Techniczne - Zmiana oleju półsyntetyk ----> syntetyk
Walle - Śro 18 Mar, 2009 Temat postu: Zmiana oleju półsyntetyk ----> syntetyk Moja codzienna Honda Accord z 2001 roku poj. 1800 VTEC jest zalana półsyntetykiem (Mobil), przebieg udokumentowany to 165.000km, kupiłem ją jak miała 150.000km. Zastanawiam się dlaczego ktoś zalał półsyntetykiem, skoro z autem jest wszystko bum cyk cyk. Poprzedni właściciel nawet wycieraczki kupował w ASO, więc bez sensu.... Chciałbym zmienić na pełny syntetyk, bo w półsynetyku syntetyka jest tylko ok.30% (tzw.baza), a reszta to minerał.
Są dwie szkoły - jedna mówi, że po takiej zmianie silnik może się rozszczelnić, bo syntetyk zawiera więcej substancji czyszczących i wypłuka nagary, co może być źródłem wycieków, druga szkoła jest taka, że jeśli silnik jest zadbany to nie ma problemu ze zmianą półsyntetyka na synetyk.
Moje auto jeździ w 80% miasto, 20% trasa, dlatego olej i filtry zmieniam bardzo często bo co około 5 - 6 tysięcy kilometrów. Silnik zazwyczaj nie jest kręcony wyżej niż 3 - 4.000 tys obr. Na codzień zmieniam bieg przy 3 tysiach (emeryt drive lub jak kto woli kruzing master )
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Jakies doświadczenia w tej kwestii?
martin.h - Śro 18 Mar, 2009
W przypadku zmiany półsyntetyk -> syntetyk to akurat loteria. Ja u Siebie też się nad tym zastanawiałem, ale u mnie już 170 tyś. km i chyba jednak zaleję półsyntetycznego Motula.
Barejka - Śro 18 Mar, 2009
Stawiasz wszytko na jedna karte, albo bedzie ok albo silnik wypoci caly olej bokiem dla porownania kolega zalal starego zmeczonego golfa z minerala na polsyntetyk silnik zaczal ciszej pracowac a uszczelki suche nadal
anjas - Śro 18 Mar, 2009
ja bym nie ryzykował, zostałbym przy półsyntetyku..
ale szczerze mówiąc to ja się ch.uj znam
Michał - Śro 18 Mar, 2009
strzela lpg w kolektorze ?
zawory cykają, do regulacji
Cytat: | ale szczerze mówiąc to ja się ch.uj znam |
Janusz - Śro 18 Mar, 2009
a co Ci ten półsyntetyk w codziennej furze przeszkadza, nie pałujesz tego wiec nie wiem po co takie ciśnienie ze chcesz życie silnika zaryzykować.
Walle - Śro 18 Mar, 2009
Janusz napisał/a: | a co Ci ten półsyntetyk w codziennej furze przeszkadza, nie pałujesz tego wiec nie wiem po co takie ciśnienie ze chcesz życie silnika zaryzykować. |
w sumie racja....
Tomcat - Śro 18 Mar, 2009
Janusz napisał/a: | a co Ci ten półsyntetyk w codziennej furze przeszkadza, nie pałujesz tego wiec nie wiem po co takie ciśnienie ze chcesz życie silnika zaryzykować. |
Mądrze Janusz rzecze. Według mnie zamiast przejmować się, że to półsyntetyk, mnie by bardziej martwiło że to Mobil. Lepiej zainwestuj w półsyntetyk z górnej półki i śpij spokojnie, że nic się mu nie stanie.
martin.h - Śro 18 Mar, 2009
Tomcat napisał/a: | Lepiej zainwestuj w półsyntetyk z górnej półki i śpij spokojnie, że nic się mu nie stanie. |
Dokładnie, polecam Motula 6100 10W40.
Walle - Śro 18 Mar, 2009
gdzie kupic motula, żeby nie trafić na podróbę? kiedys kupowałem przez kolegę z salonu alfy, ale teraz nie mam żadnego pewnego namiaru....
martin.h - Śro 18 Mar, 2009
-> http://www.gms.com.pl/skl...?DepartmentID=6
Możesz też zapytać w http://www.poloniacup.pl/ bo widzę że we wcześniejszym linku nie mają tego półsyntetyka.
Tomcat - Śro 18 Mar, 2009
Zaraz rajdowcy wyścigowcy ze stolicy Ci doradzą... Ja wiem gdzie można kupić takowy w Krakowie, ale to Cię chyba nie zadowala
nox - Pią 20 Mar, 2009
Walle napisał/a: | żeby nie trafić na podróbę? |
Podróby to czarny PR importera który cche zgarnąć sprzedaż przez swoje punkty a nie przez nie zależnych importerów. Że allegro podróby , tzn ogólnie każdy kto nie od niego bierze to podróba.
106 - Sob 21 Mar, 2009
pasuje mi juz zmienic olej... nie bardzo wiem co wybrac.
http://www.millers.pl/mot...ompetition.html
ktory najlepiej pasuje do puga? moze byc millers lub ew motul.
Walle - Pon 23 Mar, 2009
kupiłem motula 6100
|
|
|