Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
[CAR] Co zastąpi kategorię WRC (World Rally Car) ???
Autor Wiadomość

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 21 Lis, 2008   [CAR] Co zastąpi kategorię WRC (World Rally Car) ???

Jak zapewne niektórzy wiedzą lub nie wiedzą, FIA przymierza się do zakończenia ery samochodów WRC w Mistrzostwach Świata, które niepodzielnie dominują na oesach od 1998 roku (pomijając A grupowego Lancera Tommiego Maekinena, oraz pojedyńcze sukcesy Xsary Kit-car).
Samochody które teoretycznie dysponują 300KM z turbodoładowanego silnika 2000cm3 wg FIA stały się już za drogie, zbyt zaawansowane technicznie, co rzekomo ograniczało dostęp nowych marek do "królewskiej kategorii".

Juz jakieś pare lat temu zaproponowano całkiem nowy podział na klasy rajdowe który miał zastapić dotychczasowy podział na grupę A i N.
Nowe klasy miały sie nazywać: R1 (1400cm3), R2 (1600cm3), R3 (2000cm3) R4 (2000cm3 turbo)

Pomysł szybko podchwycili francuzi którzy przygotowali w oparciu o nowe założenia rewelacyjne C2R2 oraz mniej popularne ze względu na wyższą cenę Clio Sport R3.
Włoska firma JAS przygotowała najnowszego Cifa CTR R3.

Niestety nadal obowiązują dotychczasowe grupy i klasy (N1,N2,N3,N4,A5,A6,A7,A8) oraz jeżdzą samochody zbudowane na podstawie wymogów WRC oraz S1600.

Niemałe zamieszanie prawda ??? :)

Jak dodamy do tego że były jeszcze (ale już nie są dopuszczone do startu) samochody przygotowane w specyfikacji Kit-car to już sie robi niezły burdel :D :D : D

Ponieważ FIA utworzyła 3lub4 lata temu kategorie S2000 (2000cm3, 4x4, brak aktywnych dyfrów, silnik wolnossak) wszyscy byli przekonani że to będzie następca kategorii WRC.
Ale jednak nie :)
Lobby producentów startujących w cyklu World Rally Championship postawiło sprawę następująco: "Królewska" kategoria ma mieć turbo...
No i FIA zmiękła i przedstawiła propozycje kitów turbo do samochodów S2000.

Ale wobec faktu że do dnia dzisiejszego (przypominam ze debata na ten temat trwa lata!!) nikt z FIA nie zaproponował żadnych konkretnych wytycznych dot. wymogów technicznych, szef Max Mosley (ten sam co lubi dziwki w nazistowskich mundurach ;) ) zapowiedział że jak tak dalej pójdzie to po prostu zostanie Super2000.

No i sytuacja jest dość skomplikowana.
Część zespołów które mają juz samochody S2000 są jak najbardziej zadowolenie.
Z kolei zespoły Forda i Subaru rozważają odejście z rajdów (była by to poważna strata).

Sebastian Loeb w jednym z ostatnich wywiadów zapowiedział że jazda w S2000 go nie interesuje i jeżeli nie będzie turbo to kończy kariere...


Reasumując: Większość ekspertów już dawno wnosiło larum że mnogość klas powoduje że siły wielu producentów nie zmierzają w jednym kierunku i brak porozumienia.
Klasy R jakoś nie moga zaistnieć :( A kwestia "królewskiej" kategorii pozostaje nadal nie rozwiązana.

Wg mnie już dawno powinny być wprowadzone kategorie R1, R2, R3, R4 (s2000 oraz dotychczasowe N4) oraz okres "pomostowy" aby samochody zbudowane wg dotychczasowych regulaminów mogły jeżdzić np jeszcze przez 2 lata.
A tak to mamy to co mamy.

Pomijam sprawe że w PL "wymarły" niższe klasy :( :( :(
Jedzie się albo w N4 (lancer lub impreza) lub w C2R2.

Innych klas jakby brak, a szkoda bo pamiętam że pod koniec lat 90tych ścigało się ponad 10 samochodów w klasie N3 i było naprawde na co popatrzeć. O pucharze 206, 106 rally czy nawet CCS/SCS nie wspominam bo aż sie łza w oku kręci... Były ponad 100 samochodów na starcie do rajdu, a teraz 40 to jest bardzo dobry wynik...

Dziękuje za uwagę.
Judyta
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

OSKAR 
tylko nie ta małpa w czerwonym


auto: saxofon
silnik:: 1.6 8v & 1.6 16v
moc: Za mało...km
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Sie 2006
Skąd: Podkowa Leśna City

Wysłany: Pią 21 Lis, 2008   

Przykre ale prawdziwe ;/

kiedys to byly starty,bo nawet slabsze klasy gonile te wyzej.

Radziu - b.dobre info zapodales :rotfl:
_________________
DOBRY SEX - można porównać do poślizgu na mokrej drodze, z którego wychodzi się bez najmniejszego szwanku. Serce w gardle, adrenalina, człowiek cały spocony, a na końcu szczerzy zęby jak idiota:)
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pią 21 Lis, 2008   

Ojjj nie ladnie, jak ford ma odejsc i subaru i loeb to w ogole bardzo nie ladnie... Wielka bylaby to strata !
W tym momencie ja to widze tak ze PSA bardzo ciagnie caly swiat rajdowy...
C2R2, 207 s2000, C4 WRC....

S2000 turbo to by bylo cos ! Tylko czy producenci zdolaja dostosowac swoje konstrukcje do turbo ? :'(
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 21 Lis, 2008   

nice.. miło się czyta..
Redaktor Profesor Chrzanek
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pią 21 Lis, 2008   

Według mnie nowy WuRC powinien wyglądać następująco:

- 2.0 Turbo (jakieś 300-350 KM)
- skrzynia kłowa w układzie H
- brak aktywnych dyfrów (nawet centralnego)
- brak chłodzenia hamulców cieczą
- jak najmniej elektroniki

A więc w skrócie, marzy mi się dawna A8 jak Delta HF, Impreza 555 czy Celica GT4 :D

A co do przyszłych klas to namieszali ostro. Mało być R1, R2, R3, R4, a zrobiły się jakieś R3D, R2A, R2B itp. Ja z tego nic nie wiem a co dopiero jakiś laik.
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 21 Lis, 2008   

Nieźle zamieszane... Czemu taki bałagan ??
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 21 Lis, 2008   

martin.h napisał/a:
Według mnie nowy WuRC powinien wyglądać następująco:
martin.h napisał/a:
w skrócie, marzy mi się dawna A8 jak Delta HF, Impreza 555 czy Celica GT4 :D


Widze że jesteśmy zgodni :D
Aha żeby niezorientowanie wiedzieli dlaczego tak nie jest:

Kiedyś żeby zbudować samochód A grupowy producent musi wykonać: co najmniej 2500 jednakowych egzemplarzy pojazdu w ciągu 12 miesięcy.

O ile Subaru oraz Mitsubishi nie mają problemu z wykonaniem odpowiedniej ilości Imprez lub Lancerów o tyle żaden inny producent nie ma w ofercie samochodu TURBO 4x4 o pojemności 2000cm3. (No powiedzmy że Audi ma A4 2.0T quattro :) )

W związku z tym od 1997 roku FIA stworzyła kategorię WRC która mogła być zbudowana na bazie samochodu wielkoseryjnego o minimalnej długości 400cm, maxymalnej szerokości 180cm, dopuszczono dodanie napędu 4x4 oraz zastosowanie innego silnika który był w ofercie tego samego producenta.

W ten sposób powstała np Toyota Corolla WRC zbudowana na bazie... Corolli G6 :)
Albo Seat WRC zbudowany na bazie cordoby 1.6SX (2 door), czy z bardziej współczesnych samochodów np Ford Focus zbudowany na bazie zwykłego 2.0 :D

Taka furtka pozwoliła na zaistnienie wielu producentom którzy o wielkoseryjnym samochodzie turbo 4x4 mogli tylko pomarzyć.

Dość ciekawą konstrukcją był silnik Skody WRC (Octavii a następnie Fabii) który jako jedyny był wykonany w technice 20 zaworowej.
Generalnie z silnika seryjnego zazwyczaj pozostaje tylko blok, choc regulamin określa które elementy osprzetu moga być inne ale MUSZĄ pochodzić z innych modeli tego samego producenta.

Właśnie ten zapis był powodem wykluczenia Forda Focusa WRC z debiutanckiego rajdu.
Poszło o pompę wody która nie pochodziła z żadnego seryjnie produkowanego forda (ot taka ciekawostka ;) )

Właśnie Ford oraz Subaru to jedyne dwie firmy które póki co posiadają nieprzerwanie WRC od chwili powołania tej kategorii. Czyli od 1997 roku.

Pierwsze WRC nie miały nawet "sekwencji" biegi pracowały w układzie H - (kolejna ciekawostka :) ) Trwało to bardzo krótko ale tak było :D
Dyfry były mechaniczne i sporo rzeczy było bardziej rozwinięciem konstrukcji A grupowej niż wykorzystaniem mozliwości na które pozwalał regulamin budowy WRC.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Pią 21 Lis, 2008   

Powinny wrócić klasy A8 i F2 :) Obecnie propagowane są klasy które nie jadą i są nie widowiskowe. Będąc od kilku lat na całej masie różnych rajdów można zaobserwować jak systematycznie zmienjsza się ilośc kibiców przy trasach a cI którzy zdecydują sie przyjechać i nie mają nic wiecej wspólnego z tym sportem niż chęć ogladniecia rajdówek raz do roku oglądając stado lancerów umierają z nudów po trzeciej załodze..

Rozumiem że redukcja kosztów wymusza pewne zachowania, ale można stworzyć regulamin który przewiduje szybkie, widowiskowe i jednocześnie nie kosztujące worka pieniędzy auto, jak chodźby Megane Maxi , Xara kit car, 306 maxi i cała zgraja podobnych im aut..
 
 

wasq 
brak opisu


auto: jakies Renault
silnik:: 1,7 1,8 1,6 2,0
moc: 93 85 110 150km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Skąd: Łódź

Wysłany: Sob 22 Lis, 2008   

szymlorek napisał/a:
Będąc od kilku lat na całej masie różnych rajdów można zaobserwować jak systematycznie zmienjsza się ilośc kibiców przy trasach a cI którzy zdecydują sie przyjechać i nie mają nic wiecej wspólnego z tym sportem niż chęć ogladniecia rajdówek raz do roku oglądając stado lancerów umierają z nudów po trzeciej załodze..
.


wiec zeby sie nie nudzic urozmaicaja sobei zycie browarem wodeczka a pozniej sie uzerasz z takimi :(
_________________
pozdrawiam -=wasq=-

RENAULT 5 KLUB POLSKA
www.klubrenault5.pl

ŁZM
http://www.motosportklub.pl/news.php
 
 

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Sob 22 Lis, 2008   

Tu już różnie bywa, Ci którzy mają takie urozmaicenia na rajdach, zazwyczaj i wcześniej jeździli na nie tak zaopatrzeni. Różnica jest jednak taka że coraz częściej nie sposób przyciągnąć na trasy ludzi którzy kochają ten sport a nie wódę, kiedyś nie miałem problemu z zebraniem całego busa na rajd, a w wersji minimum przynajmniej pełnej osobówki- dziś taki wyczyn graniczy z cudem. Skoro ciężko na trasy przyciągnąć tych którzy pamiętają najpiękniejsze czasy jednej z najsilniejszych lig rajdowych europy w której startowała cała masa WRCów, to jak chcemy przyciągnąć młodzież na rajdy, gdy obecnie na ulicach miast całkiem spora ilość aut jest sporo mocniejsza niż te parszywe eNki .. ;)
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 22 Lis, 2008   

I "parszywą" enką można powalczyć - przykład: K.Kajetanowicz :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 16 Gru, 2008   

Suzuki a dzis Subaru wycofaly sie z WRC... o_O
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Wto 16 Gru, 2008   

ze suzuki to nawet sie nie dziwie ale ze subaru?? to przeciez jeden z filarow wrc o_O
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 16 Gru, 2008   

http://www.rally-live.com...216104047.shtml

zostały 2 zespoly fabryczne w WRC
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 16 Gru, 2008   

myśle ze Cytryna też zniknie.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 8