To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [1/4] King of Europe - pierwszy start Polakow!!!!

pcs - Wto 27 Cze, 2006

Moim zdaniem ten sukces jest wazny bo oznacza ze mamy bardzo zdolnych inzynierow/mechanikow, ktorzy w 4 lata zdobyli wiedze/doswiadczenie w budowaniu szybkich pojazdow przewyzszajaca zachodnich konkurentow zajmujacych sie tym od wielu lat.
Bad-i - Wto 27 Cze, 2006

Loko napisał/a:
Bo żeby polska miała liczących się kierowców w rajdach, to potrzeba baardzo dużo pieniążków.


to tez prawda, ale ja wolalbym wydac pieniadze z 1/4 na sciganie sie w PZM niz upalanie na prostej ;)

M - Wto 27 Cze, 2006

Mysle ze budzet na 1/4 i budzet na dyscypliny w ktorych się skreca to
stosunek 1 : X
gdzie X to liczba dwu lub trzycyfrowa

Bad-i - Wto 27 Cze, 2006

eM napisał/a:
Mysle ze budzet na 1/4 i budzet na dyscypliny w ktorych się skreca to
stosunek 1 : X
gdzie X to liczba dwu lub trzycyfrowa


zalezy ile kosztuje przygotowanie auta, samochod rajdowy (mowie tutaj o czyms racjonalnym) mozna kupic za 30.000. A taki dobry do 1/4 o ktorych mowimy to pewnie koszt 200.000 lub wiecej, takze ja wole nadal kupic za 30.000 i za 170.000 jezdzic niz wydac 200.000 i walic noga w pedal ;)

pcs - Wto 27 Cze, 2006

Badi z cenami to chyba odwrotnie podales: samochod do wygrywania w mistrzostwach polski w nizszej klasie np. clio n grupa to min. 250000zl + olbrzymie koszty utrzymania i serwisu (pewnie ok 20000-30000 na rajd).

W nizszej klasie na 1/4 mili za 35000zl masz auto do wygrywania w mini/ mini+ + koszt startu ok 1000zl. Dzieki temu w wyscigach rownoleglych ma szanse wystartowac zwykly smiertelnik.

W rajdach dodatkowa masz 3000 debilnych przepisow, musisz nosic homologowane stringi szparko za 200zl szt. i 100 innych rzeczy ktore odpychaja od tego sportu.

Dariano - Wto 27 Cze, 2006

1/4 mili nie dorasta do piet rajdom i zdania na ten temat nie zmienie
M - Wto 27 Cze, 2006

Dariano napisał/a:
1/4 mili nie dorasta do piet rajdom i zdania na ten temat nie zmienie

quarter pochodzi z USA a tam brakuje yntelygentych kierowcow ktorzy by umieli skrecac :)
Stad wiekszosc wyscigow jest w kolko :)

Dariano - Wto 27 Cze, 2006

Co nie zmienia faktu ze ze postep naszych inzynierow w budowaniu szybkich sprzetow jest ogromny
Bad-i - Wto 27 Cze, 2006

pcs napisał/a:
Badi z cenami to chyba odwrotnie podales: samochod do wygrywania w mistrzostwach polski w nizszej klasie np. clio n grupa to min. 250000zl + olbrzymie koszty utrzymania i serwisu (pewnie ok 20000-30000 na rajd).

W nizszej klasie na 1/4 mili za 35000zl masz auto do wygrywania w mini/ mini+ + koszt startu ok 1000zl. Dzieki temu w wyscigach rownoleglych ma szanse wystartowac zwykly smiertelnik.


zaraz zaraz ktore clio kosztuje 250.000 i to w Nce - za tyle kasy to mozesz prawie miec dobrego miska w Polsce ale nie clio. Nawet jezeli to i tak mysle ze np w klasie A6 mozesz sie uczyc jezdzic i wygrywac na pucharowym pugu. A zeby wygrac 1/4 np w profi czy turbo to juz musisz wylozyc mysle ponad 100.000 nie wspominajac o Maxi czy Outlow

Nie pamietam za ile byla do kupienia Nka od Mery ale na bank nie bylo to nawet 100.000

Loko - Wto 27 Cze, 2006

eM napisał/a:
Mysle ze budzet na 1/4 i budzet na dyscypliny w ktorych się skreca to
stosunek 1 : X
gdzie X to liczba dwu lub trzycyfrowa


Dokładnie, bo żeby zbudować auto potrzeba określoną ilość pieniędzy, mniej więcej wiadomo jakie będą koszta i efekt.
A żebyśmy mieli dobrych kierowców, to trzeba inwestować duże pieniądze w młodych (szkólki, nauka jazdy od najmłodszych lat, to daje efekty) a i tak nie wiadomo czy się uda znaleźć jakiś talent.
Bad i @ Co do kosztów, to mówisz o dobrym aucie do 1/4 , a do rajdów za przykład podajesz wersje minimum. Żeby liczyć się w Polsce, to trzeba mieć dobrze przygotowaną n-ke a to już koszt rzędu 400 000 i trzeba do tego doliczyć starty i serwis oraz ewentualne wypadki, których w 400 m nie ma. Wiec to już znacznie więcej, a co dopiero mówić o aucie WRC.
Zresztą w rajdach musi znaleźć się ktoś kto ma talent i pieniądze jednocześnie, a w 400 m wystarczą pieniądze a o to zawsze łatwiej.

Michał - Wto 27 Cze, 2006

Cytat:
400 m wystarczą pieniądze a o to zawsze łatwiej.


zgadzam sie

Bad-i - Wto 27 Cze, 2006

Loko napisał/a:


Bad i @ Co do kosztów, to mówisz o dobrym aucie do 1/4 , a do rajdów za przykład podajesz wersje minimum. Żeby liczyć się w Polsce, to trzeba mieć dobrze przygotowaną n-ke a to już koszt rzędu 400 000 i trzeba do tego doliczyć starty i serwis oraz ewentualne wypadki, których w 400 m nie ma. Wiec to już znacznie więcej, a co dopiero mówić o aucie WRC.
Zresztą w rajdach musi znaleźć się ktoś kto ma talent i pieniądze jednocześnie, a w 400 m wystarczą pieniądze a o to zawsze łatwiej.


Alez ja nie mowie o N4 bo tutaj to zeby wygrywac trzeba przede wszystkim dobrze jezdzic i tylko jezdzic. Najlepsze N4 w polsce w najwyzszej specyfikacji kosztuje okolo 80.000 euro takze jakies 320.000 plus oczywiscie koszty startow. Ja raczej bym sie koncentrowal na samochodac z nizszych klas gdzie chlopcy na prawde super jezdza. Oczywiscie jezeli porownamy nasza czolowke rajdowa do swiatowej to moze i lepiej jest budowac samochody do 1/4 mili ale moim skromnym zdaniem mistrzem polski moze byc kazdy ten kto tylko odwazy sie wydac duzo kasy. Bo niestety prawda jest taka ze jak masz b. duzo pieniedzy to kupisz gdzies na zachodzie lub dalekim wschodzie dobrze przygotowane auto 4x4 (niestety na naszych torach to podstawa) i bedziesz w topie, natomiast mysle ze 98% z nas nawet jakby mialo auto WRC najnowszej specyfikacji to nie zakonczylo by RSMP w pierwszej 10 ;)

Loko - Wto 27 Cze, 2006

Dlatego porównujmy koszty na tym samym szczeblu, mistrzostwo polski na 400m to nieporównywalnie nizszy koszt od mistrza polski w RSMP. Nie wspominając o niezbędnym talencie i umiejętnościach. I to właśnie dlatego 400m w polsce jest popularne i mozemy mieć jakieś tam sukcesy.
Bo żeby miec sukcesy w takich sportach jak rajdy ewentualnie piłka nozna(akurat jest na czasie :D ), potrzeba szlifować talenty juz od najmłodszych lat, a na to nie ma w naszym kraju pieniędzy.

M - Wto 27 Cze, 2006

Koszt jest wprost proporcjonalny do odległości jaka dany bolid musi przejechac w miare bezawaryjnie. :D
Bad-i - Wto 27 Cze, 2006

Loko napisał/a:
Dlatego porównujmy koszty na tym samym szczeblu, mistrzostwo polski na 400m to nieporównywalnie nizszy koszt od mistrza polski w RSMP. Nie wspominając o niezbędnym talencie i umiejętnościach. I to właśnie dlatego 400m w polsce jest popularne i mozemy mieć jakieś tam sukcesy.
Bo żeby miec sukcesy w takich sportach jak rajdy ewentualnie piłka nozna(akurat jest na czasie :D ), potrzeba szlifować talenty juz od najmłodszych lat, a na to nie ma w naszym kraju pieniędzy.


no tak ale mistrzostwo polski w pucharze peugeota mozesz zdobyc z bardzo malym nakladam, a mylse ze klasa mini + czy cos takiego wymaga przynajmniej tyle samo pieniedzy :)

Dla mnie przede wszystkim liczy sie rozwoj tego sportu a nie rozwoj 1/4 - szkoda tylko ze nie ma kasy na to bo nie ma reklam :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group