To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - O wszystkim i o niczym

kosmita - Wto 22 Maj, 2018

Bonczek, wg mnie 30k to dużo, choć na pewno część tej ceny jest uzasadniona. Tak jak napisał Pitt sama kwota robi wrażenie ;)
btw wydech bmw m performance to 1/3 kosztu tego akrapa

345k za m2 to pojebana cena, nówkę można w okolicach 240-250 łyknąć ;)

rabarbar - Wto 22 Maj, 2018

Bonczek napisał/a:
Jak się kupuje M2 za 344 701,00 PLN, które w trybie "zabawowym" pali 15-20l/100 to akcesoryjny wydech za nawet 30k (tytanowy, karbonowe końcówki, przepustnice itd.) to taki straszny koszt? Już nawet w porównaniu do seryjnego układu wydechowego - przykładowo do S3 seryjny układ wydechowy to koszt niecałe 15k.

Mówimy o małoseryjnym układzie wydechowym, który przy podniesieniu parametrów silnika jest pewnie homologowany do użytku drogowego. To są koszty, które składają się na jego cenę.

Prosty Akrapovic do motocykla potrafi kosztować 6-8k.

Zrozumiałbym zdziwienie gdyby El-Tec za wyspawany na pałę wydech z nierdzewki chciał 30k.

To trochę tak jakby się pukać w głowę, że ktoś kupuje Ohlinsa za 10k EUR, bo przecież "stary bilstein" też ogarnia ;)


Lubię misiu jak sie tak napinasz :jupi:
Z tym tytanem to taki marketingowy bełkot dla bananowców żeby mogli przed kumplamiz korpo zabłysnąć,to jest stal z niewielkim dodatkiem tytanu,materiał nie tak znowu egzotyczny i drogi jakby sie mogło wydawać,czesto stosowany na statkach,w energetyce,robi sie z tego rurociągi itd.Ten akrapovic to mi trochę wyglada na taki motoryzacyjny odpowiednik Kryształów Svarovskiego,które w rzeczywistości są zwykłym,pospolitym szkłem ołowiowym,ale udało im sie tak to wypormowac ze bogate frajerstwo buli za to grubą kase

Bonczek - Wto 22 Maj, 2018

Nie napinam się, tylko Twój sposób pisania jest strasznie irytujący w szczególności kiedy przypomnę sobie jak staliśmy we Wrocławiu z 2h i pierdolilismy o tym i o tamtym, odebrałem Cię jako spoko typa a później czytam te Twoje wypociny.

Jak już wchodzisz w taka ekspertyzę dot. materiałów to pewnie wiesz ze tak samo jak jest stał i stal to jest tytan i tytan. Masą czy przewodzeniem ciepła stal do tytanu nie ma podejścia - to jest bełkot marketingowy?

Co do Svarovskiego, miałem tylko styczność z pakietem do S’ki i o samym materiale/produkcie nie mam pojęcia, ale poczytam jak porównanie różnych aspektów - http://www.crystalandglas...difference.html .

EDIT:
Sprawdziłem aktualne notowania z amerykańskiego rynku - cena stali nierdzewnej vs tytan - 1,64 vs 25,49 za jednostkę.

rabarbar - Śro 23 Maj, 2018

Moze wyjaśnię skąd mam wiedzę na temat wykorzystywanych przez nich materiałów-mój bardzo dobry kumpel,zapalony motocyklista,jezdzil swego czasu w MP,a wiec mający styczność z ich produkatami,zajmuje sie spawaniem miedzy innymi „dziwnych” i trudno spawalnych materiałów,zasadniczo koles bardzo kumaty w tym temaci,i on powiedział mi ze to zaden tytan tylko stal z mała domieszka tytanu ,niewiele się ten materiał rozni od tego wykorzystywanego do robienia rurociągów wody morskiej.Zreszta czysty Tytan lub materiały o wiekszościowym udziale tytanu są bardzo rzadko wykorzystywane,głównie do produkcji narzędzi skrawających.
rabarbar - Śro 23 Maj, 2018

Wiem ze Tytan jest drogi,w latach 90tych robiłem biznesy sprzedając ruskie „tytanowe” wspinaczkowe śruby lodowe i karabinki wspinaczkowe na zachód,niestety źródło sie szybko skończyło,ale w latach 80tych niektórzy sie majątku na tym dorobili.W rzeczywistości była to oczywiście stał z dodatkiem tytanu,ale mega mocna ,karabinki zrywały sie przy obciaźniy 6ton ,gdy norma przewidywała 2,5t.Jak po takim karabinku przejechałem przez przypadek piachem w czasie piaskowania to nawet ryski nie było.

Svarovskiego to zwykle szkło ołowiowe zwane tez „kryształowym”,oni tego nie ukrywają,takie szkło produkuje wiele hut w Polsce ,np.w Piechowicach gdzie mój znajomy jest głównym projektantem i technologiem.

Jest mi niezmiernie przykro ze zawiodłem Twe oczekiwania względem mej osoby. :rotfl:

was79 - Śro 23 Maj, 2018

Jeżeli stosuje się 430Ti na układy (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę) to Ti4x(C+N)+0,15 ≤ 0,08%. Abstrahując od tego, że Ti ma rewelacyjne właściwości, to jest to stal ferrytyczna, a "tytanowe" to chwyt marketingowy, trochę jakby lech free był reklamowany jako alkohol :D
Bonczek - Śro 23 Maj, 2018

rabarbar napisał/a:
Jest mi niezmiernie przykro ze zawiodłem Twe oczekiwania względem mej osoby. :rotfl:


Nie ma potrzeby kolejne cenne doświadczenie, lubie poznawać nowych ludzi, później łatwiej unikać wtop :)

Panowie dla mnie może się nazywać tytanowy, z domieszka tytanu, ze stopu tytanowego, obojętne - jest lżejszy, nie nagrzewa się tak, koszt materiału jest wyższy + to co pisałem na początku :)

kosmita - Śro 23 Maj, 2018

Bonku, nie zapominajmy, że spora część ceny to po prostu dobry marketing :)
Bonczek - Śro 23 Maj, 2018

kosmita napisał/a:
Bonku, nie zapominajmy, że spora część ceny to po prostu dobry marketing :)


Oczywiście ze tak - ale to tez kosztuje :) nie twierdze ze rzeczone 30k wynika tylko z użytego materiału. Zdaje sobie tez sprawę ze marza producenta to pewnie nie jest 1%. Wiem tez ze jest marza dystrybutora. O innych kosztach które taki producent ponosi nie wspominam bo to powinno być z grubsza oczywiste.

rabarbar - Śro 23 Maj, 2018

was79 napisał/a:
Jeżeli stosuje się 430Ti na układy (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę) to Ti4x(C+N)+0,15 ≤ 0,08%. Abstrahując od tego, że Ti ma rewelacyjne właściwości, to jest to stal ferrytyczna, a "tytanowe" to chwyt marketingowy, trochę jakby lech free był reklamowany jako alkohol :D


Trochę jakby reklamowali Lecha free jako czysty spirytus.
Ciekawe która firma pierwsza napisze ze ich auta są robione z niesamowicie wytrzymałego,elastycznego i trwałego stopu żelaza i węgla :rotfl:

Cartoon - Śro 23 Maj, 2018

Dzięki Wam po wejściu na forum widzę, że jest dwucyfrowa liczba postów nieprzeczytanych :lol2: :lol2:
Walle - Czw 24 Maj, 2018

Akrapovic w Golfie robi różnicę w dźwięku przede wszystkim, brzmi jak nie Golf i jestem mu spokojnie w stanie wybaczyć te 4 cylindry. Kwota 15 000 za wydecg jest i duża i mała. Auto w sumie kosztuje spoko pieniądze jak za to co oferuje, a taki wydech to jedna z fajniejszych rzeczy w tym samochodzie, chociażby dlatego, że da się tym jeździć na co dzień. Cicho w trasie i miło w trybie Race. Czego nie mogę powiedzieć o nowym Type R, który jest zero-jedynkowy. W dobrej cenie jest jeszcze AMG A45, które jest sporo mocniejsze i trochę szybsze, z dźwiękiem bym się jednak kłócił co lepiej gra, chyba jednak Golf z Akrapovicem.

Golf w jeździe jest bardzo długo neutralny.

Uniwersalność - za to go lubię.

roj - Czw 24 Maj, 2018

Walle napisał/a:
W dobrej cenie jest jeszcze AMG A45

ile to dobra cena? :)

Kamill - Czw 24 Maj, 2018

roj napisał/a:
Walle napisał/a:
W dobrej cenie jest jeszcze AMG A45

ile to dobra cena? :)

Dobra cena to jest ok 328zł za 1KM.

roj - Czw 24 Maj, 2018

Kamill napisał/a:
roj napisał/a:
Walle napisał/a:
W dobrej cenie jest jeszcze AMG A45

ile to dobra cena? :)

Dobra cena to jest ok 328zł za 1KM.

Jakbym był młody i bez kasy to bym brał a45 amg



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group