Stf - Pon 29 Paź, 2007 Tak jak wcześniej napisałem Dziku masz rację - jednak czym wytłumacz- dlaczego 1,9tdi 225km w nowej ibizie leje imprezę STI z rolki ? dlaczego audi a5 3,0 tdi 230 km jest szybsze od wersji 3,2l 265km ? Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?
Nie mam wykresów ale z tego co pamiętam to np. silnik z golfa r32 władał mocą co najmniej w zakresie 5,5-6,5 tyś obr. Rozumiem że w audi poniekąd powinien być podobny.Niemy - Pon 29 Paź, 2007
Stf napisał/a:
Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?
nie zapominajmy ze diesel jest z turbina a benzyna NAStf - Pon 29 Paź, 2007
Niemy napisał/a:
Stf napisał/a:
Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?
nie zapominajmy ze diesel jest z turbina a benzyna NA
Umawiamy się na km.dzik - Pon 29 Paź, 2007
Stf napisał/a:
Tak jak wcześniej napisałem Dziku masz rację - jednak czym wytłumacz- dlaczego 1,9tdi 225km w nowej ibizie leje imprezę STI z rolki ?
moc/masa + straty 4x4
Stf napisał/a:
dlaczego audi a5 3,0 tdi 230 km jest szybsze od wersji 3,2l 265km ? Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?
Tak jak Niemy napisal, NA vs turbo, w turbo przebieg mocy jest bardziej korzystny tzn moc srednia jest wieksza przy tej samej mocy max.Michał - Pon 29 Paź, 2007 Ja jechałem w sobote "dysoc" mocnym dyszlem
1.9 tdi, 180 kuca, prawie 500 NM.
Fajnie sie zbiera od 90 do 150 a pozniej to juz jakaś porażka. Saxo bym klepł
Dizle nie przemawiają do mnie wogóle po sobocie, ok , nie trzeba go trzymać w wysokich obrotach aby cos wyprzedzić ale to nie to samo.
A teraz pytanie do dzika, czy to jest normalne ze taki samochód nie idzie juz od 150 do 200 dobrze ? wydawało mi sie ze będzie szał a tu dupa Michał - Pon 29 Paź, 2007 moze pojemność juz mała i dlatego dupa ?M - Pon 29 Paź, 2007 Nie jestem Dzikiem ale odpowiem, to jest własnie cały trik z dieslami,
fajny dół brak góry, powyżej pewnych predkości ginie cała magia momentu ponieważ jego maksymalna wartosc juz jest za nami.k-mart - Pon 29 Paź, 2007 A ja uwielbiam dyszle, chetnie bym jakiegos przygarnal. Tankujesz i masz wszystko w dupie.
Mozna pociagnac lawete, szybko przejechac dlugi kawalek, to mnie w nich jara.Bad-i - Pon 29 Paź, 2007 powiem tyle w tym temacie..... osobiscie chce miec rodzinnego diesla. Marzy mi sie 7ka 740 d (chyba 248 kM). Niestety jezdzac po miescie 140 lub 170 konnym dieslem nie widze przyjemnosci bo biegami miatam dwa razy wiecej. Takze do jazdy rodzinnej to duzy diesel tylko w automacie a do upalania to tylko benzyna i to N/Ak-mart - Pon 29 Paź, 2007 Zgadzam sie z Toba w 100% Bad-i Bad-i - Pon 29 Paź, 2007
k-mart napisał/a:
Zgadzam sie z Toba w 100% Bad-i
dodam jeszcze jedno - wala mnie NM i KM, wali mnie tez waga i inne duperele. Jak jade laguna i wale MLa to nie patrze ile co i jak on ma (wiem wiem myslalem o jego 4x4) a jak wygram to sprawdzam jaki byl tego powodM - Pon 29 Paź, 2007 Sympatie pozostawmy dla siebie - to jest temat KM vs NMStf - Pon 29 Paź, 2007
Michał napisał/a:
moze pojemność juz mała i dlatego dupa ?
dziwi 180km i prawie 500Nm ?? Co to za silnik. Może miał hardcorowy program który powodował szybki wzrost temp. i przy wyższych prędkościach dmuchane powietrze było już tak gorące że nie jechał. Ja widziałem jak jeździ toledo R5 tdi Daniela z TTC też chyba ponad 500Nm i nie słabnie w zakresie 100-230.
Ja widziałem jak jeździ toledo R5 tdi Daniela z TTC
Jechalem jako pasazer tym wynalazkiem, na 3 miał problemy z trakcja...
STF, nie chodzi wlasnie o moc maksymalna, tylko jak ona sie ksztaltuje w uzytecznym zakresie obrotow.
Bad-i napisał/a:
a do upalania to tylko benzyna i to N/A
Misiek, co Ty, a co z naszymi planami EVO...Stf - Wto 30 Paź, 2007
Marek23 napisał/a:
STF, nie chodzi wlasnie o moc maksymalna, tylko jak ona sie ksztaltuje w uzytecznym zakresie obrotow.
zgadzam się - to jest jasne dlatego przytoczyłem porównanie aut których wykresy wyglądają podobnie ( kształtowanie się mocy w przedziale). Zarówno tdi ttc posiada moc max w przedziale ok 1 tyś obr jak i evo dmucha w zakresie ponad 1 tyś obrotów mocą max.