To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HH.ORG na Torze - Torowe przypadki Miniaca (czyli STF wypytuje :) )

M - Pon 25 Sty, 2010

itr jest zaprojektowany na bazie cifa 5gen :jupi:
kubas - Pon 25 Sty, 2010

eM napisał/a:
itr jest zaprojektowany na bazie cifa 5gen :jupi:


ale chyba ma inny rozstaw osi co ? :D

Miniac - Pon 25 Sty, 2010

Cytat:
a co z zawieszeniem w sensie kątów? negatywy przód/tył większe czy seria? szpera seryjna?


No geometria to podstawa! Ja w Integrze kręciłem wszystkim w każdą stronę.



W tym filmie Subaru (jeśli ktoś nie zasnął podczas projekcji) widać jak jedzie po mokrym poznaniu subaru z nastawami Integry właśnie :rotfl:

A tutaj coś na przebudzenie. Różnicą między 1.5xmin , a 1.3x na Poznaniu. Mój osobisty MISTRZ!


M - Pon 25 Sty, 2010

kubas napisał/a:
eM napisał/a:
itr jest zaprojektowany na bazie cifa 5gen :jupi:


ale chyba ma inny rozstaw osi co ? :D

nie interesowalem sie, a duzo się różnią?

kubas - Pon 25 Sty, 2010

eM napisał/a:
kubas napisał/a:
eM napisał/a:
itr jest zaprojektowany na bazie cifa 5gen :jupi:


ale chyba ma inny rozstaw osi co ? :D

nie interesowalem sie, a duzo się różnią?


hmm z tego co wygoglowałem taki sam rozstaw osi... kurde :D

Stf - Pon 25 Sty, 2010

to jaki negatyw jeśli można wiedzieć robiłeś na poznań a jaki np. na rozetę? czy generalnie na maxa ile się dało?
Miniac - Pon 25 Sty, 2010

Dla każdego na pewno inne ustawianie sprawdzą się lepiej, gdyż dynamiczna geometria jest zdecydowanie bardziej skuteczna i trudniejsza jak ta statyczna. U mnie w ITR na Poznań na R888 dzialało -3st 50' na przodzie i -2st 30min na tyle. Na slicku gdzie już G na zakrętach powoduje że bez 3 punkowych pasów nie ma sensu jechać można dla nie przechylającego się auta dojść do -5st, ale to już tylko timeattack i bezwzględnie wściekła przyczepność, oraz tor ze średnią powyżej >120kmh. Do tego zdecydowana rozbieżność przodu dla twardych sprężyn i zbieżność tyłu dla szybko pokonywanych zakrętów. Na rozecie najważniejsza jest trakcja w ciasnych łukach, oraz rewelacyjne opóźnienia (czyt. dohamownia a'la Porsche). Niestety nie da się tego łatwo pogodzić, gdyż pochylone koło na słabej betonowej nawierzchni będzie miało tendencje do powiększania negatywu przy nurkowaniu przodu, a za tym - hamowanie 'kicha'. Rozwiązaniem na to jest NAJWIĘKSZEJAKTYLKOSIĘMOŻLIWIEDA kąt wyprzedzenie sworznia. Ja w ITR przez zamianę wahaczy, podkładki, przekładki, poduszki dojechałem chyba do 3,2st i to dopiero daje wymierny efekt (fabrycznie 0,5-1st). Kierownica prostuje się natychmiastowo, nie trzeba jej w ogóle odkręcać, układ wspomagania puchnie z przeciążenia, ale wtedy wtedy czujesz, że auto jedzie gdzie chcesz i jak chcesz. Pochylenie kół max 1,5stopnia (dobre hamownie i wyjście z wolnego nawrotu) + dynamicznie zwiększający się kąt pochylenia koła dla ciasnych zakrętów. Generalnie w sporcie nie uznaje się czegoś takiego jak zbyt duży kąt wyprzedzenia sworznia. Porsche, 350Z, M3 mają te wartość wy&@&^ w kosmos. IMO Ja parę razy przestrzeliłem te wartość (subaru poznań), gdyż auto w ciasnym łuku po prostu jechało prosto, gdyż działał na budę zbyt mały 'roll-over', ale to tylko z powodu źle dobranych opon. Największą sztuką jest obliczenie i dopasowanie w aucie roll-center. Fabrycznie jest to jakoś zgrane, ale z każdym centymetrem obniżenia auta, nie dość że auto coraz bardziej miękkie to coraz gorzej się prowadzi zaprzeczając teorii - "gleba = dobro". Założę się że KAŻDY na Poznaniu wykręci lepszy czas na fabrycznej wysokości auta, niż na czymś obniżonym na tanim gwincie o -50mm.. Mimo tego że auto będzie się bujać jak Hiszpański Galeon :]

Sie rozpisalem sie... jutro będę żałował, ale tym czasem - MAZELTOF! ;D

Anonymous - Wto 26 Sty, 2010

wow :pom:
Marek23 - Wto 26 Sty, 2010

Miniac napisał/a:
Największą sztuką jest obliczenie i dopasowanie w aucie roll-center. Fabrycznie jest to jakoś zgrane, ale z każdym centymetrem obniżenia auta, nie dość że auto coraz bardziej miękkie to coraz gorzej się prowadzi zaprzeczając teorii - "gleba = dobro". Założę się że KAŻDY na Poznaniu wykręci lepszy czas na fabrycznej wysokości auta, niż na czymś obniżonym na tanim gwincie o -50mm.. Mimo tego że auto będzie się bujać jak Hiszpański Galeon
PS. Gadalem z Mortonem, powiedzial,ze nie znam sie na glebie i ze nie mam wypisywac glupot.

Miniac - Wto 26 Sty, 2010

que? o_O
Anonymous - Wto 26 Sty, 2010

hehe :) ostatnio mielismy ciekawa dyskusje na temat gleby
Zaczęła się tutaj
http://forum.hothatch.org...=asc&start=2070
pozniej przeniosła tu
http://forum.hothatch.org...?t=6551&start=0

fajnie że dodałeś kilka słów ;)

Miniac - Wto 26 Sty, 2010

A spoko... jak widzę 15stronicowe tematy gdzie dwóch gości ma racje a 30tu ich wyśmiewa 'bo im się wydaje' to odpuszczam i lecę dalej :] Ich już się nie da naprostować. Zjedzą g.. bo 1000much nie może się mylić :lol2:
Anonymous - Wto 26 Sty, 2010

Miniac napisał/a:
Ich już się nie da naprostować. Zjedzą g.. bo 1000much nie może się mylić

Może i tak, ale luzuj na razie z takimi słowami, to nie sr.pl ;)


To co piszesz o "roll-center" to ciekawe. Jak bedzie Ci sie chciało to skrobnij cos wiecej o tym

Marek23 - Wto 26 Sty, 2010

Miniac napisał/a:
que?

Miniac napisał/a:
A spoko... jak widzę 15stronicowe tematy gdzie dwóch gości ma racje a 30tu ich wyśmiewa 'bo im się wydaje' to odpuszczam i lecę dalej Ich już się nie da naprostować. Zjedzą g.. bo 1000much nie może się mylić

Widze,ze w teorii jak i w praktyce naprawde wiesz jak skreca auto. Z Mortonem vel Gleba to maly zarcik. Tutaj niektorzy oddali by zycie i miske olejowa za porzadna glebe...

Miniac - Wto 26 Sty, 2010

Sorki sorki...to nie aluzja do tematów, które podlinkowałeś, bo nawet ich nie zacząłem czytać. To taka konkluzja z tego czego doświadczam od 9lat, a czytam po przeróżnych forach i to w szczególności 'zagramanicznych', gdzie 'Stultorum plena sunt omnia' czyli "głupich nie sieją..." a potem każdy linkuje jako źródło swej mądrości... :>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group