To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Układ wydechowy N/A

S2WED - Czw 10 Kwi, 2014
Temat postu: Układ wydechowy N/A
Szperam i szperam ale ciągle znajduję sprzeczne opinie w internecie... chodzi mi o optymalną średnice układu wydechowego do silnika benzynowego N/A 2.0 o mocy 160KM, otóż niektórzy twierdzą że można spokojnie założyć wydech 2,5' a niektórzy twierdza że 2,5' to za dużo i że wydech za bardzo sie rozpręży a wtedy moment obrotowy znacznie spadnie... Co hecz-hetowi szpece sądzą na ten temat? :F
Kamill - Czw 10 Kwi, 2014

Mają rację.
Anonymous - Czw 10 Kwi, 2014

2,25
S2WED - Czw 10 Kwi, 2014

Kamill napisał/a:
Mają rację.

Kto ma rację? Za szeroki ten wydech czy za wąski?

Sibu - Czw 10 Kwi, 2014

Na dwoje babka wróżyła.
arssss - Czw 10 Kwi, 2014

2.25 bedzie optymalny,ale jak plamujesz atakowac wieksze moce to 2.5 moze byc lepsze,bo nie bedzie Cie potem ograniczac.
S2WED - Czw 10 Kwi, 2014

Za wiele to ja juz nie wykrzesam, a nie chcę mocno dłubać bo jest to tez codziennowóz. Poprostu jest opcja zakupu kilku wydechów, no i myślałem że może go trochę odetkam bo teraz jest seria a dodatkowo byłby jakiś miły dżwięk... Tylko że wiekszość z nich ma 2,5' średnicy, no i zwariowałem trochę, bo nie chcę pogorszyć obecnych osiagów za bardzo wydech rozluźniając :] Ale z drugiej strony duza część hondziarzy daje podobna średnicę do silników 2.0, ostatnio widziałem tez że np. Inoch z Łodzi wystrugało 2,5' do golfa gti mkIII 2.0...
Coraz bardziej czuję że z tym wydechem to jak wróżenie z fusów, niby ma mój motor w serii ostrzejsze wałki, kolektor 4-2-1, jakąś tam sportową charakterystyke ale nie wiem jak do tego podejść

Anonymous - Czw 10 Kwi, 2014

czytałeś zagraniczne fora ? Obserwowałeś podobne projekty ? Ja bym kopiował ich rozwiązania i tyle w temacie . Albo robił z zamkniętymi oczami 2,25
Rasputin - Czw 10 Kwi, 2014

95% Clio Sportów lata na 2,5'.
A jak nie to przynajmniej mój :rotfl:

Janusz - Czw 10 Kwi, 2014

mój tez :P nie jedzie, ale przynajmniej dobrze brzmi :rotfl:
S2WED - Czw 10 Kwi, 2014

Czesio napisał/a:
czytałeś zagraniczne fora ? Obserwowałeś podobne projekty ? Ja bym kopiował ich rozwiązania i tyle w temacie . Albo robił z zamkniętymi oczami 2,25

Sęk w tym , że czytałem... niestety przez to mam jeszcze większy metlik w bani, z jednej strony przepustowość układu, ale z drugiej ciśnienie zwrotne, do tego jeszcze jakieś fale w wydechu itd... no nie jestem po politechnice więc głowa mi tylko spuchła od tego bełkotu. Specjaliści (niektórzy) twierdzą, że nie mozna za dużej średnicy robić ale widziałem tez jakieś tam artykuły gdzie udowadniali, że szerszy jest lepszy... i bądź tu mądry :/

krzysiek_ - Czw 10 Kwi, 2014

S2WED, Powiem Ci tak, wszyscy specjaliści proponują jako najlepszy wydech do 106 bez grubszych modów poza kolektorami 55mm. Ja założyłem 45mm i auto miało tak zajebisty moment od samego dołu, że to aż ciężko było opisać.

Moim zdaniem daj sobie 2,25 a nawet jak i dasz 2 to będziesz miał zysk w postaci momentu. Zawsze lepiej jak jest rurka ciaśniejsza niż luźniejsza :]

Bart - Czw 10 Kwi, 2014

Widzę tu wielu ekspertów.
arssss - Czw 10 Kwi, 2014

Bart, przecież to forum eksperckie więc czego oczekujesz?
mocwiatru - Pią 11 Kwi, 2014

Co ja się tam znam, ale podzielam zdanie Krzyśka.
W 106, niby 125km ale zawsze coś. Na 50mm wcale to nie jechało, na 45mm charakterystyka w pełni się zmieniła i moment przeniósł się przeniósł dużo niżej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group