To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Pasy 3, 4, 6, 8 punktowe

pcs - Pon 16 Lut, 2009
Temat postu: Pasy 3, 4, 6, 8 punktowe
Hellol,

rozgladam sie za pasami, a ze koszty trzeba ciac to rowniez uzywki wchodza w gre.

http://www.allegro.pl/ite...ki_idealne.html

znalazlem taki komplet, ktory mnie ciekawi, ale sa to pasy 3 punktowe, no wlasnie czy to juz znaczy ze kupa? czym sie beda roznic od 4 punktowych w uzytkowaniu?

Czy do mojego auta (do zabawy glownie, ale czasem na codzien tez bede jezdzil w lecie i nie chce sie wpinac 15minut) jest send kupowac wiecej niz 4 punktowe?

czym sie roznia klamry (ktore sa wygodniejsze)?

i o co chodzi z homologacja? jak maja homologacje "drogowa" (jak to wyglada niby) to moge wyjebac normalne pasy?



dzieks,

Anonymous - Pon 16 Lut, 2009

W 3-punktowe(bez centralnej klamry musisz się "ubrać" jak w marynarkę. Te schroty są o tyle fajne że nie rozciągają się za bardzo w czasie jazdy.

Z centralną klamrą dłużej się zapinasz (trzeba wpiąć każdy pas osobno), chociaż to kwestia wprawy, ale wg mnie są dużo wygodniejsze (pasy się lepiej układają na brzuchu)

Greg - Pon 16 Lut, 2009

Ja mam 4pkt i wcale wpinanie się nie trwa 15min i nie jest takie upierdliwe jak wszyscy mówią. ;0 Jeśli oczywiście masz pasy uodpowiednio ustawione - tj. nie próbujesz się wpiąć w kurtce jak ustawiałeś w tshircie, bo będzie masakra.

Moje (MOMO dzięki Chrzaniu :faja: ) robią robotę, są 3" i trzymają jak wściekłe.

Ja bym na Twoim miejscu szukał właśnie 3" i 4pkt.

Anonymous - Pon 16 Lut, 2009

Jeżeli Mogę coś powiedzieć.


Jeżeli auto nie startuje w jakiś imprezach w których jest potrzebna homologacja to warto sie rozejrzeć za pasami szelkowymi z elektrycznymi napinaczami. Takie jak np. te

https://ssl.allegro.pl/item533830511_pasy_sportowe_z_napinaczami.html

martin.h - Pon 16 Lut, 2009
Temat postu: Re: Pasy 3, 4, 6, 8 punktowe
pcs napisał/a:
Czy do mojego auta (do zabawy glownie, ale czasem na codzien tez bede jezdzil w lecie i nie chce sie wpinac 15minut) jest send kupowac wiecej niz 4 punktowe?

Jeśli nie będziesz nikogo woził z tyłu to czteropunktowe są jak najbardziej OK. Wybierz wersję z klamrą, według mnie to najlepsze rozwiązanie. A jeśli będziesz miał dobrze ustawione pasy to trwa to chwileczkę. Mi zapięcie się w 6-punktowe pasy w Evo zajęło kilkadziesiąt sekund.
Aha, jeszcze jedno, jak będziesz kupował pasy to wybierz sobie 3 calowe.

CHRZANEK - Wto 17 Lut, 2009

Szerokość: Im szersze tym lepsze bo większa powierzchnia styku pasa z cielskiem i rzez to mniejsze przeciążenia

Ilość punktów: 4punktowe są lepsze bo lepiej się układają na ramionach - co ciekawe FIA nakazuje krzyzowanie pasów 4 punktowych (przez co cholernie wpijają się w kark/szyje) ale w przypadku 6 punktowych montuje się je równolegle ???

Do dziś nie wiem o co kaman z tym przepisem ...

3 punktowe to obecnie pasy tuningowe w sporcie chyba już od paru lat nie ma w uzytku pasów 3 pkt.

Poza tym w razie tfutfu dzwona (szczególne czołowego) dwie szerokie taśmy rozciągną się mniej niż jedna wąska) dlatego zalecam pasy szerokie i min 4 pkt.

(dlatego sam mam w samochodzie wąskie 3 punktowe :D :D :D )

Młody Papież - Wto 17 Lut, 2009

wg mnie centralna klamra jest dużo wygodniejsza... po niedługim czasie codziennego użytkowania udawało mi się podczas ruszania w ciągu kilkudziesięciu sekund zapiąć 5 pasów jedną ręką... i kolejna rzecz... 5/6pkt o niebo lepiej trzymają... (pewniej się czuje) bynajmniej te modele, z którymi miałem do czynienia
Tomcat - Wto 17 Lut, 2009

CHRZANEK napisał/a:
(dlatego sam mam w samochodzie wąskie 3 punktowe :D :D :D )


Ja się pod tym podpisuje...

Jednak mimo wszystko do mojego pierwszego kubła, na powiedzmy początek rajdowej drogi, wąskie 3 punkty to i tak mega przeskok od serii i dają wiele radości :)

106 - Wto 17 Lut, 2009

CHRZANEK napisał/a:
co ciekawe FIA nakazuje krzyzowanie pasów 4 punktowych (przez co cholernie wpijają się w kark/szyje)

nie zle... ale chyba nikt z komisji technicznej o tym nie slyszal.... :)
w zadnej rajdowce nie mialem skrzyzowanych pasow... ciekawe skad
takie zalecenie?

Anonymous - Wto 17 Lut, 2009

Była taka akcja swego czasu, na bt przed rajdem widziałem jak panowie kazali krzyżować wszystkim pasy...
GeKo - Wto 17 Lut, 2009

Dokładnie też kojarzę, ale nie jestem pewien czy to nie dotyczyło pasów barkowych, które były mocowane do nadwozia a nie do klatki.
Loko - Wto 17 Lut, 2009

JA mam u siebie skrzyżowane barkowe, przykręcone w seryjnych mocowaniach tylnych pasów, a zrobiłem tak, dlatego ze bez krzyzowania strasznie się rozjeżdzały na boki , mocowania są dużo szerzej niż przelotki w kuble i nie dobrze sie czułem
Tomcat - Wto 17 Lut, 2009

Loko napisał/a:
i nie dobrze sie czułem


Miałeś nudności ?




;D

Loko - Wto 17 Lut, 2009

Tomcat napisał/a:
Loko napisał/a:
i nie dobrze sie czułem


Miałeś nudności ?




;D

:rotfl:

Anonymous - Czw 19 Lut, 2009

To podepnę się pod ten temat żeby śmietnika nie było. Jak to jest z tymi pasami chodzi o homologację do co dziennej jazdy musi jakąś mieć czy żadnej? Jak to jest jak masz wypadek i masz takie pasy czy można sobie tak w nich jeździć na co dzień ? co taki pas musi mieć żeby nie było lipy bo chce kupić ale jestem zielony w temacie proszę o szybką odp.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group