To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Wałek ssący

Kamill - Czw 18 Wrz, 2014
Temat postu: Wałek ssący
Mam do kupienia wałek ssący
Oryginał mam
230°/231° - 195°/195° - 9.00mm/9.00mm - 0.15mm/0.45mm
Ten nowy ma
240 stopni i 9,7mm

Dwa pytania, czy można to wrzucić bez strojenia i nic nie wybuchnie, ani nie osłabnie, bo nie mam czasu na strojenie na razie.
Drugie pytanie, czy takie różnice w wałku ssącym poprawią coś ? Mam szerszy kolektor ssacy który już dał bardzo wyraźną poprawę na górnych obrotach.

anjas - Czw 18 Wrz, 2014

Kamill napisał/a:
Mam do kupienia wałek ssący


coś takiego?


106 - Czw 18 Wrz, 2014

bedzie lepiej bo wznios duzo lepszy. strojnie bedzie wskazane
Kamill - Czw 18 Wrz, 2014

106 napisał/a:
bedzie lepiej bo wznios duzo lepszy. strojnie bedzie wskazane

A co się bez strojenia może wydarzyć ? :faja:

106 - Czw 18 Wrz, 2014

gdybac mozna - mozesz nie uzyskac oczekiwanego efektu, moze nie byc wolnych obrotow, wieksze spalanie, itp. afr sie rozjedzie
Kamill - Czw 18 Wrz, 2014

106 napisał/a:
gdybac mozna - mozesz nie uzyskac oczekiwanego efektu, moze nie byc wolnych obrotow, wieksze spalanie, itp. afr sie rozjedzie

Bardziej chodzi o to czy mogę tak jechac na upalanie a wytroić w pozniejszym terminie. Wiem że do tego silnika wsadzja wałki 10mm wzniosu i 250st - z M3 USA i też to chodzi bez problemów, wiec jakiś ostry ten wałek to on nie jest.

106 - Czw 18 Wrz, 2014

na dwoje babka wróżyła ;)
Kamill - Czw 18 Wrz, 2014

Dobra, Kenet mi w razie czego sprawdzi afr.
Dzięki za info, zobaczymy jak to wyjdzie, nigdy jeszcze silnika mechanicznie nie tuningowałem ^D^

Kenet - Czw 18 Wrz, 2014

Kamill napisał/a:
nigdy jeszcze silnika mechanicznie nie tuningowałem


To nigdy nie wychodzi na dobre, na końcu zawsze dochodzisz do 1000 zł za 1 KM w N/A i potem rzuca korbą :lol2:

Kamill - Czw 18 Wrz, 2014

Kolektor dał koni tak z 15 a kosztował 300zł już nawet z montażem :faja: Wałek więcej nie jest wart, ale przed strojeniem aż grzech go nie założyć.
Standardowo z 3.0 wałek nie pasuje bo ma jakiś tam dynks na dwa vanosy, ale ten już kupuje przerobiony (chyba ucięty z długości) więc montaż bez rzeźby.

Kenet - Czw 18 Wrz, 2014

Ale to jest początek, ja mówię o fazie końcowej ;D
Kamill - Czw 18 Wrz, 2014

Jest jeszcze opcja na zrobienie stokera z wału i tłoków z 3.0.
Wychodzi wtedy na takim setupie jak mam + stoker + strojenie 240km + i ok 300Nm. Z wałkiem i obrobka głowicy jeszcze trochę do ugraniam a jak by się trafiły wałki M3 US to ponad 260KM i wtedy z M3 3.0 robisz co chcesz, a i z 3.2 można powalczyć. Dodatkowo w razie awarii masz graty w silniku w cenie złomu dostępne na każdym szrocie (oprócz wałków ;) ), a nie silnik emkowy gdzie wszystko kosztuje x5.

B-Rey - Czw 18 Wrz, 2014

Kamill napisał/a:
wtedy z M3 3.0 robisz co chcesz, a i z 3.2 można powalczyć


Ale chyba tylko tak przygotowanym autem jak Twoje?

Kamill - Czw 18 Wrz, 2014

B-Rey napisał/a:
Kamill napisał/a:
wtedy z M3 3.0 robisz co chcesz, a i z 3.2 można powalczyć


Ale chyba tylko tak przygotowanym autem jak Twoje?

No tak, ale w porównaniu też do wyprutych aut. Na bmw CH startuje 328 (podłubana) która lata równo z topowymi 3.2.
Na uleż przyjeżdżały różne m3 i szczególnie te 3.0 zawsze chodziły słabo. Odkąd pamiętam to albo mi niewiele odchodziły, albo udało się jakąś klepnąć.
To jest wynik z ostatniego ułeża (nie chwaląc się w bmw tylko STF jest szybszy wg rakingu ode mnie :D na przełstrzeni tych 3 lat ułęży z Kają )
Kamil K. BMW E36 328 ( slick ) 3.01.56
Szymon W. BMW E36 M3 3.03.45
Szymona auto jest wybebeszone bardziej niż moje, zawias ten sam albo lepszy (na pewno 1k droższy). Opony te same, nawet z tego samego źródła. Szymon jest na ułeżu częściej niż ja.
Coś te 3.0 kulawe są, przynajmniej patrząc po czasach, bo w kabinie nigdy nie siedziałem.

Z drugiej strony, na ułężu są 4 proste gdzie tej mocy u mnie brakuje, więc to słabe miejsce na takie porównania, bo przy 4 prostych i 30paru zakrętach jeżeli jechał bym każdy z zakrętów 5km/h szybciej to urwał bym ok 7-9s, a jak bym na prostych jechał 5km/h szybciej to bym urwał 1,5-2s ;)

Na poznaniu to inna bajka bo jest prawie tyle samo zakrętów co prostych (lub lekkich łuków gdzie i tak się idzie ogniem), więc myślę że mocno podłubany 2.8 miał by ciężko z M3 3.0, może Szymon teraz będzie w październiku to zobaczymy jak chodzi moje 2.8 ws jego M3 3.0 (wydaje mi się że ostatnio na wiosnę go klepnąłem na poznaniu)

Anonymous - Pią 19 Wrz, 2014

Nie kombinuj z jakimis strokerami,wałkami i innymi pierdolami tylko ładuj motura z m3 3.2.Twojemu autu brakuje tylko porzadnego silnika.
Jezdziłem m3 3.0 i w porównaniu do 328 przepaść jest ogromna,za to czułem bardzo niewielką róznice między 3.0 a 3.2 ,moze dlatego ze 3.0 było bardzo lekkie,w pełnej bida wersji nawet bez klimy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group