To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Stare vs nowe

bob.dsk - Śro 27 Wrz, 2017

kosmita napisał/a:
bob.dsk napisał/a:
Fakt ze ceny nowych aut to jest jakas porażka! Weźmy przykład bmw 520 w gnoju, podstawa 200pln ale takiej jeszcze nie widziałem, lekko doposażona w mpak, navi, jakieś tam systemy to już 300k a 530 to już kurwa 400-450 plus !

bez przesady
Obrazek

ale drożeją to fakt


No fajnie , ale chciał byś mieć 540ix bez wyposażenia xD ?

Dołóż navi, mpak i grzane dupy ;)

bob.dsk - Śro 27 Wrz, 2017

Alexxx napisał/a:
Wyszliśmy od dyskusji o "seryjnych" autach kiedyś i teraz, gdzieś tam na początku porównując GTI 5 do nowego. Tak samo można porównać Passata b5 do b8 czy wspomnianego przeze mnie Focusa RS mk1 i mk3. Porównywanie funu z jazdy torowym autem vs drogowe trochę mija się z celem. Kompletnie inne przeznaczenie, wyposażenie i fun-factor oczywiście też. Nie wiem jaki fun-factor z jazdy dawało w140 ale idę o zakład że po 2000km w nowożytnych odpowiedniku z wentylowanymi fotelami i innymi komfort-układami wysiadziemy bardziej wypoczęci. Czy nie lepiej jechać jest UBERem w nowej Octavia niż z GrosikTaxi w Octavi z 2000?

Podałem przykład GT2RS jako auto sportowe które w żadnym aspekcie nie jest nudne mimo że nowoczesne.

Wszyscy w sumie mamy po trochu rację w tych rozważaniach a "optymalnym" rozwiazaniem jest to co ma Bartek. Daily, trasy i torówka.


Złoty srodek nie istnieje. Trzeba mieć 3 auta ;D

Miniac - Śro 27 Wrz, 2017

Albo siedem... :>
kosmita - Czw 28 Wrz, 2017

Cytat:
No fajnie , ale chciał byś mieć 540ix bez wyposażenia xD ?

Dołóż navi, mpak i grzane dupy ;)

ale to już jest z mpakiem, navi, grzanymi dupami i czymś tam jeszcze :> za tyle do zabrania, oferta z marca



bob.dsk napisał/a:
Co do nowych technologii to do auta tzw na codzień, trasa i miasto jestem jak najbardziej za i w tej chwili szukając auta musi być :
- aktywny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu - kiedyś byłem sceptycznym ale po ostatnich trasach Mercem z takimi systemami uważam ze takie coś powinno być w standardzie i było by mniej wypadków!
- wszelkiego rodzaju kamery
- czujniki martwego pola
- sterowania głosowe czy tez gestami
- HUD
Itd

A potem się dziwisz, że jest drogo, każdy z tych bajerów parę tysi kosztuje. Wg mnie te elementy wyposażenia są zbędne, bo dają właścicielowi fałszywy komunikat "możesz nie uważać na drodze, możesz zapierdalać, nie się nie stanie - ja czuwam". Ty może tak tego nie odbierasz, ale jest cała masa ludzi, którzy tak. Z tego samego powodu ludzie kupują suvy "bo duży z 4x4 to bezpieczny i mogę iść 150km/h przez miasto jak jest gołoledź". Tylko technika ma swoje ograniczenia i nie powinna zwalniać z myślenia. Co gorsze już zaczynają wmawiać ludziom, że tak właśnie jest - zobacz reklamę xc60: klientka klika sobie na telefonie czy tam na dotykowym ekranie samochodu (to też jest niezła heca, że coś takiego pozwalają montować w samochodach) i samochód zatrzymuje się przed dziewczynką na pasach - "nic się nie stało, klikaj dalej, ja czuwam, chyba, że akurat złapię zawieszkę".

Poza tym od tych bejerów już niedaleka droga do samochodów autonomicznych, a wtedy skończy się rumakowanie dla wszystkich.

PiTT - Czw 28 Wrz, 2017

narzekacie na ceny wyposażenia dodatkowego?

ASTON MARTIN DB11

Dane techniczne:
Silnik: 5.2 V12
Doładowanie: Bi-turbo
Moc: 608KM
Moment: 700Nm
Napęd: RWD
Skrzynia: 8B ZF
0-100 km/h: 3.9s
Vmax: 322 km/h
Waga: 1770kg
Cena: od 1 164 735 zł brutto
Cena testowanego: około 1 434 000 zł brutto

Ciekawe opcje:
Dywaniki materiałowe: 3 861 zł
Skóra Q Exclusive: 54 912 zł
Wykończenie wnętrza w karbonie: 19 476 zł
Apteczka: 750 zł
Elektrycznie otwierany schowek środkowy z podparciem: 3 861 zł
Audio Bang & Olufsen 1000w: 42 900 zł
Pakiet Gold pod maską: 11 668 zł


źródło: http://www.gcos.pl/blog/a...nego-testdrive/

bob.dsk - Czw 28 Wrz, 2017

kosmita napisał/a:
Cytat:
No fajnie , ale chciał byś mieć 540ix bez wyposażenia xD ?

Dołóż navi, mpak i grzane dupy ;)

ale to już jest z mpakiem, navi, grzanymi dupami i czymś tam jeszcze :> za tyle do zabrania, oferta z marca



bob.dsk napisał/a:
Co do nowych technologii to do auta tzw na codzień, trasa i miasto jestem jak najbardziej za i w tej chwili szukając auta musi być :
- aktywny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu - kiedyś byłem sceptycznym ale po ostatnich trasach Mercem z takimi systemami uważam ze takie coś powinno być w standardzie i było by mniej wypadków!
- wszelkiego rodzaju kamery
- czujniki martwego pola
- sterowania głosowe czy tez gestami
- HUD
Itd

A potem się dziwisz, że jest drogo, każdy z tych bajerów parę tysi kosztuje. Wg mnie te elementy wyposażenia są zbędne, bo dają właścicielowi fałszywy komunikat "możesz nie uważać na drodze, możesz zapierdalać, nie się nie stanie - ja czuwam". Ty może tak tego nie odbierasz, ale jest cała masa ludzi, którzy tak. Z tego samego powodu ludzie kupują suvy "bo duży z 4x4 to bezpieczny i mogę iść 150km/h przez miasto jak jest gołoledź". Tylko technika ma swoje ograniczenia i nie powinna zwalniać z myślenia. Co gorsze już zaczynają wmawiać ludziom, że tak właśnie jest - zobacz reklamę xc60: klientka klika sobie na telefonie czy tam na dotykowym ekranie samochodu (to też jest niezła heca, że coś takiego pozwalają montować w samochodach) i samochód zatrzymuje się przed dziewczynką na pasach - "nic się nie stało, klikaj dalej, ja czuwam, chyba, że akurat złapię zawieszkę".

Poza tym od tych bejerów już niedaleka droga do samochodów autonomicznych, a wtedy skończy się rumakowanie dla wszystkich.



Dziwna ta cena, ja podaję ceny katalogowe wg konfiguratora... Zerknij dodatkowo na allegro po ile chodzą 530...

Co do systemów to chyba proste ze nie będą za ciebie myśleć a jedynie mają pomóc w trasie czy sytuacji której nie przewidzisz

bob.dsk - Czw 28 Wrz, 2017

PiTT napisał/a:
narzekacie na ceny wyposażenia dodatkowego?

ASTON MARTIN DB11

Dane techniczne:
Silnik: 5.2 V12
Doładowanie: Bi-turbo
Moc: 608KM
Moment: 700Nm
Napęd: RWD
Skrzynia: 8B ZF
0-100 km/h: 3.9s
Vmax: 322 km/h
Waga: 1770kg
Cena: od 1 164 735 zł brutto
Cena testowanego: około 1 434 000 zł brutto

Ciekawe opcje:
Dywaniki materiałowe: 3 861 zł
Skóra Q Exclusive: 54 912 zł
Wykończenie wnętrza w karbonie: 19 476 zł
Apteczka: 750 zł
Elektrycznie otwierany schowek środkowy z podparciem: 3 861 zł
Audio Bang & Olufsen 1000w: 42 900 zł
Pakiet Gold pod maską: 11 668 zł


źródło: http://www.gcos.pl/blog/a...nego-testdrive/


O ile się nie mylę to koła carbonowe do 911 Turbo kosztują 65k :rotfl: :rotfl:

W cenie skody :lol2:

Alexxx - Czw 28 Wrz, 2017

Historia z Alfy odnośnie nowej Giuli Q:

Hamulce ceramiczne można kupić tylko w pakiecie z fotelami karbonowymi za 20tys EUR. Jeśli masz używany samochód z normalnymi to nie możesz dokupić ceramiki w ASO. Jeśli Ci walnie tarcza/zacisk to musisz kupić komplet zamiennych na całe auto bo w PL"na sztuki nie sprzedają " ;D

Kurtyna :)

Odnoście ceramiki najbardziej podobają mi się rozkminy typów od 600+KM TT i Golfow którzy wydają na używki z Q7 ponad 30tys PLN bo czas 100-200 poprawi się o 0.2 albo nawet 0.3sek :)

Miniac - Czw 28 Wrz, 2017

Z ceramiką tak jest. Optycznie nie widać zużycia. Tarcze się waży, więc nakaz kupowania kompletów na oś brzmi logicznie. Co do cen, to zestaw tarcz hamulcowych do Porsche Turbo S (i to 996) to 80tys pln, do Audi S8 15tys sztuka (Ci sprzedają na sztuki :faja: ) . Osobiście nigdy nie kupiłbym auta z ceramiką - nie czuje przewagi w hamowaniu/uzasadnienia ceny dla ich niskiej masy.
rabarbar - Czw 28 Wrz, 2017

Wlasnie miałem sie pytać czy ta ceramika jest warta tych pieniędzy i jest duża różnica miedzy nimi a zwykłymi.
Miniac - Czw 28 Wrz, 2017

rabarbar napisał/a:
Wlasnie miałem sie pytać czy ta ceramika jest warta tych pieniędzy i jest duża różnica miedzy nimi a zwykłymi.


Musiałem się chwilę zastanowić, bo nie ukrywam że krytykuje ją głównie dlatego, że mnie prozaicznie nie stać... i jak słyszę że firma X wypuściła zamiennik ceramiczny do GTRa za 15tys/szt i każdy go chce bo sporo taniej jak OEM.. to .. nie mieści mi się to w głowie. Ale jeszcze bardziej nie mieści się w głowie jaka jest różnica w masie. O ile do tarcz stalowych 380-400mm potrzebuje pomocy magazyniera by przenieść komplet do samochodu, tak ten sam rozmiar w ceramice podnosisz - wiedząc, że są lekkie - tak ,że walisz się pudełkiem w czoło.. jakby to była pizza "na cienkim". Więc.... mając sportowy wóz nie można nie docenić tego, że ściągasz z wirujących i nieresorowanych elementów jakieś 50kg. Ale w takim ponad dwutonowym S8/RS6/Q7... jest sens?

Nie jechałem ceramiką, która by lepiej hamowała jak upgradowana stal.

bob.dsk - Czw 28 Wrz, 2017

Też nie jeździłem ale słyszałem że nie pojawia się efekt buczenia, bicia jak przy tarczach zwykłych podczas mocnego hamowania z wysokich prędkości.
Kamill - Czw 28 Wrz, 2017

bob.dsk napisał/a:
Też nie jeździłem ale słyszałem że nie pojawia się efekt buczenia, bicia jak przy tarczach zwykłych podczas mocnego hamowania z wysokich prędkości.

W takim razie warte są każdych pieniędzy.

PiTT - Czw 28 Wrz, 2017

ceramika podobno jest bardzo łatwa do ukruszenia... jak to ceramika
problem pojawia się jak ktoś przyjebie np kluczem podczas montażu kół albo samym kołem :D
pęka, kruszy się itd. oczywiście oznacza to że nie jest idiotoodporna :)
prawda to z tą delikatnością czy nieco naciągane?
miałem okazję przenosić i wozić chwilę w bagażniku tarcze żeliwne od s 63 amg, komplet 4 tarcz kosztuje ok 15-20k pln w zaleznosci od zrodla... wiec nie musi byc ceramika żeby było drogo :)

Bonczek - Czw 28 Wrz, 2017

Miniac napisał/a:
Z ceramiką tak jest. Optycznie nie widać zużycia. Tarcze się waży, więc nakaz kupowania kompletów na oś brzmi logicznie.


Zawsze się waży? Nam trenerzy w Mercedesie mówili ze sprawdza się ilość czy długość pęknięć na jakiejś tam powierzchni.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group