auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pią 21 Gru, 2007
CHRZANEK napisał/a:
W stosunku do zawieszenia na "uniballach" to i tak kompromisowe rozwiązanie ;)
ja mam dol caly na uniballach na twardo, na sztywno - metal + metal + kalamitki :)
duzo po miescie nie jezdze ale da sie. komfortu nie ma duzego ale to pewnie suma
wszystkich zmian w samochodzie :) ja to lubie.....
możesz powiedziec jak zrobiłeś zawias na unibalach??
kupiłes komplet dydykowany czy sam dłubłes??
co do poduszek ja mam tak w clio 16s
+poduszka poprzeczna na dole zastosowałem krażek hokejowy podobny pierscień jak na focie inna łapa
+Nie jestem pewien co do poduszki nad skrzynią jedynie co mogłem zrobic to dorzuciłem drugą pod skrzynie z metalową łapą jest ok zalałem klejem do szyb i jest twarda
- natomiast co do ostaniej poduszki która 3yma silnik od góry od strony paska rozrzadu to jedynie tyle co wbiłem dwa metale po przeciwnych stronach żeby usztywanić maxymalnie
ogólne efekty beton silnik nie drgnie ani do przodu ani na boki efekt tak jak wyzej
brak wyrzucania biegów na muldach i podbiciach oraz hopach co jest czestym efektem ubocznym w clio 1.8 16s kto ciśnie ostro po dziurach ten wie o czym mowa!! co do samej jazdy nie jest to samochdzik do codziennej jazdy więc oki ale tak codzienie to niebardzo polecam wszysko się tłucze
co do seryjnego clio jedynie poduszke poprzeczną zalałem klejem do szyb do seryjnej jazdy wystarcza!!
a teraz pytanie czy da rade z tego zrobic sinenbloki [nie wiem jak to się pisze] ??
jeżlei tak to czy jest to bezpieczne jezeli ciśniesz ostro i mowa o jeździe gdzie 3 i 4 bieg latają jak oszalałe po między zakretami i na dziurach wpychasz 5 bieg, nie rozpadnie się cos jak będzie to zrobione w ten sposób na sztywno??
Ostatnio zmieniony przez s1600 Wto 25 Gru, 2007, w całości zmieniany 1 raz
uniballe to jednak jest profesjonalna sprawa jak byś kiedyś dał rade podesłać fote jak to masz zrobione to super
cięzko jest coś takiego zrobić samemu??
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Wto 25 Gru, 2007 Re: :)
s1600 napisał/a:
cięzko jest coś takiego zrobić samemu??
jak na moje oko to nie. moze trzeba miec dostep do tokarki i dosc precyzyjnie
wymierzyc i wytoczyc hmmm ten wklad co sie do wachacza wklada + taki
pierscien na druga strone. do tego jeszcze otwor, gwintownik i kalamitka za
0,45 pln ;)
co do poduszek ja mam tak w clio 16s
+poduszka poprzeczna na dole zastosowałem krażek hokejowy podobny pierscień jak na focie inna łapa
+Nie jestem pewien co do poduszki nad skrzynią jedynie co mogłem zrobic to dorzuciłem drugą pod skrzynie z metalową łapą jest ok zalałem klejem do szyb i jest twarda
- natomiast co do ostaniej poduszki która 3yma silnik od góry od strony paska rozrzadu to jedynie tyle co wbiłem dwa metale po przeciwnych stronach żeby usztywanić maxymalnie
ogólne efekty beton silnik nie drgnie ani do przodu ani na boki efekt tak jak wyzej
brak wyrzucania biegów na muldach i podbiciach oraz hopach co jest czestym efektem ubocznym w clio 1.8 16s kto ciśnie ostro po dziurach ten wie o czym mowa!! co do samej jazdy nie jest to samochdzik do codziennej jazdy więc oki ale tak codzienie to niebardzo polecam wszysko się tłucze
co do seryjnego clio jedynie poduszke poprzeczną zalałem klejem do szyb do seryjnej jazdy wystarcza!!
ja mam dolną od skrzyni przerobioną, ale ta od strony rozrządu szybciej pada mimo że jest zalana klejem do szyb, myśle właśnie czy da się ją zrobić na poliuretanie lub aluminium bo troche ma skomplikowana budowe, ale te pręty gdzie wbiłeś???
stux [Usunięty]
Wysłany: Czw 03 Sty, 2008
Witam Wszystkich.
kubas widze, ze zamiesciles ogloszenie tutaj
Troche sprostuje, generalnie moge dorobic dolna poduszke silnika pod okreslony wymiar. W tuleje wahaczy jak na razie sie nie bawilem i raczej nie zamierzam. Po prostu za duzy hardcore jak na auto uliczne.
Co do samej poduszki ...
Dolna poduszka silnika wykonana z ertalonu z aluminiowa tulejka.
- zapobiega ruchom silnika (przod-tyl) podczas mocnego przyspieszania i hamowania
- zmniejsza naprezenia elementow przeniesienia napedu
- ogranicza ruchy wydechu (uderzanie downpipe o przegrode silnika itp.)
- dzieki niej mozliwe jest szybsze i dokladniejsze wrzucanie biegow
- poprawia sie rowniez "reakcja i czucie sprzegla"
- jedynym minusem jest mniejszy komfort w kabinie - przenoszenie sie wibracji silnika na bude auta
jesli chodzi o poduszkę od strony rozrzadu to jedynie tą górną mam, dolna jest mozliwa ale to jest patent z r19 16v było cos takiego szerokiego, na dole mocowane do kołyski a na górze rozwidlenie z gumy w prawo i lewo pod katem 45 stp. tak na oko i to niby ma być mocowane do łapy która z kolei jest mocowana do bloku silnika to tak nawypadek jak byś miał duży kłopot z tą jedną poduszka górną z tym że odrazu mówie nie robiłem tego patetu nigdy, ale widzaiłem cos takiego w r19 acha i nie jestem pewien o model!!
co do górnej poduszki to wygląda to dokładnie tak że jak masz ta cześc od strony błotnika prostopadle, to w poduszke wchodzi taka guma nad którą przebiega metalowy nazwijmy to kabłąg coś w kształcie owalu wa wśrodku owalna guma która ma zazadanie odbijania się od tego zewnetrzego metalowego owala jak płaskownik.
ja pomiędzy gume z jednej jaki i z drugiej strony wprowadziłem profile metalowe czy wogóle metal tak żeby to na sztywno siedziało zero drgań i przez to silnik pracuje tylko w osi pionowej poduszki olejowej
powinienem znaleśc foty jak mi kolega udostepni i podam adres
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach