saxorulez - Czw 19 Paź, 2006 Temat postu: OponyZa namową K-marta rusza temat o oponkach,
odrazu zamieszczam przelicznik rozmiarów czyli jak bardzo dany rozmiar wpływa na przekłamania licznika - ja osobićis nie polecam przekraczać 3% różnicy.
<klik>Przelicznik rozmiarów<klik>
Jako że już zima jest tuż tuż - z własnego doświadczenia mogę polecić BRIDGESTONE blizzak - całą serię są naprawde pierwszorzędne jeśli chodzi o trakcję na suchym lub mokrym asfalcie, na głębokim sniegu lepszy jest Michelin Alpin.
Do miasta polecam Bridgestone, jeśli ktoś jeżdzi często w góry Michelin Alpin będzie lepszy..
W tym sezonie będę testował UNIROYAL MS Plus 5KonradMK - Czw 19 Paź, 2006 kormoran snowpro i nie ma kutaka we wsi Michał - Czw 19 Paź, 2006 5x14 ET 25 4x108x65
czy to jest dobry rozmair do saxo ??Anonymous - Czw 19 Paź, 2006 no a ja chyba bede testowal letnie w warunkach zimowych
do kolegow z Clio RS... na jakim rozmiarze w zimie smigacie?? 195/50/15??
bo musze sobie jakies fele i opony kupic.Anonymous - Czw 19 Paź, 2006 co sądzicie o zimówkach 15" do Saxo 16V? wiem, wiem - na zimę to raczej cal mniej niż więcej, ale jest okazja...Anonymous - Pią 20 Paź, 2006 zależy do czego potrzebujesz... Jeżeli do cywilnej jazdy głównie po mieście to nawet 15tki moga być ale o profilu 45 bo wieksze raczej nie wejdą. a Jeżeli profil 45 to na nasze mega dziurawe zimowe drogi to nie za bardzo... Szkoda felg. Jeżeli chciałbyś pojezdzic cos szybciej po sniegu to 165/65 14 lub 175/65 14 sa idealne. Ogólnie 15tki na zime odradzam.grzech - Pią 03 Lis, 2006 bylem dzisiaj w norauto i okazlo sie ze z zimowkami to nie taka prosta sprawa bo:
- chcialem zalozyc zime na felge 6'' i tutaj najmniejszy rozmiar to 175.
- nastepna komplikacja to taka ze w tym rozmiarze do saxo mozna zalozyc tylko profil 60 i takie opony produkuje tylko jeden producent (pirelli) i trzeba czekac (opony dostepne na zamowienie bo nietypowy rozmiar) i oczywiscie kosmiczna cena
- 175/65 14 sa za duze do saxo (potwierdza to przelicznik Lukasz) i beda obcierac i nie chcieli mi ich zalozyc, bo niby ponosza odpowiedzialnosc za montaz a wedlug nich tego rozmiaru do saxo nie mozna wlozyc.
W takim razie jestem bardzo ciekaw na czym Wy jezdzicie, bo wiekszosc z Was ma auta obnizane + alusy wiec podejrzewam ze 6'' to minimum.
Teraz zastanawiam sie nad kupnem stalowek 5'' albo 5,5'' cala i tutaj pojawi sie problem z ET. Standard saxo ma 18 ET ale szerokosc feli jest 6'', wiec jesli znajde fele 5'' to bedzie ona o 1,25 cm wezsza od strony wewnetrznej wiec domyslam sie ze moge sobie wziasc wieksze ET i bedzie zachowana ta sama odleglosc brzegu felgi od wewnetrzenej czesci nadkola (wiec nie powinna obcierac). Moje pytanie czy ET jest mieszone w 0,1 cm , bo jesli tak to wychodzi ze moge wziasc 5'' cala z ET 18+12,5 czyli z ET 30 bez dystansow ? fakt ze wtedy zewnetrzna czesc felgi bedzie o 2,5 bardziej schowana nic standard, no ale cos za cos. Jesli chodzi o dystance do 2cm odpowiada ET 20 ?saxorulez - Pią 03 Lis, 2006 ja jeżdze na feli alu z mojego saxo, co roku obiecując sobie ze kupię 15"
nie pomogę Ci w tym ale odnosnie opon ja założyłem w tym roku Yokohama AVS Winter 185/55/14 narazie poznaję się z tymi oponami i niedługo będę mógł je ocenić.. Loko - Pią 03 Lis, 2006
grzech napisał/a:
bylem dzisiaj w norauto i okazlo sie ze z zimowkami to nie taka prosta sprawa bo:
- chcialem zalozyc zime na felge 6'' i tutaj najmniejszy rozmiar to 175.
- nastepna komplikacja to taka ze w tym rozmiarze do saxo mozna zalozyc tylko profil 60 i takie opony produkuje tylko jeden producent (pirelli) i trzeba czekac (opony dostepne na zamowienie bo nietypowy rozmiar) i oczywiscie kosmiczna cena
- 175/65 14 sa za duze do saxo (potwierdza to przelicznik Lukasz) i beda obcierac i nie chcieli mi ich zalozyc, bo niby ponosza odpowiedzialnosc za montaz a wedlug nich tego rozmiaru do saxo nie mozna wlozyc.
W takim razie jestem bardzo ciekaw na czym Wy jezdzicie, bo wiekszosc z Was ma auta obnizane + alusy wiec podejrzewam ze 6'' to minimum.
Teraz zastanawiam sie nad kupnem stalowek 5'' albo 5,5'' cala i tutaj pojawi sie problem z ET. Standard saxo ma 18 ET ale szerokosc feli jest 6'', wiec jesli znajde fele 5'' to bedzie ona o 1,25 cm wezsza od strony wewnetrznej wiec domyslam sie ze moge sobie wziasc wieksze ET i bedzie zachowana ta sama odleglosc brzegu felgi od wewnetrzenej czesci nadkola (wiec nie powinna obcierac). Moje pytanie czy ET jest mieszone w 0,1 cm , bo jesli tak to wychodzi ze moge wziasc 5'' cala z ET 18+12,5 czyli z ET 30 bez dystansow ? fakt ze wtedy zewnetrzna czesc felgi bedzie o 2,5 bardziej schowana nic standard, no ale cos za cos. Jesli chodzi o dystance do 2cm odpowiada ET 20 ?
Mała poprawka, im wieksze ET tym felga jest bardziej schowana.grzech - Pią 03 Lis, 2006 szeroko .... ja na 5'' bede chcial wlozyc 165Loko - Pią 03 Lis, 2006 Nic nie rozumiem z powyższego posta? On miał coś mówić, czy tylko tak piszesz grzech - Pią 03 Lis, 2006
Loko napisał/a:
Mała poprawka, im wieksze ET tym felga jest bardziej schowana.
no wlasnie, dlatego moj wywod powyzej. przeczytaj jeszcze raz ale dokladniej to co napisalem Dariano - Pią 03 Lis, 2006 Ja jezdze na jakims Sempericie w seryjnym rozmiarze 185/55/14Loko - Pią 03 Lis, 2006
grzech napisał/a:
Loko napisał/a:
Mała poprawka, im wieksze ET tym felga jest bardziej schowana.
no wlasnie, dlatego moj wywod powyzej. przeczytaj jeszcze raz ale dokladniej to co napisalem
Przeczytałem jeszcze raz dokłądnie i z tego co czytam to piszesz że jak założysz felge o et 30 i opone 5 cali, to będzie mniej wiecej równo z tym co jest teraz, a żeby było równo to powinieneś założyć et 6.
Jak sie myle i dalej źle czytam to mnie popraw
[ Dodano: Pią 03 Lis, 2006 ]
Dobra już sie pogubiłem całkiem teraz mam 3 rózne koncepcje jak to z tym jest.
[ Dodano: Pią 03 Lis, 2006 ]
Dobra juz doczytałem, myslalem ze chcesz zeby felga z zewnatrz wygladałą tak samo równo.Anonymous - Pią 03 Lis, 2006 ja do swojego mam stalowki i opony 165/65/14 i sa to juz raczej winter-slick'i Kola sa troche schowane ale na zime to lepiej, przynajmniej tak mi sie wydaje