To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Hamulce

Vlodarsky - Sob 10 Kwi, 2010

mam pytanie do tych co mają te okazyjne ferodo racing z aledrogo. Jak to się sprawuje?
Anonymous - Sob 10 Kwi, 2010

całkiem nieźle, na zimnych hamulcach jest praktycznie jak seria, po rozgrzaniu łapią mocno, ale bardzo dobrze dozuje się siłę hamowania. Co do odporności na przegrzanie - nie wiem, jeszcze nie testowalem.
qbica - Nie 11 Kwi, 2010

AndreXSi napisał/a:
całkiem nieźle, na zimnych hamulcach jest praktycznie jak seria, po rozgrzaniu łapią mocno, ale bardzo dobrze dozuje się siłę hamowania. Co do odporności na przegrzanie - nie wiem, jeszcze nie testowalem.


Potwierdzam! ^_^ testowalem ostatnio hamulce na okolicznych oesach i dają rade jak sie rozgrzeją ;D

Anonymous - Pią 16 Kwi, 2010

Czy ktoś wie czy były jakieś różnice w serwach hamulcowych do 106/saxo? wszystkie mozna stosować zamiennie czy to jest uzależnione od czegoś?
Bart - Pią 16 Kwi, 2010


Jacek - Sob 17 Kwi, 2010

:rotfl:
Ryba - Sob 17 Kwi, 2010

jarek-malopolsk napisał/a:
szybkie pytańko, ile musze kupic płynu hamulcowego do saxo... Tylko tyle co trzeba wlać do układu czy dochodzi do tego coś jeszcze (jakieś płukania czy inne działania) ??


0.6l wystarczy luźno, zalałem ostatnio mojego Motulem RBF 660 i spisuje się na medal jak na razie.

jarek-malopolsk napisał/a:
wszystko ok, linka jest naciągnięta, tylko słabo blokuje, właściwie nie blokuje kół wogole...a tyłu są takie jak by zapadki przy cylinderkach i one nie cofają się do końca, co skutkuje tym, że zaciągając hamulec ręczny linka nie dociąga ich całkowicie, zostaje troszkę luzu i przez to hamulec nie chce się zblokować... na pewno nie jest to kwestia naciągania ręcznego na lince bo to juz sprawdzone... :/


Jestem praktycznie pewny że masz zgniłe kanały prowadzące linki od ręcznego.
Nowe linki wypadałoby kupić

jarek-malopolska - Sob 17 Kwi, 2010

Dzięki, ogarnięte przez mechanika, nie ja odbierałem samochód ale przy najbliższej okazji wpadnę do niego i dowiem się co to było ;)

Czy ATE PowerDisc to tarcza sportowa.. ?? czy jak ją można nazwać.. ??
Odpuściłem Ferodo PREMIER i kupię tarcze Ate + klocki Ate, tylko nie wiem czy gładkie Ate czy Power Disc ?? Bardzo to zjada klocki ?? Ma to ktoś oprócz Grega ??

bart napisał/a:
Obrazek


Leże... :rotfl: :jupi: :rotfl: :jupi: :rotfl: :jupi:

rasta - Sob 17 Kwi, 2010

Taka z niej sportowa tarcza jak zemnie baletnica :lol2:
jarek-malopolska - Sob 17 Kwi, 2010

No właśnie dlatego pytam.. ;)
kamil - Sob 17 Kwi, 2010

Ja w Saabie 9-3 2.0t takie miałem, są oki... myślę, że to alternatywa do Brembo Max. Ale czy to nacinanie w jakiś diametralny sposób poprawia hamowanie ? Nie wiem. Wydaje mi się , że zwykłe ATE są wystarczające. Saab jest bardzo ciężkim samochodem i w jego przypadku bardziej od nacinanych przydałby się hamulec z Aero niż zabawy w nacinane tarcze czy nie...
Anonymous - Nie 18 Kwi, 2010

nacinana tarcza troszkę poprawia hamowanie, przez to ze ściera klocki bardziej nie dpuszcza do zeszklenia i odprowadza gazu czyli zapobiega robieniu poduszki, ja tam kupuje gładkie brembo kolega matematyk ładnie mi rozrysowuje symetrycznie nacięcia a ja na ok 1mm gómówką sam nacinam :P
PiTT - Nie 18 Kwi, 2010

a czy nacinanie/nawiercanie samemu tarcz nie jest nieco nieodpowiedzialne?
co innego tarcza nawiercana fabrycznie, zakładam że nadal ma tą samą wytrzymałość
ale wiercąc w gładkiej tarczy ingeruje się w strukturę i osłabia

martin.h - Nie 18 Kwi, 2010

PiTT napisał/a:
ale wiercąc w gładkiej tarczy ingeruje się w strukturę i osłabia


Każda tarcza powstaje jako jednolity gładki odlew, dopiero później robi się nacięcia i nawiercenia. Aczkolwiek nacinanie tarczy samemu pachnie drutem :/

Anonymous - Nie 18 Kwi, 2010

PiTT napisał/a:
a czy nacinanie/nawiercanie samemu tarcz nie jest nieco nieodpowiedzialne?
co innego tarcza nawiercana fabrycznie, zakładam że nadal ma tą samą wytrzymałość
ale wiercąc w gładkiej tarczy ingeruje się w strukturę i osłabia
a niby z jakiej okazji?? w takim układzie i wyczynowe brembo itp były by gładkie a nawet ceramiczne są wiercone, nacinanie jest nawet bezpieczniejsze od wiercenia tym bardziej ze nacina sie o ok 1mm w głąb tarczy, a co do druciarni to mi tam nie pachnie drutem tylko nie wywalam niepotzrebnie kasy na pseudo sportowe tarcze jak samodzielne nacięcie zajmuje ze 30 minut


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group