To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Felgi

Janusz - Czw 22 Lip, 2010
Temat postu: Felgi
Jest temat o oponach a o felgach nie, wiec trzeba to zmienić :) tu by można było na milionach stron debatować o felgach, robic Vt i różne takie.

a wiec czy do felg o innym ET trzeba dłuższych śrub ?? z tego co mi sie kojarzy to nie bo środek felgi, czyli to co przykręcamy zostaje w tym samym miejscu, zmienia sie tylko jego położenie względem obręczy. chodzi mniej wiecej o zmiane z Et 43 na 37

Vlodarsky - Czw 22 Lip, 2010

Janusz,

zajebongo temat !!

śruby to raczej zależy od grubości płaszczyzny w której są otwory i od stożka/braku stożka/rodzaju stożka w feldze.

Janusz - Czw 22 Lip, 2010

Cytat:
śruby to raczej zależy od grubości płaszczyzny w której są otwory i od stożka/braku stożka/rodzaju stożka w feldze.


jak to zmierzyć, ogarnąć żeby było profi ?? kupiłem felgi głownie pod upalanie, i wolałbym nie zobaczyć latających śrub :)

PiTT - Czw 22 Lip, 2010

mi się wydaje że seryjna śruba podchodzi o sporego zakresu ET
co innego jak dodamy dystans, wtedy już dłuższa śruba jest musowa

KonradMK - Czw 22 Lip, 2010

PiTT napisał/a:
mi się wydaje że seryjna śruba podchodzi o sporego zakresu ET
co innego jak dodamy dystans, wtedy już dłuższa śruba jest musowa


a taki chuy. porządne dystanse mają własne śruby mocujące do piasty (płaskie) i otwory gwintowane na normalne śruby.

Franek - Czw 22 Lip, 2010

Tak jak Vlodarsky pisze, jak zmieniałem felgi na takie bez stozka to musiałem założyć dłuższe szpilki.
Anonymous - Czw 22 Lip, 2010
Temat postu: Re: Felgi
Janusz napisał/a:

a wiec czy do felg o innym ET trzeba dłuższych śrub ?? z tego co mi sie kojarzy to nie bo środek felgi, czyli to co przykręcamy zostaje w tym samym miejscu, zmienia sie tylko jego położenie względem obręczy. chodzi mniej wiecej o zmiane z Et 43 na 37

Felga feldze nierówna i nawet przy takiej samej szerokości i ET trzeba użyć różnych śrub. Najlepiej to sprawdzić wsadzając seryjną śrubę do seryjnej felgi( alu czy stal) i zmierzyć ile wystaje. Śruby do nowych felg mogą więc być dłuższe , takie same lub krótsze( też mi się zdarzyło).

Yarko - Czw 22 Lip, 2010

p106rallye napisał/a:
chodzi mniej wiecej o zmiane z Et 43 na 37


bez znaczenia, możesz użyć starych śrub

u siebie aktualnie mam ET38,5, a seria to ET45

Kamilbike - Czw 22 Lip, 2010

Swego czasu kupilem sruby do Punto i okazaly sie za dlugie, niestety okazalo sie to jak ruszylem samochodem i lby srub ktore przeszly na wylot sie ociosaly:/ Dluga walka pozniej byla :/ Pewien madry Pan kiedys mi powiedzial ze sruba powinna wchodzic ok 15mm gwintem w piaste, jak bedzie za krotka moze sie wykrecac sama
TOXIC - Czw 22 Lip, 2010

Potwierdzam felga feldze nie równa i na każdej moze być rózna ilość mięsa w miejscu gdzie przechodzi sruba. Dodatkowo pamiętajmy ze te ok 15-20mm o których zaczął już Kamilbike, to fakt ale w większosci aut na przedniej osi dochodzi jeszcze grubośc tarczy hamulcowej która wchodzi pomiedzy piaste a felge a gwintowana nie jest. Tak jak u mnie w sporcie sruby kóre miałem dopasowane do dystansów okazały sie za krótkie po zmianie na inną felge, wkręcały sie co prawda ale tylko na kilka uzwojeń. Po zmianie na dłuższe (a wymieniłem zgodnie z tym co mi si wydawało wszystkie 4) okazało sie ze na tylnich kołach sruba po przejsciu przez piaste blokuje sie o zacisk hamulcowy :D Tak wiec warto sie wszystkiemu na spokojnie przyjzec przy zmianie na inne felgi których do tej pory nie wozilismy
Janusz - Pon 26 Lip, 2010

ok, oryginalna śruba na oryginalnej feldze wchodzi 20mm w piastę, a na tej pod upalanie 16mm.. da to rade??
Bart - Pon 26 Lip, 2010

myślę, że będzie ok
Yarko - Śro 11 Sie, 2010

Janusz napisał/a:
Yarko et35 to tragedi nie ma, da rade... tylko problem z dostepnoscia tych felg w uzywce... mi tez sie marzyły i nawet jedne przeszły przez moje rece, ale niestety nie ten rozstaw. dobre sa jeszcze sparco.... ale ziom jest temat o felgach


no właśnie obawiam się, że 1cm na stronę może być już zbyt epicko, u mnie seryjnie jest ET45, a w planach mam gwint i jakieś 40-45mm obniżenia, więc nie chciałbym wejść w felgi, które po założeniu gwintu, będę musiał sprzedać....ale mam znajomego z takimi ATS'ami więc może uda się założyć na probę.

Janusz - Śro 11 Sie, 2010

seryjne phI na felgi z et 43... i jak mam takie z et 38 albo 37... to jeszcze miejsca do tego żeby było równo z nadkolem sporo zostaje, ale jak masz możliwość to przymierzaj.
kaziu1985pn - Śro 11 Sie, 2010

osobiście uważam że w ph1 et z tyłu powinno być te 37 a z przodu koło 25 żeby felga ładnie wypełniała wnęke bo w serii na mój gust są za mocno schowane.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group