Weryfikacja stanu, sprawdzenie szczelnosci i przygotowanie glowicy do obrobki.
Etap II
Przygotowanie zaworow i prowadnic
Etap III
Obrobka kanalow glowicy
Etap IV
Obrobka komor spalania, planowanie i frezowanie
Etap V
Uzbrojenie glowicy
Niemy - Pią 31 Paź, 2008 fajnie, a jestes w stanie opisac dokladnie co sie jak robi, po co i dlaczego?Stacho - Sob 01 Lis, 2008 A ja np. będe chciał powiększyć kanały dolotowe u siebie i potem je spolerować, ponoć efekt jest bardzo pozytywny.CHRZANEK - Sob 01 Lis, 2008 stux - super foty bardzo techniczne dokładne itp, ale czy masz zdjęcia after/before żeby pokazać co i gdzie zostało zmienione/poprawione/wygładzone/spolerowane ??
Myslę że to by lepiej dotarło do świadomości większości z nas.
Bo tak to widzimy super głowice - ale nie wiemy jak wygląda ta sama ale nie super.Anonymous - Sob 01 Lis, 2008
Niemy napisał/a:
fajnie, a jestes w stanie opisac dokladnie co sie jak robi, po co i dlaczego?
Na ten temat jest wiele informacji w odpowiednich ksiazkach i necie. Nie sposob to wszystko opisac. Postaram sie mniej wiecej przyblizyc jak ja to rozumiem.
Kazda glowica (silnik) jest inna aczkolwiek istnieja uniwersalne zasady obrobki. Oczywiscie najlepszym sposobem sa proby, testy, flow bench. Po takich zabiegach mozna dopiero powiedziec co wplywa korzystnie a co wrecz niszczy seryjna krzywa mocy i momentu.
Prowadnice:
- ssace stozkowe i skrocone
- wszystkie przepolerowane
KANALY
- nieznacznie powiekszone
- pasowanie gniazdo-kanal (progi)
- pasowanie kanal-kolektor
- wygladzone (nie na lustro)
KOMORY
- zlikwidowane wszelkie progi (gniazdo-komora)
- "odsloniecie" zaworow
- gniazda na 3katy
- wygladzenie powierzchni
k-mart - Sob 01 Lis, 2008 Ladna robota, gratuluje.
Ze ja nigdy do Waszego warsztatu nie trafilem M - Sob 01 Lis, 2008 Dobre info, dodaje do FAQ,
Stux moze skrobnąłbyś mały artykół (ogolny) o robieniu glowicy na www.hothatch.org?
Czy tajemnica zawodowa?saxorulez - Nie 02 Lis, 2008 czy polerujesz obie strony tak samo?
mówie o kanałachNiemy - Nie 02 Lis, 2008
stux napisał/a:
ZAWORY i PROWADNICE
Ssacy:
- odchodzony na trzonku
w jakim celu sie to robi?
stux napisał/a:
- backcut 30st
co to znaczy?
stux napisał/a:
- "odsloniecie" zaworow
- gniazda na 3katy
?Vlodarsky - Nie 02 Lis, 2008 Po śrubach od kolektora wydechowego widać, że to mi16 1,9
Fajne zdjęcia ale chyba na dwóch albo trzech innych stronach już to widziałem w tym roku.ade - Śro 05 Lis, 2008 tak po fotkach patrzac wydaje mi sie, ze szlif gniazd wyszedl troszke krzywo...saxorulez - Śro 05 Lis, 2008 czy polerujesz obie strony tak samo?
mówie o kanałach
i dlaczego nie na lustro?CHRZANEK - Śro 05 Lis, 2008
saxorulez napisał/a:
dlaczego nie na lustro?
Wydaje mi sie ze po to żeby nie było widac oddcisków palców
Ponoć na idealnie gładkiej powierzczhni paliwo się jakoś skrapla i to zaburza przepływ - mówię o stronie dolotowej.
W przypadku wydechu im gładziej tym (chyba) lepiej ??saxorulez - Śro 05 Lis, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Ponoć na idealnie gładkiej powierzczhni paliwo się jakoś skrapla i to zaburza przepływ - mówię o stronie dolotowej.
No właśnie :ponoć", ja spotkałem się z teorią że nie gładkie kanały są potrzebne zeby zamieszać mieszankę paliwowo powietrzną w silnikach z gaznikami lub gdzie sam proces mieszania paliwa z powietrzem nie był doskonały. Teraz kiedy mamy wtryski wytwarzające mgiełkę która idealnie miesza się z powietrzem nie ma to już takiego znaczenianox - Pią 07 Lis, 2008 dokłądnie Kanały w silnikach z gaźnikami tam gdzie mieszanie paliwa było kiepskie nie mogły być polerowane na lustro z racji skraplania się paliwa w kanałach , w silnikach z wtryskiem paliwa jest to juz jak najbardziej wskazane .