To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - KM vs NM

Stf - Pon 29 Paź, 2007

Tak jak wcześniej napisałem Dziku masz rację - jednak czym wytłumacz- dlaczego 1,9tdi 225km w nowej ibizie leje imprezę STI z rolki ? dlaczego audi a5 3,0 tdi 230 km jest szybsze od wersji 3,2l 265km ? Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?

Nie mam wykresów ale z tego co pamiętam to np. silnik z golfa r32 władał mocą co najmniej w zakresie 5,5-6,5 tyś obr. Rozumiem że w audi poniekąd powinien być podobny.

Niemy - Pon 29 Paź, 2007

Stf napisał/a:
Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?


nie zapominajmy ze diesel jest z turbina a benzyna NA

Stf - Pon 29 Paź, 2007

Niemy napisał/a:
Stf napisał/a:
Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?


nie zapominajmy ze diesel jest z turbina a benzyna NA


Umawiamy się na km.

dzik - Pon 29 Paź, 2007

Stf napisał/a:
Tak jak wcześniej napisałem Dziku masz rację - jednak czym wytłumacz- dlaczego 1,9tdi 225km w nowej ibizie leje imprezę STI z rolki ?

moc/masa + straty 4x4

Stf napisał/a:

dlaczego audi a5 3,0 tdi 230 km jest szybsze od wersji 3,2l 265km ? Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?


Tak jak Niemy napisal, NA vs turbo, w turbo przebieg mocy jest bardziej korzystny tzn moc srednia jest wieksza przy tej samej mocy max.

Michał - Pon 29 Paź, 2007

Ja jechałem w sobote "dysoc" mocnym dyszlem
1.9 tdi, 180 kuca, prawie 500 NM.
Fajnie sie zbiera od 90 do 150 a pozniej to juz jakaś porażka. Saxo bym klepł :D
Dizle nie przemawiają do mnie wogóle po sobocie, ok , nie trzeba go trzymać w wysokich obrotach aby cos wyprzedzić ale to nie to samo.
A teraz pytanie do dzika, czy to jest normalne ze taki samochód nie idzie juz od 150 do 200 dobrze ? wydawało mi sie ze będzie szał a tu dupa :(

Michał - Pon 29 Paź, 2007

moze pojemność juz mała i dlatego dupa ?
M - Pon 29 Paź, 2007

Nie jestem Dzikiem ale odpowiem, to jest własnie cały trik z dieslami,
fajny dół brak góry, powyżej pewnych predkości ginie cała magia momentu ponieważ jego maksymalna wartosc juz jest za nami.

k-mart - Pon 29 Paź, 2007

A ja uwielbiam dyszle, chetnie bym jakiegos przygarnal. Tankujesz i masz wszystko w dupie.
Mozna pociagnac lawete, szybko przejechac dlugi kawalek, to mnie w nich jara.

Bad-i - Pon 29 Paź, 2007

powiem tyle w tym temacie..... osobiscie chce miec rodzinnego diesla. Marzy mi sie 7ka 740 d (chyba 248 kM). Niestety jezdzac po miescie 140 lub 170 konnym dieslem nie widze przyjemnosci bo biegami miatam dwa razy wiecej. Takze do jazdy rodzinnej to duzy diesel tylko w automacie a do upalania to tylko benzyna i to N/A
k-mart - Pon 29 Paź, 2007

Zgadzam sie z Toba w 100% Bad-i :)
Bad-i - Pon 29 Paź, 2007

k-mart napisał/a:
Zgadzam sie z Toba w 100% Bad-i :)


dodam jeszcze jedno ;) - wala mnie NM i KM, wali mnie tez waga i inne duperele. Jak jade laguna i wale MLa to nie patrze ile co i jak on ma (wiem wiem myslalem o jego 4x4) a jak wygram to sprawdzam jaki byl tego powod

M - Pon 29 Paź, 2007

Sympatie pozostawmy dla siebie - to jest temat KM vs NM
Stf - Pon 29 Paź, 2007

Michał napisał/a:
moze pojemność juz mała i dlatego dupa ?

dziwi 180km i prawie 500Nm ?? Co to za silnik. Może miał hardcorowy program który powodował szybki wzrost temp. i przy wyższych prędkościach dmuchane powietrze było już tak gorące że nie jechał. Ja widziałem jak jeździ toledo R5 tdi Daniela z TTC też chyba ponad 500Nm i nie słabnie w zakresie 100-230.

http://www.youtube.com/watch?v=guYw-rp0wKg

tdi 285km vs evo 377km

Marek23 - Wto 30 Paź, 2007

Stf napisał/a:
Ja widziałem jak jeździ toledo R5 tdi Daniela z TTC

Jechalem jako pasazer tym wynalazkiem, na 3 miał problemy z trakcja...

STF, nie chodzi wlasnie o moc maksymalna, tylko jak ona sie ksztaltuje w uzytecznym zakresie obrotow.

Bad-i napisał/a:
a do upalania to tylko benzyna i to N/A

Misiek, co Ty, a co z naszymi planami EVO...

Stf - Wto 30 Paź, 2007

Marek23 napisał/a:


STF, nie chodzi wlasnie o moc maksymalna, tylko jak ona sie ksztaltuje w uzytecznym zakresie obrotow.


zgadzam się - to jest jasne dlatego przytoczyłem porównanie aut których wykresy wyglądają podobnie ( kształtowanie się mocy w przedziale). Zarówno tdi ttc posiada moc max w przedziale ok 1 tyś obr jak i evo dmucha w zakresie ponad 1 tyś obrotów mocą max.

przykładowe:

http://mail.strefa.pl/mar...krestoledo2.jpg

http://www.evasivemotorsp...compareDyno.jpg

Już pomijam fakt co by to tdi zrobiło z lancera o mocy 280km...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group