To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Pytanie za 100pkt z fizyki (chyba to jest fizyka)

Anonymous - Pią 23 Cze, 2006

ostatnie Q i sie poddaje.
dzik napisał/a:
10Nm przy 3600 to jest cale 5KM roznicy przy ok 120KM, wiec to jest mniej niz 5% roznicy?

5KM nie jest mozliwe do wyczucia? w sensie czy mowisz ze 5 KM nie sprawi roznicy w wyscigu? oczywiscie nie w peaku tylko dluzej...

M - Pią 23 Cze, 2006

Jakarti napisał/a:
dobre - eM moze odpowiadac na swoje posty :)

Tu jest taki myk chyba ze admina postow nie skleja jak napisze dwa naraz.
Mozna wylaczyc.Mi to ryba.
Lepiej czytaj i sie ucz :D :D :D :D :D :D :D :D

Jakarti - Pią 23 Cze, 2006

wszystko skrzetnie notuje i drukuje wszystkie schematy :)

ucze sie ucze i jeszcze kiedys Was zaskocze :D

Anonymous - Pią 23 Cze, 2006

Troszkę z innej beczki
Żródło: http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php


Moc silnika jest ważnym parametrem. Lecz w samochodach użytkowych daleko przyjemniejszym elementem jest niedoceniany moment obrotowy silnika - jego wielkość oraz przebieg. Ten to element w zasadniczym stopniu wpływa na zdolność samochodu do dobrych przyspieszeń oraz dobrej elastyczności silnika.
Można nieznacznie zmniejszyć moc silnika i poprzez rozbudowę przebiegu momentu w granicy tylko w okolicy 10% spowodować poprawę dynamiki samochodu do np. 100 km/h o blisko 15%. Czyli : nasze przykładowe auto zamiast rozpędzać się do 100 km/h w czasie, powiedzmy, 12 s osiągnie tę prędkość w czasie 10,2 s. W dodatku okaże się, że poprzednio dla osiągnięcia maksymalnych przyspieszeń musieliśmy stosować obroty silnika zbliżone do zakresu działania limitera obrotów a obecnie możemy zadowolić się obrotami o co najmniej 500 RPM mniejszymi.

Twierdzenie, że do osiągnięcia większej prędkości maksymalnej jest nam niezbędna duża moc silnika nie do końca jest prawdziwe. W użytkowym samochodzie do mocy maksymalnej , szczególnie na wyższych biegach, mozolnie dochodzimy korzystając z dobrodziejstwa momentu obrotowego, zwłaszcza jeśli nie chce się nam często zmieniać biegów. Jeśli tych dwóch elementów nie połączymy, to zakładaną wielką prędkość maksymalną osiągniemy z wielkiej góry jadąc w dół w dodatku z wiatrem z tyłu.

dzik - Pią 23 Cze, 2006

JIMEK napisał/a:
ostatnie Q i sie poddaje.
5KM nie jest mozliwe do wyczucia? w sensie czy mowisz ze 5 KM nie sprawi roznicy w wyscigu? oczywiscie nie w peaku tylko dluzej...


Oczywiscie jesli 5 w calym zakresie to odrobine, ale gdzie tam 5KM wiecej nic nie da.
Jimek, tu chodzi o proporcje, samochody maja po prawie 200KM to 5M to malo, w malczersach to by bylo duzo. Pozatym to jest moc tego dnia, na hamowni. W silnikach wolnossaych moc jest jeszcze powatrzalna w doladowanych gorzej.
Jest tyle zmiennych podczas scigania ze nie ma co sie 5KM zajmowac.

Mozemy sie powazyc, zmierzyc na hamowni i wrzucic do excela, bedziemy wiedziec kto jest szybszy.

[ Dodano: Pią 23 Cze, 2006 ]
szymon napisał/a:
Troszkę z innej beczki
Żródło: http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php


Moc silnika jest ważnym parametrem. Lecz w samochodach użytkowych daleko przyjemniejszym elementem jest niedoceniany moment obrotowy silnika - jego wielkość oraz przebieg. Ten to element w zasadniczym stopniu wpływa na zdolność samochodu do dobrych przyspieszeń oraz dobrej elastyczności silnika.


Sorry, ale chojnacki moze ta swoja filozofie wsadzic w d***.
Przykro mi to mowic, ale czesc naszych tunerow to sorry "debile" w tym temacie.
Jesli ktos podnieca sie wartosciami max i mowi ze mozna zwiekszyc jedno nie ruszajac drugiego to nie powinien zdac z matmy w podstawowce.

Po raz kolejny napisze:
moc=moment x obroty/7120

Jesli chojnacki potrafi zwiekszyc sama moc to jest cudotworca.

Moment jest przeceniany ostatnio, taka moje zdanie.

Anonymous - Pią 23 Cze, 2006

he he nie wiem co on potrafi ale zapodałem tego linka DW


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group