Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego Stand alone a nie Piggy back
Autor Wiadomość

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   Dlaczego Stand alone a nie Piggy back

Z racji tego że przy wielu projektach pojawiają się pytania, problemy dotyczące strojenia, ale zawsze skupiamy się na jednym konkretnym modelu, pomyślałem że można by tu zebrać wiedzę wszechwiedzących dotyczącą tego zagadnienia.

Dokładnie jak w temacie. Wady, zalety, różnice, ceny.

Czym się różnią od siebie produkty takich firm jak

-Vems
-Perfect Power
-Omex
-ECU Master II
-KMS

P.S. Prosiłbym o konkrety a nie że np. świnia jest Beee, jak jest Beee to dokładnie dlaczego. ;) wiem wiem chrum chrumy są brudne i śmierdzą oborą. :rotfl:
_________________
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   

Zapomiałeś jeszcze o AEM ;D

Swinia jest Beee, bo:

- działa na zasadzie oszukiwania seryjnego kompa, który niestety często nie jest taki głupi np. ma auto adaptację
- jak coś się jebie to trzeba kombinować, a w standalone masz podane wszystko na tacy
- w standalone masz pełną kontrolę nad wszytkimi parametrami silnika, i możesz wszystko modyfikować w pełnybym zakresie, a w świni nie
- standalone daje ci bepieczeństwo i ochronę silnika, jak coś się dzieje komp odrazu reaguje i wprowadza ew. korektę

Odnośnie Standalone to ciężko jest wyłonić zwycięzcę. Tak naprawdę, na każdym da się uzyskać to samo, a wybór uzależniony jest od ceny i tego czym masz kogoś kto ci go ogarnie. Ja wybrałem AEM,a bo mam człowieka, który ma go w jednym palcu, jakby znał Vemsa to pewne wziął bym Vemsa.

Przykładowo, VTG do grubych projektów pakuje Autronica i nie ważne czy jest to Vette, Honda cz Lancer. Poprosut GS ogarnia go dobrze. A PromotoR pakuje do wszytkiego AEM, bo Miniac ma go rozkminionego.

Na jednymi na drugim uzyskasz ten sam efekt.




Oczywiście istotna też jest cena.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   

rasta napisał/a:
Zapomiałeś jeszcze o AEM ;D


No zapomniałem jeszcze o Motecu, tzw. "Klausie" na którym jeździ większość N4 w PL. i pewnie paru innych, ale ich ceny często są pewnie w granicach 10k PLN lub więcej.
_________________
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

dokladnie do tego samego chcialem nawiazac....... czyli MOTEC

do tej pory szukalem mega mega duzo informacji i jakos wszystko sprowadza sie do Moteca....

Sorry ze to napisze ale wymienione wyzej dwie osoby czyli Mi... i G..... robia projekty za gruba kase gdzie koszt SA sa wliczone w koszty. Ja mam osoboscie doswiadczenie z jedna z tych osob i musze przyznac ze bylem mega zawiedziony. Rozumiem Rastę ktory ma super zapier.... fure i jest bardzo zadowolony. Z drugiej strony mysle ze bardzo duzo zalezy od samochodu ktory budujemy, jezeli chodzi o france to budowal bym tylko i wylacznie na Motecu lub Vemsie.

Tak jak Geko napisal w Krakowie jest jedna (chyba wyjatkowa osoba) ktora ogarnia calą polske na Motec-u w N4 i to jest chyba wystarczający wykladnik zeby w to inwestowac.
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

No jeśli Motec kosztuje 10 kzł to ja dziękuję, dziś kumpel kupił AEM'a za 660 $ cena mówi sama za siebie, a wątpię, żeby był gorszy od Moteca, w dodatku w Wawie jest przynajmniej 2 gości, którzy ogarniają go bardzo dobrze i nie musze jeździć do krakowa jak coś się jeb.ie.

Bad-i, jeśłi dla ciebie klasą Moteca jest to, że jeździ na nim N4 to dla mnie klasą AEM'a jest to, że najmocniejsze na świecie Lacery, nające po 1000 km śmigają na AEM'ie - http://amsperformance.com/

Jak pisałem nie ma znaczenia co wybierzemy, najważniejsze jest to czy mamy gościa, który to ogarnie oraz cena, która jest oczywiście drugorzędna ale nie mniej znacząca.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

rasta napisał/a:
dla mnie klasą AEM'a jest to, że najmocniejsze na świecie Lacery, nające po 1000 km śmigają na AEM'ie

O bóbrwa... faktycznie... ja pier...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

rasta napisał/a:

- standalone daje ci bepieczeństwo i ochronę silnika, jak coś się dzieje komp odrazu reaguje i wprowadza ew. korektę

Odnośnie Standalone to ciężko jest wyłonić zwycięzcę. Tak naprawdę, na każdym da się uzyskać to samo, a wybór uzależniony jest od ceny i tego czym masz kogoś kto ci go ogarnie. Ja wybrałem AEM,a bo mam człowieka, który ma go w jednym palcu, jakby znał Vemsa to pewne wziął bym Vemsa.


Wlasnie nie do konca, tutaj sa spore roznice. Nie znam AEM'a, Autronica tez nie znam, ale wiem ze mozliwosci maja.

Bad-i napisal o francuzach, to akurat wg mnie prawda nie jest. Nie wazne jakiego producenta jest to silnik, wazne ze do dzialania potrzebuje zazwyczaj tylko paliwa i zaplonu. Problem sa "udoskonlaenia" ktore stwarzaja problemy. Elektroniczna przepustnica, tak samo jest w clio jak i w niektorych 1.8t, dodatkowe zawory jak vtec czy vtti w clio itd. Te drobiazgi moga wyeliminowac niektore SA.

Pojawia sie roznice w zaplonie, kolach itd, przez to np F7R z megane jest trudniejszy w odpaleniu niz F7R z clio.
_________________
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

dzik napisał/a:
Elektroniczna przepustnica, tak samo jest w clio jak i w niektorych 1.8t, dodatkowe zawory jak vtec czy vtti w clio itd. Te drobiazgi moga wyeliminowac niektore SA.


dzik, to jest chyba oczywiste, że konkretny standalone nie jest do końca uniwersalny dlatego, każdy producent ma kilka modeli i wydaje mi się, że w ofercie każdego znajdzie się coś co podpasuje. No i druga sprawa, trza mieć kogoś kto to ogarnie, ale to już pisałem wcześniej.

AEM np. w ofecie ma komputery standalone, które są dedykowane do np. Hondy, Mitsibishi i innych marek.

Cytat:
Problem sa "udoskonlaenia" ktore stwarzaja problemy.

Zawsze można je wyłączyć albo usunąć i to jest zaleta Standalone, bo jak sam napisałeś do działania silnik dużo nie potrzebuje. Dlatego potrzeba kogoś kumatego pod ręk, który nie powie po pierwszej nieudanej próbie odpalenia, że się nie da.

U mnie Miniac rozkminiał temat około miesiąca, a teraz zajeło by mu to pewnie dzień.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

rasta zle zrozumiales moja wypowiedz. Rozumiem ze sa Lancery po 1000 KM i jezdza na Aemie ale to nadal nic nie udowadnia. Pamietajmy tez ze musimy wiedziec do czego auto bedzie sluzylo. Mysle (bo nie mam takiej wiedzy) ze rozne komputery sa lepsza do rajdow a inne do 1/4 itd....
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

Bad-i napisał/a:
rasta zle zrozumiales moja wypowiedz. Rozumiem ze sa Lancery po 1000 KM i jezdza na Aemie ale to nadal nic nie udowadnia. Pamietajmy tez ze musimy wiedziec do czego auto bedzie sluzylo. Mysle (bo nie mam takiej wiedzy) ze rozne komputery sa lepsza do rajdow a inne do 1/4 itd....

Nie bad-i, nie mozna tak rozrozniac.To jest slepy zaułek.

Dyskusja sie toczy dobrym torem, ja nic od siebie nie musze dodawac bo juz wszystko zostalo napisane.

Powiem wam dlaczego stosuje sie standalone:

a) seryjny komputer nie pozwala sie modyfikowac w sposob jakiego potrzebujemy
b) seryjny komputer potrafi ale tuner nie potrafi/nie ma narzedzi/szkoda czasu na walkę

Tu nie ma czarów. ROlą ECU jest
zarzadzanie silnikiem poprzez zaplon i paliwo oraz kontrolowanie doladowania

Wszystkie standalony ktore pozwalaja modyfikowac parametry pracy nadają sie do kazdej dziedziny sportu samochodowego.

Pytanie jest
-ile chcemy wydac kasy
-jaki interfejs strojenia preferujemy
-jaki osprzet potrzebujemy do sterowania silnikiem

POdam swoj przyklad.
Nie kupuję SA poniewaz do swojego ECU mam
- dobry interfejs softowy i hardwarowy
- obsługę doładowania



A i piggyback nawet nie wspominam, jest to dla mnie najgorsza i ostateczna forma zarządzania paliwem i zaplonem. Wyobrazcie sobie zmuszenie i oszukanie komputera ktory seryjnie nie obsluguje powyzej 6.5k RPM oraz doladowania - do pracy w ww warunkach. Istne perpetum mobile.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

eM napisał/a:

Nie bad-i, nie mozna tak rozrozniac.To jest slepy zaułek.



Wszystkie standalony ktore pozwalaja modyfikowac parametry pracy nadają sie do kazdej dziedziny sportu samochodowego.
.


nie do konca moge sie z Toba zgodzic. Prosze pamietaj ze w czasie zawodow duzo razy to zawodnicy ustawiaja sobie sami sprzet. Dla tego np w Motecu masz wiele funkcji na wyswietlaczu (zegarach), gdzie w przypadku innych SA musisz podpiac laptopa.

Nie odbierajcie tylko moich wypowiedzi jako promowania Moteca (bo mi w wszystko jedno ktory aby dzialal) ale domyslam sie ze w sportach z duzymi budzetami jest to dosc istotne (i nie mowie tutaj o naszych popierdolkach tylko o wyczynowych samochodach)
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

Bad-i napisał/a:
eM napisał/a:

Nie bad-i, nie mozna tak rozrozniac.To jest slepy zaułek.



Wszystkie standalony ktore pozwalaja modyfikowac parametry pracy nadają sie do kazdej dziedziny sportu samochodowego.
.


nie do konca moge sie z Toba zgodzic. Prosze pamietaj ze w czasie zawodow duzo razy to zawodnicy ustawiaja sobie sami sprzet. Dla tego np w Motecu masz wiele funkcji na wyswietlaczu (zegarach), gdzie w przypadku innych SA musisz podpiac laptopa.

Nie odbierajcie tylko moich wypowiedzi jako promowania Moteca (bo mi w wszystko jedno ktory aby dzialal) ale domyslam sie ze w sportach z duzymi budzetami jest to dosc istotne (i nie mowie tutaj o naszych popierdolkach tylko o wyczynowych samochodach)

Misiu Patysiu jak sie nie zgadzasz jak się zgadzasz:

EM przed chwilą napisał/a:
Pytanie jest
-ile chcemy wydac kasy
-jaki interfejs strojenia preferujemy
-jaki osprzet potrzebujemy do sterowania silnikiem

_________________
Samochody to ZUO!
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

no dobra to co do aema kupuje uniwersalny model w usa z 600$ i spokojnie obsluzy on peżoła z silnikiem 1,6 16v tu ?
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

eM powiedzmy mamy taki scenariusz. Budujesz auto do rajdow, masz nieograniczony budżet, chcesz miec najlepszy sprzet - co wybierasz i dlaczego ??
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

No jak nieograniczony to oddaje auto za granice do jakiegos doswiadczonego teamu ktory buduje rajdowki i mowie :
chce miec tak i tak

A w twoim przypadku kupuje takie rozwiazanie ktore
a) da rade
b) ma dobre wsparcie w postaci kogos kto umie to ogarnąć i jest profesjonalny


Kupic ECU to nie problem.

Problem to podlaczyc,wystroić i dać gwarancję na swoją pracę.

Do Ciebie bedzie dobry VEMS oraz reszta.
Wiecie jaka jest najwieksza wada vemsa? Jest za tani.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9