TU5J4 leje wtryskami w parach. Dowodem na tojest opcja która ostatnio zdarzyła się koledze.. zepsuł sie jeden wtrysk i z automatu przestał działać drugi. Przy podmianach z wtryskami zawsze tasama para nie działała.
Po wymianie zepsutego na dobry wszystko wróciło do normy.
Dziękuję Anonymous - Pon 29 Gru, 2008
saxorulez napisał/a:
106, stux,
TU5J4 leje wtryskami w parach. Dowodem na tojest opcja która ostatnio zdarzyła się koledze.. zepsuł sie jeden wtrysk i z automatu przestał działać drugi. Przy podmianach z wtryskami zawsze tasama para nie działała.
Po wymianie zepsutego na dobry wszystko wróciło do normy.
Dziękuję
Zgadzam sie w calej rozciaglosci ze tak moglo byc i to nie jest wcale sprzeczne z tym co pisalem oraz z tym co wiem. Wtryski w xu9j4 rowniez sa podlaczone parami z dwoch pinow ECU i pewnie gdyby podpiac ten zepsuty wtrysk objaw bylby taki sam.
Niemniej jednak wszystkie wtryski leja w tym samym momencie. Sprawdzalem to nawet jakis czas temu podlaczajac oscyloskop.
Zreszta wydajnosc wtryskow TU5J4 jest zapewne za mala zeby pozwolic sobie na wtrysk "lawowy" tzn parami niesynchronicznie, o sekwencyjnym wtrysku w ogole mowic nie mozna.
Wtryski podlaczone sa parami ale wszystkie otwieraja sie w tym samym momencie!
Wymontuję z mojego Saxo i zakręce silnikiem z wtryskami na wierzchu M - Pon 29 Gru, 2008 to bez znaczenia kiedy leją, czy razem czy parami, byle by utrzymac odpowiednie stezenie paliwa w kolektorach.dzik - Pon 29 Gru, 2008 Panowie, moze byc taka sytuacja ze do pewnego obciazenia leja parami a pozniej wszystkie razem.
O tym co jest lepsze jest kilka wywodow. Czasami cztery dawki sa lepsze niz dwie, w gtt mialem duzo stabilniejsze jalowe obroty przy wtrysku jednoczesnym zamiast w grupach.saxorulez - Pon 29 Gru, 2008 stux,
na miliard procent leją parami, 1-4 i 2-3.
Jedyny dowód jaki mooże być to jak jak napisałem, wyjąc, psiknąć, nagarać i pokazać
W kwestii wydajności wtryski zTU5J4 leją więcej niż te z EW10J4 oraz TU5J4S.
Swojego czasu rozkminiłem ich wydajność z dzikiem (po oznaczeniu) niestety nie mogę tego w tej chwili znależć.Anonymous - Pon 29 Gru, 2008
saxorulez napisał/a:
nie lubie Cię stux
Wymontuję z mojego Saxo i zakręce silnikiem z wtryskami na wierzchu
A ja Cie lubie
Ale to co proponujesz nic nie da bo nie bedziesz w stanie wychwycic roznicy. Czas otwarcia wtryskow podczas odpalania moze byc w granicach 3ms a odstepy miedzy nimi chyba cos okolo 15ms (chociaz tego nie jestem pewny).
Jesli chcesz sprawdzic to najlepszym rozwiazaniem zamienienie podlaczenia par wtryskow i przekonanie sie ze silnik pracuje tak samo a moc nie spada. Wtedy bedziesz mogl sie przekonac na wlasnej skorze.Anonymous - Pon 29 Gru, 2008
saxorulez napisał/a:
stux,
na miliard procent leją parami, 1-4 i 2-3.
Jedyny dowód jaki mooże być to jak jak napisałem, wyjąc, psiknąć, nagarać i pokazać
W kwestii wydajności wtryski zTU5J4 leją więcej niż te z EW10J4 oraz TU5J4S.
Swojego czasu rozkminiłem ich wydajność z dzikiem (po oznaczeniu) niestety nie mogę tego w tej chwili znależć.
Ja sie tez zgadzam na miliard procent ze leja parami ale to nie zmienia tego ze leja w tym samym momencie u mnie tez tak jest 1-4 i 2-3 tylko ze wtrysk 1 otwiera sie w tym samym czasie co wtrysk 2.
Co do wydajnosci wtryskow to lepiej sprawdz te dane dokladnie i jeszcze najwazniejsze przy jakim cisnieniu paliwa podawana jest ich wydajnosc.
Tak przy okazji to moze byc jeszcze taki zonk ze podczas rozruchu wtryski otwieraja sie 2 razy czesciej (tak jest przy niektorych ukladach wtrysku benzyny) i wtedy nawet jesli bylaby roznica to niczego nie zaobserwujesz.
Najlepsze byloby wlasnie podlaczenie oscyloskopu 2 kanalowego do wtryskow 1 i 2 wtedy przebiegi beda widoczne w tym samym momencie - tak wlasnie ja robilem. Mozna tez zamienic podlaczenia do wtryskow miedzy soba np 1 zamienic z 2.
Gdybys mial dostep do oscyloskopu jednokanalowego, to tez moznaby to sprawdzic, tylko wtedy dobrze byloby zrobic taki sprytny uklad z 2 diodami i zobaczyc, czy gdy podlaczone sa obydwa wtryski z roznych par to pojawia sie dwa razy wiecej "przebiegow otwacia".saxorulez - Pon 29 Gru, 2008 ogólnie powiem tak.. wali mnie centralnie jak one leją. Moja biblia wiedzy o TU mówi coś zupełnie innego niz Ty. Adam zbudował więcej silników z tej serii niż jest aut na tym forum (to taka przenośnia - zaraz ktoś się pojawi z dokładnymi wyliczeniami i będzie dupa) i jemu w kwestii tych silników ufam.
Twoje argumenty nie są poparte żadnym dowodem - moje sa poparte wiedzą/doświadczeniem Adama
Skończymy już bo jest OT. Tak naprawdę nie ma to znaczenia.
Wracajac do Twojej głowicy czy cyz badałeś jej przepływy przed i po?dzik - Pon 29 Gru, 2008 Panowie, mam przenosny oscyloskop wiec mozemy sprawdzic kto ma racje Anonymous - Pon 29 Gru, 2008
saxorulez napisał/a:
ogólnie powiem tak.. wali mnie centralnie jak one leją. Moja biblia wiedzy o TU mówi coś zupełnie innego niz Ty.
Jak Cie to wali to mi to nie przeszkadza ale gdy piszesz nieprawde to nie oczekuj ode mnie ze bede sie z tym zgadzal i nie wazne skad czerpiesz swoje mylne przeswiadczenie o pracy wtryskow.Stacho - Pią 13 Mar, 2009 odświeże temat
Mam zamiar powiększyć w swojej głowicy (D seria) kanały dolotowe i wydechowe i w dodatku je spolerować.
I teraz pada pytanie robił to ktoś z was ?
o ile najlepiej rozwiercic ?
za pomoc serdecznie dziękuje mi - Pią 13 Mar, 2009 sorry - ja nie robiłem M - Pią 13 Mar, 2009 w hondzie to tylko popsujeszStacho - Pią 13 Mar, 2009