To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - kolo zamachowe

106 - Pią 21 Mar, 2008
Temat postu: kolo zamachowe
tak czysto teoretycznie :] mam pytanie jak zmiana kola zamachowego moze
wplynac na prace silnika, osiagi samochodu. chodzi mi nie tyle o obnizenie jego
wagi co o zmiane jego srednicy na mniejsza? stosuje sie takie rozwiazanie ze
zmiana srednicy czy tylko zmienia sie wage a srednica zostaje wyjsciowa?

CHRZANEK - Pią 21 Mar, 2008

Średnica jest potrzebna bo:
1) Współpracuje ze sprzęgłem
2) Współpracuje z rozrusznikiem

Zazwyczaj koło się odchudza przez zmniejszanie grubości a w ekstremalnych projektach robi się koło "ażurowe".

Jak wpływa ??
- obroty jałowe stają się nieregularne
- silnik znakomicie się wkręca na niższych biegach
- na wyższych biegach (w zależności jak bardzo zjedziesz z wagą) może brakować "pałeru" przy większych prędkościach.

W wyczynowych konstrukcjach zazwyczaj takie modyfikacje pokrywają się z odpowiednio skróconymi przełożeniami skrzyni biegów.

Jeżeli odchudzimy za bardzo koło - a w konsekwencji zbytnio osłabimy, może dojść do rozerwania koła a wtedy "odłamki" przechodzą nie tylko przez obudowę skrzyni biegów, ale także przez maskę, a jak silnik jest poprzecznie ustawiony to także przez przegrodę...

106 - Pią 21 Mar, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Średnica jest potrzebna bo:
1) Współpracuje ze sprzęgłem
2) Współpracuje z rozrusznikiem

me stupid.. heh nie pomyslalem o tym :) dzieki

Niemy - Pią 21 Mar, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Jeżeli odchudzimy za bardzo koło - a w konsekwencji zbytnio osłabimy, może dojść do rozerwania koła a wtedy "odłamki" przechodzą nie tylko przez obudowę skrzyni biegów, ale także przez maskę, a jak silnik jest poprzecznie ustawiony to także przez przegrodę...

:O :O :O

Anonymous - Wto 08 Kwi, 2008
Temat postu: Re: kolo zamachowe
Z lzejszym kolem jest tak jak z odchudzaniem samochodu, mniejsza mase mozna latwiej przyspieszyc i samochod bedzie lepiej przyspieszal szczegolnie na nizszych biegach. Czasami ktos blednie twierdzi ze przeklada sie to na zmiane mocy lub momentu samego silnika, ale takich bzdur nie sluchaj.
M - Wto 08 Kwi, 2008

Lzejsze koło to jak zalozyc lzejsze felgi, na moc to nie wplywa ale na osiagi tak.
:)

Anonymous - Wto 08 Kwi, 2008

Konkretnie to Type-R rocznik 2004-2005 ma lżejsze koło niż 2002-2003
i z tego powodu wg danych fabrycznych jest o 0,2 sek szybszy do setki.

Różnicę czuć też pod nogą, łatwiej wchodzi na obroty.

grzech - Śro 09 Kwi, 2008

mAbZ napisał/a:
Konkretnie to Type-R rocznik 2004-2005 ma lżejsze koło niż 2002-2003
i z tego powodu wg danych fabrycznych jest o 0,2 sek szybszy do setki.

Różnicę czuć też pod nogą, łatwiej wchodzi na obroty.


lzejsze kolo zamachowe nie robi az tak duzej roznicy na setke (0.2s), na pewno wplywaja na to inne czynniki. Nie zapominajcie tez ze kolo zamachowe to taki magazyn energii, fajnie jak jest lzejsze bo samochod latwiej sie wkreca, ale przy zmianie biegu bardziej obroty spadaja, bo wlasnie wtedy wykorzystuje sie energie zmagazynowana w kole zamachowym.

Anonymous - Śro 09 Kwi, 2008

grzech napisał/a:
lzejsze kolo zamachowe nie robi az tak duzej roznicy na setke (0.2s)


Robi, bo nie ma innych zmian mechanicznych.
Szybsze spadanie obrotów to druga strona medalu- ciężej się zmienia biegi tak żeby nie spaść poniżej VTEC-a.

Na szczęscie istnieją takie wynalazki jak Hondata pozwalające na obniżenie punktu załączenia VTEC-a.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group