To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Projekt Clio Sport 200+

Anonymous - Sob 05 Kwi, 2008
Temat postu: Projekt Clio Sport 200+
Witajcie wszyscy

Od jakiegoś czasu sledze ten portal wiec czas sie w koncu ładnie przywitać ;)
Moze to i nie miejsce na pierwszy post ale nie bede sie tu obijać :)
Najpierw mała prezentacja i od razu przechodzimy do sedna :)

Tak prezentuje się moje malenstwo
Ranualt Clio Sport 172 (168KM wynik z hamowni MAHA)



Wynik 168KM uzyskałem po niewielkich modyfikacjach jakie do tej pory auto miało zrobione, sportowa wkładka filtru GREEN i wycięty katalizator.
Dodatkowo zostało zmienione zawieszenie na KONI z regulacja oraz springi Vogtland -35mm

Zgaduje ze część z was słyszała juz o Łódzkich legalnych wyscigach na 400m
Jak do tej pory auto radziło sobie prawie z kazdym zawodnikiem ktory chcial sie scigac,
ale jak tylko impreza sie rozkręciła zaczely sie pojawiac naprawde szybkie furki.
Czołową stawke w mojej klasie niestety zamykaja same hondy Civic, a ze to strasznie monotonne, postanowilem wczesniej niz planowano rozpoczac swoj projekt.

Tak wiec karty kredytowe w dłoń i na zakupy:
Na pierwszy ogien poszly:
Swiece zapłonowe, no kupiłem bo pewnie stare i tak do wymiany ;)

Kolektorek wydechowy 182 (w drodze)

Kolektorek dolotowy Renault Sport (w drodze)

:twisted: Ostre wałki CatCams 5502421 :glupek2: (w drodze )

Prace mysle ruszą na początku przyszlego miesiąca, ale za wczasu pragne poznac wasze opinie na temat tego projektu. Dodatkowo mysle z przodu powrocic do rozmiaru felgi 15'' jako ze auto lepiej sie zbiera, tył zostanie na 16'' jako ze springi vogtlanda kiepsko glebia tyl ;)

Sporo wątpliwości jak narazie budzi zastosowanie tak ostrych wałków w zestawieniu z seryjnym komputerem. Czy da sie to wystroić, jak bardzo bedzie trzeba podniesc bieg jałowy, jak bardzo sie auto przymuli w dolnym zakresie, a jak ostro wyrwie powyżej 5000rpm.
A pewnie znajdzie sie jeszcze kilka rzeczy o ktorych nawet nie pomyslałem.

Tak wiec chętnie poznam wasze opinie na ten temat i zapraszam do dyskusji, co robić, jak robić i o czym nie zapomnieć :)

Gaydek - Sob 05 Kwi, 2008

Pytam z ciekawości, ile kosztuje taki kolektor dolotowy do Clio?
Anonymous - Sob 05 Kwi, 2008

Metka z cena na stronie Renault Sport to 320 euro :) Ale na ebayu angielskim daje sie to wylicytowac sporo taniej.
dzik - Sob 05 Kwi, 2008

Bardzo fajnie, ale dwie sprawy:
- ze swiecami to w renault zawsze bylo tak ze oryginal jest najlepszy, inne w najlepszym wypadku nic nie daly
- strojenie, zapomnij o strojeniu seryjnego ECU. Wrzucasz walki wiec idz w SA. Inaczej nie wykorzystasz potencjalu zakupiownych gratow. Seryjny komputer moze tyle napsuc krwi ze zarzucisz projekt. Poprostu przyjmij do wiadomosci ze SA to koniecznosc.
Gdyby seryjny byl dobry do strojenia to omex nie bylby tak popularny w clio rs.

saxorulez - Sob 05 Kwi, 2008

Dziku, to jest faza I, chyba na I sondzie lambda i wiem ze w KRK jedna już ma 200KM na seryjnym ECU

Zbudował to GODULA.

Bart - Sob 05 Kwi, 2008

projekt konkretny, ale zasmołowane tylne światła to jakaś pomyłka :ble:
CHRZANEK - Sob 05 Kwi, 2008

Same wałki to chyba nie wszystko ;)
A co z głowicą ? Kanały, komory itp ?
Co do świec to akurat nie tylko w clio jest tak jak pisze Dzik ;)
Kolektory są konkret, a przepustnica seria do tego ?

Moim zdaniem robiąc tylko to co opisałeś to wróżę 18X KM ;)
Clio to trudny temat jeżeli dla kogoś liczą się tylko liczby ;)


A co do kół to faktem jest że im mniejsza średnica koła to sie lepiej napędza, ale im większa średnica tym trudniej zerwać przyczepność, a przy 2XX KM to mogą się pojawić problemy z trakcją nawet w N/A

Rudello - Sob 05 Kwi, 2008

Witam bliźniacze clio ;-)
a na tych fotach to juz jest na zawiasie koni?
co do projektu to bym kombinował jeszcze z dolotem zimnego powietrza..
no i lekkie zmiany stylistyczne..

kibicuje projektowi i życze wytrwałości

Bad-i - Sob 05 Kwi, 2008

saxorulez napisał/a:
Dziku, to jest faza I, chyba na I sondzie lambda i wiem ze w KRK jedna już ma 200KM na seryjnym ECU

Zbudował to GODULA.


tego clio nikt nigdy nie widzial na rolkach ;)

tak jak juz kiedys pisalem, bylem u Goduli 2 razy i podziekowalem.

Jezeli chodzi o sam projekt to z tymi gratami co napisales no i moze jeszcze czyms to mask 190 KM ;) (ale tutaj chyba FreeMan powienien sie wypowiedziec)

Tak jak napisal Dzik moim zdaniem SA to koniecznosc

k-mart - Sob 05 Kwi, 2008

witam fana


A o dedykowanym stozku nie myslales? Czytalem ze w sportach daje +7%

Anonymous - Sob 05 Kwi, 2008

Nie chciałem sie rozpisywac na poczatku, ale widze ze te sprawy i tak wyjda ;)

Co do dolotu:
Miałem zapytac czy filtr GREENa w oryginalnej puszce + małe zmiany w ukladzie doprowadzania powietrza wystarcza ? Czy moze odrazu szukac jakiegos systemu (mysle tu o BCM CDA)

Idac dalej
Przepustnica zostaje seryjna, planuje jedynie wlasnorecznie powiekszyc kanal wlotowy kolektora o okolo 1mm. Pasowanie wszystkich otworow oczywiscie takze zostanie wykonane. Nie wiem jedynie czy uda mi sie wlasnorecznie wypolerowac jego wnetrze :( moze byc problem z dotarciem we wszelkei zakamarki.
Chyba ze znacie kogos kto robi takie rzeczy uslugowo :) bo jak na moj gust to niezle rekodzielo jest :)

Co tam dalej... A tak, cel calego projektu zaklada zeby jechac na seryjnym ECU
SA za drogie a ja juz przekroczylem planowany limit wydatkow ;) no prawie ;)
Jak juz mowilem zdania sa podzielone, niektorzy mowia ze sie nie da inni ze lekkie otwarcie przepustnicy powinno rozwiazac problem biegu jalowego, a reszte komp potrafi ogarnac wiec problemu po indywidualnym strojeniu byc nie powinno.

Co do strojenia jako takiego samego, widze ze uprzedziliscie bieg wypadkow bo planowalem zwrocic sie z tym do Goduli, maja niezbedny sprzet i pojecie.
Jeszcze z nimi nie rozmawialem, ale po malym badaniu rynku nie pozostaje mi zbyt duzy wybor. (wlasciwie to zaden :) ) Wiekszosc mowi ze nie stroi francuzow no chyba ze na SA
wiec odpada.

Bad-i co bylo u Goduli nie tak ??

Najsmieszniejsze jest to ze po zalozeniu walkow bede chcial autem przejechac ten dystans do Goduli na seryjnym ECU :devil: (teraz mi sie dopiero od was dostanie :) )

No i konczac na ukladzie wydechowym od tego kolektora oczywiscie nierdzewka przelotowa az do ostatniego tlumika, na ktory nie narzekam, bardzo mi sie podoba i jest zrobiony przez REMUSA.

Bad-i - Sob 05 Kwi, 2008

Jezeli chodzi o Godule to gosc nie mial pojecia o czym mowi, chcial mi z walkow wykrzesac 200 KM z motoru 1.8 itd....... a na hamowni nie wiedzieli co jest zle z AFR. Dlatego temat Pana Goduli zamknalem.

Jezeli chodzi znowu o twoj projekt to ja zawsze zycze jak najlepiej, moze nie znam sie na sportach tak jak inni koledzy. Ale siedzac w clio 5 lat, sprawdzajac rozne projekty nie wierze w 200 KM bez SA. IMHO jest to na 100% nie mozliwe do osiagniecia, tym bardziej przy twoim zakresie przerobek.

Anonymous - Sob 05 Kwi, 2008

Mam swiadomość ograniczeń jakie nakłada mój budżet. Oczywiście mam tez jakieś swoje oczekiwania po tej calej akcji. I bede sie cieszył jak te 5k zainwestowane dodatkowo w auto, odwdzieczy mi sie cyferka gdzies w przedziale 190-200.
michool_vt - Sob 05 Kwi, 2008

TOXIC napisał/a:
bardzo mi sie podoba i jest zrobiony przez REMUSA.

xD czesc jestem romuś

graty dobre ale wysluchaj starszych jak doradzaja :)
SA musi byc

Anonymous - Sob 05 Kwi, 2008

a nie da rady na pojechac na swince ?? SA to minimm nastepne 2k i to z odzysku :/

A to z REMUS'em to było dla lansu ;) wiecie ;) hehe ale tak serio koncowki to festyn nie z tej ziemi :D nie lubie takich, ale dzwiek ma fantastyczny dlatego zostawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group