To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - GŁOWICA - modyfikacje

Anonymous - Pią 31 Paź, 2008
Temat postu: GŁOWICA - modyfikacje
Witam Wszystkich,

juz dawno nic nie pisalem. Dlatego postaniowilem opisac "zabawe" ze swoja glowica.

Wiecej zdjec: http://gti.peugeot205.pl/gallery/HEAD

Etap I

Weryfikacja stanu, sprawdzenie szczelnosci i przygotowanie glowicy do obrobki.



Etap II

Przygotowanie zaworow i prowadnic



Etap III

Obrobka kanalow glowicy



Etap IV

Obrobka komor spalania, planowanie i frezowanie



Etap V

Uzbrojenie glowicy


Niemy - Pią 31 Paź, 2008

fajnie, a jestes w stanie opisac dokladnie co sie jak robi, po co i dlaczego?
Stacho - Sob 01 Lis, 2008

A ja np. będe chciał powiększyć kanały dolotowe u siebie i potem je spolerować, ponoć efekt jest bardzo pozytywny.
CHRZANEK - Sob 01 Lis, 2008

stux - super foty bardzo techniczne dokładne itp, ale czy masz zdjęcia after/before żeby pokazać co i gdzie zostało zmienione/poprawione/wygładzone/spolerowane ??

Myslę że to by lepiej dotarło do świadomości większości z nas.

Bo tak to widzimy super głowice - ale nie wiemy jak wygląda ta sama ale nie super.

Anonymous - Sob 01 Lis, 2008

Niemy napisał/a:
fajnie, a jestes w stanie opisac dokladnie co sie jak robi, po co i dlaczego?

Na ten temat jest wiele informacji w odpowiednich ksiazkach i necie. Nie sposob to wszystko opisac. Postaram sie mniej wiecej przyblizyc jak ja to rozumiem.

Kazda glowica (silnik) jest inna aczkolwiek istnieja uniwersalne zasady obrobki. Oczywiscie najlepszym sposobem sa proby, testy, flow bench. Po takich zabiegach mozna dopiero powiedziec co wplywa korzystnie a co wrecz niszczy seryjna krzywa mocy i momentu.

ZAWORY i PROWADNICE

Ssacy:
- odchodzony na trzonku
- wklesly
- backcut 30st
- polerka

Wydechowy:
- backcut 30st
- polerka

Prowadnice:
- ssace stozkowe i skrocone
- wszystkie przepolerowane



KANALY

- nieznacznie powiekszone
- pasowanie gniazdo-kanal (progi)
- pasowanie kanal-kolektor
- wygladzone (nie na lustro)




KOMORY

- zlikwidowane wszelkie progi (gniazdo-komora)
- "odsloniecie" zaworow
- gniazda na 3katy
- wygladzenie powierzchni



k-mart - Sob 01 Lis, 2008

Ladna robota, gratuluje. :)
Ze ja nigdy do Waszego warsztatu nie trafilem :/

M - Sob 01 Lis, 2008

Dobre info, dodaje do FAQ,
Stux moze skrobnąłbyś mały artykół (ogolny) o robieniu glowicy na www.hothatch.org?
Czy tajemnica zawodowa?

saxorulez - Nie 02 Lis, 2008

czy polerujesz obie strony tak samo?
mówie o kanałach

Niemy - Nie 02 Lis, 2008

stux napisał/a:
ZAWORY i PROWADNICE

Ssacy:
- odchodzony na trzonku

w jakim celu sie to robi?

stux napisał/a:
- backcut 30st

co to znaczy?

stux napisał/a:

- "odsloniecie" zaworow
- gniazda na 3katy


?

Vlodarsky - Nie 02 Lis, 2008

Po śrubach od kolektora wydechowego widać, że to mi16 1,9 :)
Fajne zdjęcia ale chyba na dwóch albo trzech innych stronach już to widziałem w tym roku.

ade - Śro 05 Lis, 2008

tak po fotkach patrzac wydaje mi sie, ze szlif gniazd wyszedl troszke krzywo...
saxorulez - Śro 05 Lis, 2008

czy polerujesz obie strony tak samo?
mówie o kanałach
i dlaczego nie na lustro?

CHRZANEK - Śro 05 Lis, 2008

saxorulez napisał/a:
dlaczego nie na lustro?


Wydaje mi sie ze po to żeby nie było widac oddcisków palców :)

Ponoć na idealnie gładkiej powierzczhni paliwo się jakoś skrapla i to zaburza przepływ - mówię o stronie dolotowej.

W przypadku wydechu im gładziej tym (chyba) lepiej ??

saxorulez - Śro 05 Lis, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Ponoć na idealnie gładkiej powierzczhni paliwo się jakoś skrapla i to zaburza przepływ - mówię o stronie dolotowej.


No właśnie :ponoć", ja spotkałem się z teorią że nie gładkie kanały są potrzebne zeby zamieszać mieszankę paliwowo powietrzną w silnikach z gaznikami lub gdzie sam proces mieszania paliwa z powietrzem nie był doskonały. Teraz kiedy mamy wtryski wytwarzające mgiełkę która idealnie miesza się z powietrzem nie ma to już takiego znaczenia

nox - Pią 07 Lis, 2008

dokłądnie Kanały w silnikach z gaźnikami tam gdzie mieszanie paliwa było kiepskie nie mogły być polerowane na lustro z racji skraplania się paliwa w kanałach , w silnikach z wtryskiem paliwa jest to juz jak najbardziej wskazane .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group