To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [DRIVE] Jazda na czas, podstawy...

Anonymous - Nie 23 Gru, 2007

Mam postanowienie noworoczne: porządnie się nauczyć techniki heal-and-toe.
Do tego muszę przedłużyć sobie pedał gazu, więc robię sobie od razu prezent- porządne nakładki na pedały LOL

Anonymous - Nie 23 Gru, 2007

Loko napisał/a:


Na śniegu na za słabą kontre, albo zbyt wczesne postawienie samochodu bokiem przed zakretem jest taka śmieszna technika polegajaca na wdepnięciu mocno hamulca, wtedy auto uślizguje sie dolatując bokiem do zakretu bez schodzenia do wewnętrznej, przednie koła szybciej sie zablokują wiec auto sie troche wyprostuje no i to daje nam troszke czasu na poprawienei kontry.


Na asfalcie tez ;) http://youtube.com/watch?...feature=related zobacz sobie okolo 1:30 min :)

Marek23 - Pią 11 Sty, 2008

Dziś dużo rozkminiam... I tak się zastanawiam.

Jedziemy na suchym torze na prostej, przed nami długi zakrętk 90 stopni, taki klasyk.
Hamujemy przed i teraz pytanie: Skręcamy pod koniec hamowania czy też skręcamy dopiero po puszczeniu hamulca.

Taki kawałek artykułu, który mnie zadziwił:

There is a certain procedure to be followed when approaching a corner on the track at high speed. While driving in a straight line, when you see a corner ahead, smoothly lift off the throttle. You will learn to do this as late as possible with practice. Now progressively apply the brakes as needed while still in a straight line. Quickly downshift to the right gear to maintain enough revs for accelerating out of the turn. While looking ahead to the apex of the curve, smoothly release the brakes just before you turn-in. Braking during the actual turn may upset your car's balance. Gently apply a little throttle as you start the turn-in. As you turn, always look further ahead into the turn by physically turning your head. Always turn the wheel slowly and smoothly, as jerky steering movements will also upset the car's balance. Co-ordinate your hands and eyes, for progressive steering input. As you pass the apex of the turn, smoothly apply more throttle in a progressive manner, and begin your move towards the outer edge of the track as you exit the turn. Let the steering wheel smoothly and progressively unwind towards the trackout point, by which time your wheel should be pointing straight ahead.


Ok, już widzę, że pierdoły piszą na tej stronie. Potem jest artykuł o hamowaniu lewą nogą.
Turn in mamy robić z dociążonym przodem w przypadku fwd. Więc rwd turn in nie może być jak wyżej opisane z lekko wciśniętym gazem. Sorry...

206 Gti - Pią 11 Sty, 2008

Marek23 napisał/a:
release the brakes just before you turn-in. Braking during the actual turn may upset your car's balance


skręcamy po puszczeniu hamulca.

Anonymous - Sob 12 Sty, 2008

Mareeeeeeek.... amatorskie pytanie 8)

ziomek wal do mnie na pw to ci wytlumacze ;D to jest raptem 7strona mojej amerykanskiej gazetki :D

pw - bo to sekret, nie bedziemy sie tu dzielic tajnikami ;) :ass: :crazy: :devil: :lol2: :rotfl: 8-L ^D^ :ok: :evil: xP :chick: (no se wreszcie wyrazilem emocje...)

Marek23 - Sob 12 Sty, 2008

Jimi jaki sekret, dawaj na forum,, napisz co gazetka twierdzi i tak nie wygrasz Lublina, więc nie wiem po co spinka :rotfl: A nawet jak wygrasz, to wszyscy powiedzą, że masz najwięcej koni, więc troszkę na straconej pozycji jesteś.

206 Gti napisał/a:
skręcamy po puszczeniu hamulca.

I tu można polemizować... Hamujemy ostro, potem albo przy puszczaniu hamulca, kiedy jeszcze trochę koła przednie są dąciążone robimy inicjację skrętu. Tak według mnie zrobiłby rajdowiec. Na oesie nigdy nie wiesz jaka jest przyczepność i wolisz się ubezpieczyć. Na torze można skręcić po puszczeniu hamulca i zaczynamy prowadzić auto gazem. Ale to też zależy od zakrętu.

Więc jak Jimek nie napiszesz co w tej gazetece stoi, to dostaniesz bana na ten dział, a w Lbn będziesz musiał jeździź bez okularów. :devil:

GOKART - Sob 12 Sty, 2008

Marek23 napisał/a:
... A nawet jak wygrasz, to wszyscy powiedzą, że masz najwięcej koni, więc troszkę na straconej pozycji jesteś.

heh to prawda , u mnie tez zawsze tak gadają. A niech sobie gadają , ważne że na pudle :jupi:

DeeS - Sob 12 Sty, 2008

Marek23 napisał/a:
i tak nie wygrasz Lublina


Apropo lublina jakie plany na rok 2008 ?

Da rade sie zalapac tym razem ??

Marek23 - Sob 12 Sty, 2008

DeeS napisał/a:
Da rade sie zalapac tym razem ??

Ja jestem za. Przyjął bym parę rad od Ciebie apropo Lublina. No i porównał się też...

grzech - Pon 14 Sty, 2008

skrecamy z dociazonym przodem czyli jeszcze na hamulcu, jak tylko samochod zacznie skrecac wtedy gaz ... jesli puscisz hamulec to przod pojdzie w gore (bedzie odciazony) i jesli wtedy zaczniesz skrecac to masz o wiele gorsza przyczepnosc na przednich kolach
Marek23 - Wto 15 Sty, 2008

Grzechu, generalnie masz rację, ale czasem są wyjątki od tej reguły, przynajmniej w jeździe torowej. Ale to kiedyś na żwyo obgadamy,pozdro
Młody Papież - Śro 16 Sty, 2008

grzech napisał/a:
skrecamy z dociazonym przodem czyli jeszcze na hamulcu, jak tylko samochod zacznie skrecac wtedy gaz ... jesli puscisz hamulec to przod pojdzie w gore (bedzie odciazony) i jesli wtedy zaczniesz skrecac to masz o wiele gorsza przyczepnosc na przednich kolach

gorzej jak już dupsko ucieknie przy takim manewrze...

k-mart - Śro 14 Maj, 2008

Bardzo dobry filmik o podstawach jazdy po torze:
http://youtube.com/watch?v=xPLm7S1Russ

by Tiff

p.s. nie bez powodu jedzie tym samochodem :D

Marek23 - Śro 14 Maj, 2008

Jeszcze jeden filmik z Haldexem w tym temacie i masz wylot... Don't fucking push it!
k-mart - Śro 14 Maj, 2008

Mniejsza z haldex'em, w taki filmik akurat trafilem. Ale ogolnie Tiff to profesor do jazdy torowej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group