To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - uszczelka pod glowica vs. kompresja

k-mart - Wto 28 Mar, 2006
Temat postu: uszczelka pod glowica vs. kompresja
Pytanie skierowane do wszystkich specy technicznych:
Jaki wplyw ma grubosc uszczelki pod glowica na kompresje silnika? Im wiecej mm tym lepiej czy odwrotnie?

M - Wto 28 Mar, 2006
Temat postu: Re: uszczelka pod glowica vs. kompresja
k-mart napisał/a:
Pytanie skierowane do wszystkich specy technicznych:
Jaki wplyw ma grubosc uszczelki pod glowica na kompresje silnika? Im wiecej mm tym lepiej czy odwrotnie?

Czym ciensza uszczelka tym glowica lezy nizej - objętość komory spalania jest mniejsza (roznica w objetosci w GMP) - tym samym tłok w suwie sprężania musi objętość komory spalania zmieścić w mniejszczej objętości i wtedy mamy wyższe ciśnienie sprężaniam, nazywame także wyższą kompresją.

Mowiac tak łopatologicznie. Jak masz ciensza uszczelke to tłok musi upchnąc powietrze i ma na to mniej miejsca wiec jak upchnie jest wieksze cisnienie bo kazdy sie cisnie.

Dla ciekawosci podam ze czasteczka przy cisnienu atmosferycznym porusza sie z predkoscia 400m/sek :D

dzik - Wto 28 Mar, 2006

Im grubsza tym mniejszy stopien sprezania.
Tak bardzo w skrocie, w NA chcemy duzy, w turbo chcemy maly.

k-mart - Wto 28 Mar, 2006

thx za info :) !! wiec kupuje 1,0mm (jest no najchudsza wystepujaca) do mojego clio 1.8. I tak musze zmienic, wiec po co wkladac seryjna ;)
Anonymous - Śro 29 Mar, 2006

Dokładnie tak jak Dzik pisze. Ja w poprzednim G60 miałem padnięty kompresor. Koleś co mi sprzedał auto - aby trochę zakamuflować słabość sprężarki dał cieńszą uszczelkę pod głowicę (od zwykłego 1.8, a nie 1.8 Kompresor). Po wymianie kompresora na sprawny i podniesieniu ciśnienia doładowania za pomocą mniejszego koła pasowego kompresora ciśnienie wzrosło na tyle, że pogięło korbowody i był to jeden z powodów kapitalki silnika :diabel:
k-mart - Pon 10 Kwi, 2006

A czy grubosc uszczelki po zplanowaniu glowicy ma jakies znaczenie czy mozna zalozyc dowolna??
saxorulez - Pon 10 Kwi, 2006

nie ma znaczenia.. tylko czym wyższa uszczelka tym niższa kompresja :D
a tego w na nie chcemy..

oczywiście za duża być nei moze bo moc zacznie spadać p[onieważ nie wystarzcy jej do sprężenia mieszanki.. ale zanim do tego dojdzie to awory pocałują sie z tłokami .. :P

Vlodarsky - Śro 12 Kwi, 2006

normalnie w ofercie jest uszczelka nominalna czyli taka jak w nowym samochodzie... następnie jest uszczelka grubsza ( ta co jej nie chcemy ). My zazwyczaj po planowaniu zakładamy nową nominalną uszczelke. Bo planowanie głowicy np po tym jak strzli usszczelka jest tak małe, że nie robi różnicy większej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group