Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Jakarti
Pon 19 Gru, 2011
[RPP] RPP 2011
Autor Wiadomość

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

aaaaaaaaa teraz kumam :*
_________________
TDI Fahrer
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

was79, Obejrzyj filmik, normalny układ skrzyni H,
sekwencja jest super, dopóki np nie wypadniesz z drogi i zostanie Ci się auto np na 3 czy 4 biegu, trzeba przebić do 1 lub wstecznego co nie jest łatwe jeśli koła się nie obracają. Wtedy trzeba się trochę naruchać biegami góra dół 3-4-3-4 aż w końcu załapią niższe biegi. To dość częsty obrazek z rajdów WRC jak któryś wykręci bąka na dużym speedzie.
_________________
 
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

drążąc dalej, dlaczego nie kłowa w układzie góra/dół?

(cały czas mam w pamieci ten filmik z kubicą, gdzie jedną ręką prowadził jak po sznurku, a drugą up&down heblem)
_________________
TDI Fahrer
Ostatnio zmieniony przez was79 Wto 22 Lis, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

bo taka to sekwencyjna i srednio 5, 6x drozsza...
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

rozumiem, dzięki za wyjaśnienia, przynajmniej sie człowiek czegoś nauczy :faja:
_________________
TDI Fahrer
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

was79 napisał/a:
rozumiem, dzięki za wyjaśnienia, przynajmniej sie człowiek czegoś nauczy :faja:


nie ma sprawy polecam sie na przyszłość :D
 
 

faldzip 
hybrex
saxo...


auto: Saxo / Xsara
silnik:: 1.6 / 1.6
moc: 0 / 110km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

was79, przyjmij, ze najprawdopodobniej ktos mowiac "kłowa" ma na mysli kłowke H, jak w tym pugu, jak w Subaru Kajtka itp, bo kłowa nie znaczy sekwencyjna (bo kłowa oznacza glownie konstrukcje trybow w skrzyni), natomiast sekwencyjna tez jest kłowa, jesli dobrze mysle, ale zmiana biegow jest, jak nazwa wskazuje, sekwencyjna, i jest tam poza trybami i kilkoma patykami, caly mechanizm, ktory pozwala jednym pierdnieciem zmienic bieg w ulamku sekundy.

Klowa H ma przewage nad zwykla skrzynia taka, ze jest duzo bardziej wytrzymala i mozna np. zbijac biegi bez sprzegla, bo lewa hamujesz - jak dla mnie jest to juz niezla zayebistosc i kosztuje hajsu w hajs.

tu przyklad:
_________________
czyt. faldżip
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

faldzip, Ciekawostką w używaniu kłowych skrzyń jest to że w wyścigach biegi w górę bije się bez sprzęgła a w dół używa się sprzęgła, w rajdach na odwrót, w górę ze sprzęgłem w dół bez. A w wyścigach górskich nie ma zmiłuj :rotfl: za krótkie odcinki zbyt ciasno w czasach żeby rezygnować z możliwości urwania kilku setek.
_________________
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

Cytat:
w rajdach na odwrót, w górę ze sprzęgłem w dół bez


Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma :)
 
 
 

pum 
lubie jak mnie dotykasz... tato


auto: Fryzjerskie
silnik:: 1.8
moc: 140km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma

to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.
 
 

faldzip 
hybrex
saxo...


auto: Saxo / Xsara
silnik:: 1.6 / 1.6
moc: 0 / 110km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

pumfkp napisał/a:
qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma

to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.

obstawiam, ze majo w chooy KM i jeszcze wiecej momentu i seryjna ukreca sie 3x na rajd, wiec zapodali kłowke
_________________
czyt. faldżip
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

no i krótsze przołozenie, poza tym taka kłowka nawet ze sprzęgłem zmieni pewnie bieg szybciej niż zwykła skrzynka :) ponadto tak jak faldzip pisał przy ostrym traktowaniu seryjnie skrzynie w niektórych samochodach sypią się na potęgę :P

ps. nie to żeby we francuzach :P
 
 
 

faldzip 
hybrex
saxo...


auto: Saxo / Xsara
silnik:: 1.6 / 1.6
moc: 0 / 110km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

Janusz napisał/a:
ps. nie to żeby we francuzach

tez pomyslalem, ze chodzi Ci o hondy :]
_________________
czyt. faldżip
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

faldzip napisał/a:
tez pomyslalem, ze chodzi Ci o hondy


subaru też jest skośnookie :) a skrzynie chyba wymienia się razem z olejem i filtrem powietrza przy przeglądzie ? :)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

pumfkp napisał/a:
qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma

to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.


Kłówka zawsze pewniej i szybciej zmieni bieg i szybciej przełoży moc na koła.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 14