auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 21 Gru, 2005 Hamulce
HAMULCE:
Saxo VTS/VTR jest wyposażone w hamulce tarczowe na przedniej jak i tylnej osi. Średnica tarczy wynosi 247mm z przodu i z tyłu. Różnic pomiędzy osiami mamy kilka:
- przod wentylowany, tył nie
- wielkośc tłoczka, z przodu jest większy
SKUTECZNOŚĆ:
najprostsza metoda poprawy skuteczności hamulców jest zalożenie lepszego klocka np. EBC Green Stuff, Ferrodo DS Performance, DS 3000, Pagid... Klocki te maja szerszy zakres odporności na ciepło. Bo cieplo jest zabójcze dla hamulców, a dokładnie mówiąc jego nadmiar.
Lepszym klockiem skrócimy troche droge hamowania oraz przedłużymy odporność hamulców na ciepło (czyli możemy wykonać więcej ostrych hamowan w krotkim czasie)
Najważniejszym parametrem siły hamowania jest powierzchnia hamulca. Dlatego kolejny stage w modyfikacji hamulców to wymiana tarcz oraz zacisków na większe. Dzieki temu że dziś wszyscy dążą do minimalizacji kosztów wiele elementow pasuje z jednego modelu Citroena i Peugeota do innych.
Do wyboru mamy kilka wielkości tarcz:
266mm - stosowana w 206 GTi, 206 S16, 306s16, 306 hdi - tarcza ta poprawia zdecydowanie droge hamowania, dzięki większym klockom daje lepsze wyczucie hamulca i ułatwia dozowanie siły hamowania i co wazne mieści się w 14" feldze
kolejny stage to tarcze:
283mm z 306 GTi6, ZX 2l 16V oraz w wersji BREMBO z 406 V6 Coupe Tarcze te są najlepszym rozwiązaniem na tor i na ulicę. Niestety wymagają już conajmniej 15" felg. Siła hamowania jest ogromna.
ostatni etap to tarcze:
303mm występowały w 307 HDI oraz C5 HDI break mieszczą się tylko w 16" felgi....
Aby móc dokonac takich przeróbek należy znależć na szrocie:
zaciski oraz jarzmo/jażmo - nie wiem ja to sie pisze.
Jarzmo jest elementem który przykrecamy do golenia amortyzatora i dopiero do jarzm aprzykręcamy zacisk. Nie polecam kupowania tarcz i klocków na szrocie... ze względu że stanowią one o naszym bezpieczeństwie.
Koszt montażu takiego zestawu w firmie Adamant Engineering to od 150PLN - 200PLN. Miałem przyjemność jeżdzić VTRem z tarczami z 266mm i jest naprawde zauważalna róznica w hamowaniu.. pozatym 14" felga jest poprostu cała zapelniona hamulcami i świetnie wygląda.
"Celem budowy tarczy frezowanej jest odprowadzanie gazów jakie tworzą się w momencie gdy klocek jest bardzo rozgrzany. Te gazy tworzą pewnego rodzaju "poduszkę" pomiędzy klockiem a tarczą, która to utrudnia hamowanie, a dokładniej - zmniejsza jego siłę = skuteczność. Aby odprowadzić więc to co się nagromadzi stosuje się frezy (nacięcia) a także nawierca się tarczę. Dodatkową zaletą tarczy nawiercanej jest lepsze odprowadzanie ciepła z całego układu. Tak więc tarcza frezowana a dodatkowo nawiercana pozwala na skuteczniejsze hamowanie gdy układ się rozgrzeje i szybsze jego ochłodzenie niż w przypadku układu seryjnego z tarczą pełną*"
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
Ostatnio zmieniony przez M Czw 21 Sie, 2008, w całości zmieniany 3 razy
Grzesiek VTS You cant handle the truth! Czy to jest saxo ??
auto: saxo 2 x 16V
silnik:: 1.6
moc: 136 i ??km Pomógł: 19 razy Dołączył: 13 Gru 2005 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 21 Gru, 2005
Witam
jade do francji w lutych prawdopodobnie to zobacze za hamulcami od 406;] pochodze troche po autozlomach ;]jak cos bedzie to kupie z 2 kaplet i potem odstonie jednemu chetnemu jeden zestaw
Zapomniales dodac jednej rzeczy, ilosc tloczkow, smiem twierdzic ze jak na seryjna tarcze 250mm zalozycz 8 tloczkowy zacisk brembo, taroza czy willwooda to bedzie hamowal lepiej niz jednotloczkowy zacisc z limuzyny na tarczy 280mm.
Pozatym zjadanie klocka przez tarcze nacinane jest troche przesadzone, jezdze na takiej od pol roku a klocek jest w bardzo dobrym stanie i zuzywa mi sie wolniej niz na gladkiej, ktore mam z tylu.
I ostatnia sprawa, sportowe klocki (ferodo ds 3000, tarox corsa czy EBC red) owszem lepiej hamuja i moga pracowac w wyzszych temperaturach ale jak sa zimne to nie hamuja.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 21 Gru, 2005
pcs zgadzma sie z temperatura hamowania... ale klocek DS3000 nie jest na ulicę.. ma ulice mamy dawnego DS2000 czyli DS PERFORMANCE teraz.. one szybko łapią tem pracy odpowiednią.
Co do zjadania klocka przez nacinaną to jestto moja opinia zebrana z różnych zródeł, nie poparta żadnymi dowodami.. aczkolwiek wolałbym większą niż seryjną tarczę, niż taką sama a nacinaną.
Co do ilości tłoczków to fakt im więcej tym lepiej bo mamy bardziej równomierny dociski lepiej możemy dozować siłę hamowania, bo wyznacznikiem siły hamowania jest powierzchnia z jaką hamujemy i siłą jaka na nią oddziałujemy...
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
Grzesiek VTS You cant handle the truth! Czy to jest saxo ??
auto: saxo 2 x 16V
silnik:: 1.6
moc: 136 i ??km Pomógł: 19 razy Dołączył: 13 Gru 2005 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 22 Gru, 2005
jeszcze jedno pytanko wiec tercze,zaciski i jazmo tylko przedniego zawiesznie bo dzwonile i maja mi skabinowac bedzie troche trudno ale powiedzieli ze sie znajdzie 206 s16,406 V6 a od 307 to jest tego od groma i mozna kupic bo sa na stanie wiec teraz pozostaje pytanie jaki kupic ??? zeby na zime w 15 cali weszlo bo chya w 14 szkoda sie pakowac co ???
[ Dodano: Czw 22 Gru, 2005 ]
a co do kolektora to nawet c2 vts jeszcze nie widzieli na zlomie tylko same vtr czesci moge zalatwiec ale fury nie i tu zonk szukam dalej VTS 16V
Co do tego tematu.... Był u mnie na serwisie kiedyś Rolls Royce który miał tarcze jak ciężary na siłowni, na każdej tarczy były dwa zaciski (z przodu i z tyłu tarczy) obydwa czterotłoczkowe... szok
W budowaniu ukladu hamulcowego oprocz wielkosci tarcz wazne jest tez sterowanie.
Musi byc to uklad precycyjny w ktorym mozna wyczuc chwile przed zablokowaniem kol.
Praktycznie w kazdym samochodzie mozna zblokowac kola, ale sila hamowania na tych samych oponach jest rozna. I wlasnie o ta magie chodzi. Ja mam w clio seryjne 280mm i musze powiedziec ze do tej pory nie jezdzilem samochodem z lepszymi hamulcami. Sa rewelacyjne, mimo teoretycznie kiepskich bo jednotloczkowych zaciskow
44FG [Usunięty]
Wysłany: Pią 23 Gru, 2005
Również mam tarcze 280mm + zacisk jednotłoczkowy i jestem z hamulców bardzo zadowolony.
Łukasz napisał iż tarcze nacinane: "NIE SKRACAJĄ drogi hamowania tylko przedłużają jego skutecznośc ze wzgledu na niższą temperature pracy"... to zdanie jest sprzeczne wewnętrznie. Tarcza nacinana, nawiercana po to ma otwory/frezy aby odprowadzać gazy tworzące się w wyniku spalania rozgrzanego materiału z jakiego wykonane są klocki. Gazy te tworzą swojego rodzaju poduszkę która osłabia siłę hamowania. Dodatkowo frezy i otwory powodują również chłodzenie klocków, które to PRZEDŁUŻA skuteczność hamowania o warunki gdy układ jest bardzo rozgrzany, tym samym SKRACAJĄC drogę hamowania w takim przypadku.
Gdy układ jest zimny nie ma to znaczenia.
Co do zużywania się klocków ja jeżdżę na moich już 2-gi rok i są w bardzo przyzwoitym stanie. Nie zauważyłem ani trochę przyspieszonego zużycia. Zużycie moim zdaniem nie bierze się z tego, że tarcze są nawiercane czy też frezowane, ale z materiału z jakiego wykonany jest klocek i tyle.
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Sob 31 Gru, 2005
wlasnie mam problem z hamulcami w mojej R19 16v:
pedal zapada sie gleboko a samochod prawie wcale nie hamuje, nagle przy niskiej predkosci kola szybko blokuja. przez pierwszy dzien dalo sie jeszcze pompowac pedalem przed hamowaniem by zwiekszyc troche skutecznosc, teraz to tez nic nie daje.
zadnego wycieku plynu nie mam, klocki nie sa najlepsze ale powinny wystarczyc do konca zimy. podejrzewam ze sie zapowietrzyly, ale skad???? jesli caly uklad hamulcowy jest szczelny, nie powinno byc takiej mozliwosci...
Właśnie zamówiłem Reni nowe hamulce
Tarcze ATE + klocki ATE na przód
Z tyłu tarcze są jeszcze ok. więc zamówiłem tylko klocki Ferodo
Chciałem na tył też ATE, ale nie mieli
Jeśli chodzi o tył to myślę że i tak nieodczuwalna by była różnica między ATE a Ferodo
Ciekawe jaka będzie różnica w hamowaniu bo w tej chwili stare tarcze są grubości żyletek
Mam mały problem z płynem, nie pamiętam czy w zeszłym roku zmieniłem na DOT 5 czy 5.1
Za wcześnie chyba na ponowną wymianę, ale najchętniej bym zalał dla spokoju DOT 4
Ostatnio zmieniony przez PiTT Wto 10 Sty, 2006, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach