbyś rozwinąć sprawę dotyczącą sprężarek? jaki model, ew z jakiego auta, czym się kierować przy ewentualnym wyborze ? :)

CHRZANEK - Czw 10 Mar, 2011

leon napisał/a:
jaki model, ew z jakiego auta, czym się kierować przy ewentualnym wyborze


Wg mnie nalezy się kierować wydajnościa

Małe ciśnienie doładowania = mała suszara = mały LAG = duża użyteczność przy codziennej eksploatacji.

Z drugiej strony - coś mi kiedyś Raściak tłumaczył że większa sprężara mniej grzeje powietrze co przekłada się na niższe EGT - ale podejrzewam że to ma znaczenie przy bardziej wysilonych konstrukcjach.

Na modelach turbin się niestety nie znam ale bardzo się staram pomuc w tym temacie :)

M - Czw 10 Mar, 2011

Turbosprężarka powinna mieć swoją wydajność i zakres pracy dopasowany do charakterystyki silnika. Po to są właśnie mapy sprężarek.
k-mart - Czw 10 Mar, 2011

Ja bym jednak poszedl sladem Kamilbikea: duzo mocy w jednym miejscu.
Marek23 - Czw 10 Mar, 2011

A ja bym Leon olał jakies mega podnoszenie mocy... Po co Ci to? Clio chodzi dobrze. Jak chcesz szybsze to kup szybsze auto i tyle. Robienie 250 turbo koni w clio ktore jest jedynym autem jakie masz jest jeszcze głupsze niż kupienie ostro dłubanego evo 9 do jazdy na co dzień.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group