Tak się to nazywa o czym mówiłem, że krótki skok zawieszenia?
Dlaczego w takim razie clio gorzej ma się prowadzić na wyrypie względem Hondy?cebeer - Wto 20 Wrz, 2011 a może szerokość i długość Hond ma tu znaczenie ? kto wie jaka jest różnica między poszczególnymi civicami a clio ?EmerytRs2 - Wto 20 Wrz, 2011 honda nie skręca , clio skreca.
dotyczy to wszystkich modeli obydwu producentów
swoją droga, Panowie dlaczego na zachodzie w rajdach jeżdzą same "francuzy"?
takie retoryczne pytanie faldzip - Wto 20 Wrz, 2011
EmerytRs2 napisał/a:
swoją droga, Panowie dlaczego na zachodzie w rajdach jeżdzą same "francuzy"?
trudne pytanie, ale po wnikliwej analizie wypowiedzi najbardziej ekspeckich ekspertow z hothecza, podejrzewam, iz jest to za ta sprawa, ze francuzy skrecajo, a hądy nietCHRZANEK - Wto 20 Wrz, 2011
EmerytRs2 napisał/a:
dlaczego na zachodzie w rajdach jeżdzą same "francuzy"?
Wcale nie - proponuje analize krajowych czempionatów.EmerytRs2 - Wto 20 Wrz, 2011 Chrzanek się nie znam, pisze tylko to, co udało się zaobserowwać, od iluś tam lat na youtube
trzebaby na to spojrzeć z perspektywy kilku, kilkunastu lat EmerytRs2 - Wto 20 Wrz, 2011
Marek23 napisał/a:
Tam nie było żadnego uderzenia,nic. Mechanik specjalnie sprawdził, no chyba,ze mi pokrzywa przez wlot mocowanie rozwaliła.
trochę to zagadkowe faktycznie, ale musiało się coś dostać.
ew jakieś mikrojebnięcie z przeszłości, a jak podstawa akumulatora,ona też jest z alu, jej tez proponuje się przyjrzeć Koto - Wto 20 Wrz, 2011
CHRZANEK napisał/a:
EmerytRs2 napisał/a:
dlaczego na zachodzie w rajdach jeżdzą same "francuzy"?
Wcale nie - proponuje analize krajowych czempionatów.
Ma to jakiś związek z równymi drogami na których belka daje radę (chyba) i tym, że tam fury buduje się raczej na bogato?Przem_106 - Wto 20 Wrz, 2011
Koto napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
EmerytRs2 napisał/a:
dlaczego na zachodzie w rajdach jeżdzą same "francuzy"?
Wcale nie - proponuje analize krajowych czempionatów.
Ma to jakiś związek z równymi drogami na których belka daje radę (chyba) i tym, że tam fury buduje się raczej na bogato?
Jestem dokładnie tego samego zdania. U nas niestety wiekszosc aut to jednak cywile z klatkom. Na zachodzie dla wiekszosci aut homologacja wykorzystana jest na maxa. No i tam asfalt to asfalt, a szuter to szuter.Miniac - Wto 20 Wrz, 2011
Tak się to nazywa o czym mówiłem, że krótki skok zawieszenia?
Tak się to nazywa co widzisz z przednim zawieszeniem (zbieżnością) na filmie. Niestety rozwiązanie zapożyczone prosto z 20letniego Kadetta i później Astry GSI. Drążki kierownicze z końcówkami są przymocowane w fatalnym miejscu. Powoduje to dużą zmianę zbieżności auta podczas pracy zawieszenia (góra/dół) taki problem występuje praktycznie w każdym aucie, którego zawieszenie chcemy zmusić do pracy w wysokiej amplitudzie, ale jest to tak cwanie pomyślane, że koło ze zwrotnicą dodatkowo oddala i przybliża się do magla kompensują poniekąd ten problem. W hondzie EP3 i integrze DC5 jest to zyebane na fest. Podnosząc auto na podnośniku masz wrażenie, że właśnie odpadły Ci koła, które już po paru 'cm' zezują na siebie wzajemnie
Info dla Chrzanka - to jest problem powszechnie znany
Cytat:
MacPherson struts are inherently bad for tarmac due to their awful camber curve. Honda took a bad design and made it even worse by attaching the steering arms up high on the strut on the RSX, which caused dynamic toe problems.
Tutaj tylko piszą, że problem jest na asfalcie.. bo Rednecki nie wiedzą co to rajdy i co by się tam działo z zawiasem.
Cytat:
Dlaczego w takim razie clio gorzej ma się prowadzić na wyrypie względem Hondy?
Ale gorzej tylko względem Hondy 88-00 czyli IV/V/VI gen, bo tam jest wielowahacz (double fishbone) z przodu, któremu można wiele zarzuć (masa, ilość pracujących elementów, ograniczenia co do szerokości możliwych do użycia kół), ale jest PRZEKOXem, jeśli chodzi o brak bumpstearu. Ktoś kto pierwszy raz w życiu przejedzie się taka hondą po dziurawym zakręcie zwróci uwagę na to, że nie musi wykonywać praktycznie żadnych korekt, a każda kolejna dziura nie odczuwalna jest na kierownicy. Do tego dochodzi jeszcze fajna opcja 'rozluźnienia' zawieszenia (to już kolejna rzeka..), który powoduje że zakręty w takiej Hondzie można bezproblemowo zacieśniać i wypuszczać bez żadnej konsekwencji dla oporu na kierownicy. Nie ma łożysk macpersona, więc nie ma też siły która w dociążonym zewnętrznym kole utrudniała by nam obracanie zwrotnicy.Miniac - Wto 20 Wrz, 2011 Tutaj fota z podnośnika.. nie wiem czy dobrze widać jak rozjechały się koła
Tutaj widać jak wysoko jest przymocowany drążek kierownicy i jakiej to dodatkowo wymaga sztywności od kolumny..
...tu jak zwykle zjebaną zbieżność podczas jazdy w EP3..
a tu jak to się zwykle kończy
..i wylądował w pi%@$ faldzip - Wto 20 Wrz, 2011 ostatni komentarz i foto wszystko wyjasniaja
czyli wychodzi na to, ze hondy skrecaja az za dobrze - nawet wtedy kiedy chcesz jechac prosto
A w ogole to Miniacowi nalezy sie pomuk!Miniac - Wto 20 Wrz, 2011
No tak! CTRy są pogrążone w chaosie.. co idealnie pasuje do rajdowej widowiskowości
Dokładnie jak moje MINI po przyrąbaniu w tarkę
EmerytRs2 - Wto 20 Wrz, 2011 leciałem po tych tarach ostatnio i chyba ze zbieznością wszystko ok
końcówki drążków maja już całe 14 miesięcy drązki stare.Jacek - Wto 20 Wrz, 2011 Miniac, powinieneś wydać jakiś podręcznik dla wszystkich jeb.anych rajdowców!