Kiepsko w szkole uczyli, pas klinowy:
"pas stosowany w przekładni pasowej klinowej; ma on przekrój trapezowy"
Pasek ktory podpisales jako klinowy, stosowany w samochodach glownie w rozrzadzie nazywa sie poprawnie "pasem zebatym".
Pasy klinowe, maja jeden lub wiecej rowkow/klinow, sa stosowana na przekladniach gdzie nie musimy zachowac idealnej wspolbieznosci kol. Czyli poslizg na takiej przekladni nie doprowadzi do tragedii.
Pasy zebate sa stosowane tam gdzie wspobieznosc kol ma duze znaczenie, np rozrzad.
Stosowanie ich gwarantuje wspolbieznosc ktorej nigdy nie uzyskasz przy pasie klinowym, nie da sie zrobic kol o idealnym przelozeniu by po n-obrotach nie pojawilo sie przesuniecie.
Pasek ktory podpisales jako klinowy, stosowany w samochodach glownie w rozrzadzie nazywa sie poprawnie "pasem zebatym".
Dziku bo zacznę Cię nazywać dzieckiem neostrady... wikipedia i google to nie wszystko...
Przypatrz się na ten pasek
a skoro już napisałeś to :
dzik napisał/a:
"pas stosowany w przekładni pasowej klinowej; ma on przekrój trapezowy"
czy tam przepisałeś z wikipedii dodam, że pasek który ja pokazałem właśnie taki jest a nacięcia które tworzą zęby pomagają w jego mocniejszym zagięciu i lepszym dopasowaniu do koła np. alternatora.
no to jeszcze dodam, żeby nie było... pasek wielorowkowy teoretycznie też możemy nazwać klinowym, ponieważ jak by nie było jest tych klinów tam kilka....
no to jeszcze dodam, żeby nie było... pasek wielorowkowy teoretycznie też możemy nazwać klinowym, ponieważ jak by nie było jest tych klinów tam kilka....
Wielorowkowy jest klinowym, nie tylko teoretycznie.
Wiec dlaczego uwazasz ze w clio nie mam paska klinowego?
Fakt, na pierwszym zdjeciu pokazales pasek klinowy z nacieciami, myslalem ze to pasek od rozrzadu. Ale akurat te naciecia to nie sa kliny o ktorych mowa w nazwie, klin jest na pasku i kole na ktorym pracuje.
Wiec dlaczego uwazasz ze w clio nie mam paska klinowego?
dlatego, że w świecie motoryzacji taki pasek nazywa się wielorowkowym dla rozróżnienia z typowym paskiem klinowym który może być także bez nacięć.
dzik napisał/a:
Wielorowkowy jest klinowym, nie tylko teoretycznie.
a teraz inaczej Dziku... chciałbym udowodnić Ci, że nie masz pojęcia o tym co mówisz...
Pasek KLINowy dlatego ma przekrój trapezowy bo razem z kołem o odpowiednim kształcie opiera się na klinie czyli jakby ten pasek wpina się w koło tworząc klin czyli coś co się zaklinuje Dziku czym mocniej naciągniesz tym bardziej pasek wcina się w koło pasowe. W pasku wielorowkowym zachodzą podobne zjawiska ale nie ma on przekroju trapezowego co już dyskwalifikuje go z miana klinowego...
jeżeli dalej uważasz, że nie mam racji poczytaj sobie coś co znalazłem w necie chwilę temu (zmusiłeś mnie do tego - zwróć uwagę na rozdzielność nazewnictwa już w samym tytule) :
Paski klinowe i wielorowkowe
Opis
Pasek klinowy, zębaty czy wielorowkowy służy do przekazywania napędu pomiędzy kołami pasowymi. Podstawową zaletą pasków jest cicha praca i niski koszt wytwarzania. Wadą – przeciętna trwałość – przynajmniej jak na warunki obsługi samochodów ciężarowych. Właśnie z tego względu w samochodach ciężarowych paski służą wyłącznie do napędu osprzętu, choć i tu są w miarę możliwości zastępowane innymi rozwiązaniami. Pasków zębatych nie spotkamy oczywiście przy napędzie rozrządu ani przy napędzie pompy ciśnieniowej do pneumatyki hamulców.
Pasy klinowe i wielorowkowe wykonywane są zwykle z poliestrów, włókien nylonowych, szklanych, polichloroprenu i poliamidów (warstwy ochronne). W paskach zębatych stosuje się także kord stalowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach