Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: M
Pon 17 Wrz, 2007
jak ja lubie te zimne geste powietrze
Autor Wiadomość

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   jak ja lubie te zimne geste powietrze

kiedy ma sie wrazenie ze mocy pod maska przybywa i silnik lepiej sie wkreca

a jak wasze odczucia?
 
 

Misiek_lbn 
Aż żal się spieszyć na tym forum
victory is mine !


auto: Lancer Evo VII
silnik:: 2.0
moc: 330km
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2007
Skąd: Horsham

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

wieczorami a i owszem :)
chociaż jak nie lubie szybko jeździć :D
 
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

no to chlopaki jestescie bardzo wrazliwi jak czujecie takie róznice w swoich potworach :D


musze sobie zrobic dolot moze tez poczuje :556:

hehehehehhehehehehehe buehehehhehehe ;)
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

Ja nigdy nie czuje takich różnic, to zbyt małe zmiany żebym je poczuł.
Tak samo z oponami jeżdze na jakichś tam i ktoś np pyta jak trzymają, no to cholera nie mam pojęcia bo jeżdze na nich cały czas i jestem przyzwyczajony ze jest jak jest, co innego przesiadka po bezpośrednio z jednej na drugą opone to już coś tam można powiedzieć która lepiej trzyma, ale też nie zawsze.
 
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

a ja w yarisie czuje lepsza reakcje na gaz i szybsza reakcje silnika jak jest zimne dobre arktyczne powietrze :) widac yts nie byly projektowane na polske tylko na kolo podbiegunowe heheheh
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

Zdecydowanie ma wpływ.
W zeszlą zimę bawiłem sie dolotem - zrobiłem pod to pierwszego iceboxa czyli dolot zaciagajacy zimne powietrze + program = było duużo szybciej.

Intake air temperature vs. power
Engine power is related to air intake temperature. There is a well known formulae for calculating the effect of raised temperature on power output.


Intake Temperature Power Loss Example Power Output
20oC 0% 200bhp
40oC 3.5% 193bhp
60oC 7% 186bhp
80oC 10% 180bhp
100oC 13% 174bhp
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

zgadzam sie tak samo ma cisnienie i wilgotnosc powietrza wplyw na moc,

ale u nas najwieksze znaczenie ma temperatura, dlatego ludziki nie lubia robic pomiarow na hamowni podczas lata :)


jest taki rajd , nie pamietam jak sie nazywa iles kilometrow pod gore , mega szybkie bryczki,
i pokonujac roznice wzniesienia nie bede strzelal ale 2-3 km okazuje sie ze traca mocy ponad 40% czy wiecej

takze parametry powietrza maja spory wplyw na moc silnika,

moj silnik najbardziej lubi arctic air :)
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

i tak samo po deszczu jest fajniej, dużo więcej telnu w powietrzu :)
kiedyś myślałem nad doprowadzeniem jakiegoś tlenu na stałe :D
 
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

gdzies czytalem ze za duzo tlenu moze ci stopic silnik ;)
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

ale jakby podawać w małych ilościach ? :)
 
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

eM napisał/a:
Zdecydowanie ma wpływ.


oczywiscie,ze ma ale bez przesady..... to nie jest az taki przyrost zeby to AZ tak odczuwac ;)
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

Marcel 08 napisał/a:
eM napisał/a:
Zdecydowanie ma wpływ.


oczywiscie,ze ma ale bez przesady..... to nie jest az taki przyrost zeby to AZ tak odczuwac ;)

Alez oczywiscie ze jest bardzo odczuwalny :)
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

eM no prosze cie, moze jest na papierze bardziej, ale zeby odrazu czuc sie jak w bolidzie f1 :P


nie zaprzeczam,ze nie, w aucie ktore ma profi dolot czy aucie z turbo napewno, ale w seryjnym, nawet wersji sport nie wiem ..... no niewazne, ciesze sie ze jest zimno i jest opcja SPORT + w autach - musz sobie ogarnac dolot :d
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

Marcel 08 napisał/a:
eM no prosze cie, moze jest na papierze bardziej, ale zeby odrazu czuc sie jak w bolidzie f1 :P


nie zaprzeczam,ze nie, w aucie ktore ma profi dolot czy aucie z turbo napewno, ale w seryjnym, nawet wersji sport nie wiem ..... no niewazne, ciesze sie ze jest zimno i jest opcja SPORT + w autach - musz sobie ogarnac dolot :d

Nie no to nie jest taki gain jak w turbo.
Ale w zimie udalo mi sie zjechac z 53 do 17stopni w dolocie. to jest jakies 6% mocy. MALO? :)
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

dziku zaraz wlaczy sie do dyskusji i nam opisze to technicznie :)

ale prawda jest taka ze im zimniejsze powietrze to jest gestrze wiec silnik dostaje wiecej powietrza i do mieszanki ktora rownowazy dodaje wiecej paliwa i mamy maly przyrost mocy :)

tak jak to rozumiem w najprostrzy sposob tlumaczac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 9