To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - [K] Sti 2001-2004

alphaOne - Pią 12 Sty, 2018

jak widac mozna zakuc i jest super, chociaz nie wiem czy nie przestanie byc klasykiem. jednak jazda z dreszczykiem emocji to istotny element klasycznego charakteru tej jednostki.
kosmita - Pią 12 Sty, 2018

alphaOne napisał/a:
jak widac mozna zakuc i jest super

z tego co pamiętam, to stf miał zakuty silnik a i tak coś się potem wysrało

Passenger - Pią 02 Mar, 2018

https://www.otomoto.pl/of...6zFx5a.html#_=_

Mój Robal (jakkolwiek to nie zabrzmi ;D ) szuka nowego domu...

bob.dsk - Pią 02 Mar, 2018

Gdyby nie EVO to pewnie bym brał :faja:
Alexxx - Pią 02 Mar, 2018

Sięgam do skarbonki... btw co z kolejką chętnych?!
Passenger - Pią 02 Mar, 2018

Jak przychodzi do konkretów to kolejka chętnych topnieje :faja:
Marek23 - Czw 08 Mar, 2018

Ja bylbym zainteresowany, ale przez aukcje w Japonii zostałem wciągnięty w otchłań JDMu..i czekam aż statek przypłynie. Nie omieszkam się pochwalić, bo tym razem sam nie wiem jaką felgę trzeba będzie założyć :rotfl:
Kamill - Czw 08 Mar, 2018

Do saxo to takie na 3 śruby chyba szły, no nie?
siema - Czw 08 Mar, 2018

Marek23 napisał/a:
Ja bylbym zainteresowany, ale przez aukcje w Japonii zostałem wciągnięty w otchłań JDMu..i czekam aż statek przypłynie. Nie omieszkam się pochwalić, bo tym razem sam nie wiem jaką felgę trzeba będzie założyć :rotfl:

Daj linka ;D

Miniac - Pią 09 Mar, 2018

kosmita napisał/a:
alphaOne napisał/a:
jak widac mozna zakuc i jest super

z tego co pamiętam, to stf miał zakuty silnik a i tak coś się potem wysrało


Każdego boxera zatrzesz w zakrętach. Wystarczy, że (jak na Ułężu) masz sekwencje szybkich szykan i olej nie ma kiedy z głowic wrócić do miski. Z tego powodu w np 911 (poza tymi z suchą miską) masz zakaz używania przyczepniejszych opon niż pozwala producent, ze względu właśnie na silnik. Sam olej z miski nie wypłynie bo są przegrody lub możesz je (bez sensu) dołożyć, ale wypompowany na wysokich obrotach do głowic zwyczajnie do niej nie wróci. Albo to wiesz, albo robisz niefabryczne geo/slicki, auto zaczyna generować G i.... zacierasz silnik. :wall:

Silnika subaru nie powinno się zakuwać ze względu na dużą średnice i niski tłok. Do tego oryginalne pierścienie są bardzo dobre, a te z kutych zestawów bardzo mierne. Można jednak zamówić tłoki kute, które przyjmują OEMowe pierścienie i tak się powinno "zakuwać".

kosmita - Pią 09 Mar, 2018

To nie wszystkie 911 mają suchą miskę?

Miniac napisał/a:
Silnika subaru nie powinno się zakuwać ze względu na dużą średnice i niski tłok

rozwiniesz temat?

Miniac - Sob 10 Mar, 2018

kosmita napisał/a:
To nie wszystkie 911 mają suchą miskę?


Oczywiście. Od 996 już większość nie miała.

Miniac napisał/a:
Silnika subaru nie powinno się zakuwać ze względu na dużą średnice i niski tłok

Cytat:
rozwiniesz temat?


W kilku zdaniach się trudno, ale .. generalnie materiał kuty = gesty, a więc taki który pod wpływem temperatury mocno zwiększa objętość. Typowe kute tłoki za 500$ to zero inżynierii, są całe wykonane z jednego identycznego materiału, nie posiadają stalowych wstawek, czy innych wzmocnień. Nie mają też kontrolowanej rozszerzalność. Dlatego zwykle takie z niskosilikonowego stopu 2618 wymagają ogromnego luzu do cylindra. Im większa średnica tym większy wymagany luz i jednocześnie mniejsze "okno" temperaturowe pracy. Gdy średnica jest duża (subaru 2.0 ma 92, a 2.5 99.5mm), a tłok niski, ciężko jest uniknąć jego przekrzywienia podczas zmian kierunków. Stosuje się wtedy duże przesunięcie sworznia by tłok nie klepał, ale i tak jest on prowadzony "ukośnie" do momentu kiedy nie osiągnie swojej temperatury (co w przypadku kutych tłoków oznacza pełen ogień). Do tego momentu pierścienie nie są prowadzone prostopadle do cylindrów i zaczynają się zaoblać, a gdy już nie mają ostrych krawędzi ciśnienie znad tłoka zamiast dociskać je do ścianek tulei -> wciska je wgłąb kanalików. Mamy tedy duże przedmuchy do skrzyni korbowej, ta z kolei wyrzuca opary odmą do dolotu, olej w powietrzu zmniejsza oktanowość benzyny. Wszystko się sra i trzeba wszystko uszczelniać, filtrować, robić zabezpieczenia itd... Seryjne tłoki pasowane są na 1-3setki, kute wysokosilikonowe (4032) na ok 10setek, a takie kute kute (2618) 13-15setek. Seryjne tłoki mają jednak zbyt cienkie półki między pierścieniami, a odczulający się przepływomierz powoduje pre-ignition który je łamie. Dlatego w przypadku subaru dobrze jest trzymać się seryjnych tłoków, lub brać coś jak Omega/Cosworth/Trust, albo budżetowo Mahle PowerPak.

anjas - Sob 10 Mar, 2018

Miniac napisał/a:
W kilku zdaniach się trudno, ale .. generalnie materiał kuty = gesty, a więc taki który pod wpływem temperatury mocno zwiększa objętość. Typowe kute tłoki za 500$ to zero inżynierii, są całe wykonane z jednego identycznego materiału, nie posiadają stalowych wstawek, czy innych wzmocnień. Nie mają też kontrolowanej rozszerzalność. Dlatego zwykle takie z niskosilikonowego stopu 2618 wymagają ogromnego luzu do cylindra. Im większa średnica tym większy wymagany luz i jednocześnie mniejsze "okno" temperaturowe pracy. Gdy średnica jest duża (subaru 2.0 ma 92, a 2.5 99.5mm), a tłok niski, ciężko jest uniknąć jego przekrzywienia podczas zmian kierunków. Stosuje się wtedy duże przesunięcie sworznia by tłok nie klepał, ale i tak jest on prowadzony "ukośnie" do momentu kiedy nie osiągnie swojej temperatury (co w przypadku kutych tłoków oznacza pełen ogień). Do tego momentu pierścienie nie są prowadzone prostopadle do cylindrów i zaczynają się zaoblać, a gdy już nie mają ostrych krawędzi ciśnienie znad tłoka zamiast dociskać je do ścianek tulei -> wciska je wgłąb kanalików. Mamy tedy duże przedmuchy do skrzyni korbowej, ta z kolei wyrzuca opary odmą do dolotu, olej w powietrzu zmniejsza oktanowość benzyny. Wszystko się sra i trzeba wszystko uszczelniać, filtrować, robić zabezpieczenia itd... Seryjne tłoki pasowane są na 1-3setki, kute wysokosilikonowe (4032) na ok 10setek, a takie kute kute (2618) 13-15setek. Seryjne tłoki mają jednak zbyt cienkie półki między pierścieniami, a odczulający się przepływomierz powoduje pre-ignition który je łamie. Dlatego w przypadku subaru dobrze jest trzymać się seryjnych tłoków, lub brać coś jak Omega/Cosworth/Trust, albo budżetowo Mahle PowerPak.


I tak i nie... :>

kosmita - Sob 10 Mar, 2018

Miniac napisał/a:
Oczywiście. Od 996 już większość nie miała.

ok, na wiki 996 i nowsze są opisane jako "integrated dry sump", czym to się różni o typowej suchej miski?

Dzięki za wyjaśnienie nt. tych tłoków. Skoro seryjne tłoki są gówniane, to czemu się ich trzymać?

Marek23 - Sob 10 Mar, 2018

Miniac zmiadzyl system :faja: Jaki mi motor wyjebie, to Kamil ma wpierdol,a do Ciebie dzwonie po radę :rotfl:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group