To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Fotel kubełkowy - przelotki

Ekonomista - Wto 13 Wrz, 2016
Temat postu: Fotel kubełkowy - przelotki
Hej.
W wielu interesujących mnie kubełkach zasłaniam trochę górne przelotki na pasy szelkowe ok.3cm. Czy to jest bezpieczne i będzie wygodne? Jest jakieś info w regulaminach?
Czy jednak przelotki powinny zaczynać się na rowno lub 1-2cm wyzej niz moje ciało, tak aby to zdecydowanie na nich opierały się pasy.

Kenet - Wto 13 Wrz, 2016

Niekoniecznie, pas ma Ciebie trzymać a nie fotel. Ważne aby był odpowiedni kąt pod którym pasy opadają z tyłu.
siema - Wto 13 Wrz, 2016

Załącz zdjęcia jak to wygląda po tej Twojej modyfikacji.
Kamill - Wto 13 Wrz, 2016

Są fotele mirco które sa dedykowane dla wyższych osób. Roj ma taki w domu, chyba ST.
Ekonomista - Wto 13 Wrz, 2016

Niestety foty nie mam. Mój obojczyk pokrywa może 20% wysokości tej przelotki.
Mniej wiecej to wygląda tak jak poniżej :rotfl:

:ass: ............................. :ass:
:ass: ............................. :ass:
:ass: ............................. :ass:
:ass: ............................. :ass:
:ass: ............................. :ass:
:ass: ............................. :ass:
:ass: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :ass:
:ass: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :ass:
:ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass: :ass:

siema - Wto 13 Wrz, 2016

Kurna, nie doczytałem- zrozumiałem, że ty czymś zatykasz te przelotki, a nie własnym cielskiem :rotfl:
Wg mnie podczas dzwona będziesz mieć problem, bo ciało lecąc do przodu spowoduje naciągnięcie pasa, a ten nie mogąc oprzeć się na przelotce przyciśnie Ci obojczyk w dół w kierunku siedziska.

Janusz - Wto 13 Wrz, 2016

siema napisał/a:
bo ciało lecąc do przodu spowoduje naciągnięcie pasa, a ten nie mogąc oprzeć się na przelotce przyciśnie Ci obojczyk w dół w kierunku siedziska.


taka jest rola pasa... zatrzymania ciała.... :D

siema - Wto 13 Wrz, 2016

Nie wiem jak Ci to narysować Janusz ale Ty jesteś praktyk rozpierdalania, więc powinieneś czuć podskórnie, że takie ułożenie pasów spowoduje, że po dzwonie będziesz miał bolące (jeśli nie połamane) obojczyki :]
Kenet - Wto 13 Wrz, 2016

:rotfl:
Kenet - Wto 13 Wrz, 2016

Ale powtarzam, że jak pas przebiega po obojczyku to nie jest nic złego, aby nie był skierowany za ostro w dół za fotelem.
siema - Wto 13 Wrz, 2016

Wg mnie jesteś w błędzie Kenet- fizyki nie oszukasz.
Przelotka, to jest miejsce podparcia pasa i tak jak pisałem- podczas działania siły skierowanej do przodu samochodu będzie następowało naciągnięcie pasa, a co za tym idzie jego oparcie się o miejsce przełamania linii biegnącej od przednich do tylnych mocowań pasa, które są jak wiemy dużo poniżej przelotki.
Wzbiłem się na wyżyny swoich umiejętności graficznych:



Jeśli ktoś nie wierzy teorii, to oddajmy głos praktykom: http://www.rallyshop.pl/w...kuly/mr_4_1.pdf
"Fotele nie są produktami uniwersalnymi i nie dla każdego odpowiedni będzie ten sam model. Każdy fotel charakteryzuje się kilkoma zasadniczymi wymiarami, takimi jak szerokość i długość siedziska, wysokość oparcia, a przede wszystkim wysokość przelotek górnych. Ostatni z wymiarów jest bardzo istotny, ponieważ nieodpowiednio dobrana wysokość przelotek może zaważyć na dobrej kondycji naszego kręgosłupa. Fotel powinien być dobrany w taki sposób, aby po zajęciu w nim miejsca, plecy nie zasłaniały otworu przelotek co pozwoli na przeprowadzenie ramieniowych szelek pasów przez górne przelotki. Jeżeli wspomnianego wyżej prześwitu nie będzie, przy ewentualnym wypadku źle rozłożone siły działające na kręgosłup mogą go trwale uszkodzić (złamanie kompresyjne). "

was79 - Wto 13 Wrz, 2016

Dokładnie, pas naciagnie się i "zmiażdży" kręgosłup.
Kenet - Wto 13 Wrz, 2016

Ja się na fizyce znam. Ale jak nie przekraczasz 10 stopni o czym np jest mowa w załączniku to nic sie nie stanie. Inaczej wszystkie osoby biorące udział w wypadkach w cywilnych autach miałyby połamane obojczyki. Jak pas jest dobrze zapięty to siła nie koncentruje się tylko na obojczyku/kręgosłupie w kierunki pionowym.
siema - Wto 13 Wrz, 2016

W cywilnych autach górny punkt mocowania masz powyżej obojczyka.
Załącznik J dopuszcza odchylenie do 45 stopni. Oczywiście- im mniejsze odchylenie tym mniejsza siła działająca pionowo w dół na obojczyki przy ŹLE dobranych fotelach (w dobrze dobranych siła ta powinna pójść na fotel poprzez przelotki).
Wg mnie każdy ma prawo montować wszystko wedle swojego uznania. Nie można jednak pisać, że "jak nie przekraczasz, to nic się nie stanie", bo po prostu nie wiemy gdzie leży granica pomiędzy bezpieczeństwem, a kalectwem.

Kenet - Śro 14 Wrz, 2016

Ok ok to zostaje zmiana fotela albo wyspawanie mocowania do klatki powyżej wysokości obojczyków.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group