parę lat temu na zlocie w Borkach widziałem clio na 17" tak więc nie ma rzeczy niemożliwych
???
Parę lat temu to ja miałem clio na 17" (dokładnie 10 lat temu - ale w Borkach nie byłem)
A teraz sęk w tym, że do Sporta III nie da się założyć mniej niż 17
uscislajac, da sie, ale tylko 2 kola
Czołem Panowie, nie zgodze się z tą teorią - prosta sprawa - wytłumaczcie mi w takim układzie jak to jest z Clio Sportem III i specyfikacją szutrową?? Wiadomo Nam przecie że jeżdżą nowe Clio w N3 na 16kach po szutrze czy śniegu. O R3 nie mówie, bo to A-grupa, a tam hamulce mogą być różne pewnie (zgodnie z homologacją). Wydaje mi się że nikt nie robi szutrowych 17ek, nawet miśki i WuRCe latają na 16kach. To nielogiczne, chyba że homologowane są dla Clio, podobnie jak w Miśku - mniejsze hamulce od seryjnych, pod szuter właśnie. Drogą dedukcji, twierdzę że są na rynku 16ki które wejdą do nowego Clio na seryjne hamulce. Będę takich szukał do skutku. Martwi tylko że mogą okazać się drogie (tylko do sportu). Dam znać jak dowiem się czegoś konkretnego, Boruta powinien pomóc myślę.
na szuter sa inne hamulce, nie mowiac o tym ze w rajdowkach to wogole sa inne konstrukcje hamulcow.
kubek13 [Usunięty]
Wysłany: Nie 23 Lis, 2008
pcs napisał/a:
powodzenia!
na szuter sa inne hamulce, nie mowiac o tym ze w rajdowkach to wogole sa inne konstrukcje hamulcow.
Stary, co nieco wiem o rajdówkach, sam mam starego kibla rajdówke w domu i przechodziłem BT na różnych zawodach - sprawa jest prosta - w rajdówce możesz zrobić to na co homologacja zezwala.. Podczas gdy homologacja A-grupowa pozwala na wiele (ale także dozwolone jest tylko to, o czym wyraźnie homologacja mówi) , N-ka nie jest już tak łaskawa.. N-ka co do zasady (wedle załącznika J.) oznacza że ingerencje w układ hamulcowy poza wymianą:
płynu ham.,
tarcz o takim samym wymiarze i średnicy,
przewodów na oplot stalowy,
oraz najważniejsze - wydajniejszych klocków,
nie wchodzą w grę.
Wiemy już natomiast że jest homologowane nowe Clio do N-ki i takie auta już występują w przyrodzie. Nie znam jednak tej homologacji, nie widziałem jej na oczy, nie wiem zatem co mówi na temat hamulca szutrowego dla nowego Clio. Wydaję mi sie jednak, że nie powinno być mowy o zakładaniu mniejszych hamulców niż seryjne. Choć pewności nie mam, bo jak wspomniałem - w Lancerze N-kowym na przykład homologowany jest mniejszy hamulec niż seria.. Ale to jest Lancer, a nie 'tanie' (jak na rajdówkę) N-kowe Clio.
Podzwonię, sprawdzę.
Podzielę się tutaj wiedzą w tym zakresie jeśli ją uzyskam.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 24 Lis, 2008
Panowie spokojnie. Dokładnie nie wiem ile ma tarcza w clio III, ale podam inny przykład.
Widział ktoś 15" felge na 300mm tarczy? z duzym zaciskiem?
Ja tak, bo taki mamy w rajdówce. I już wyjaśniam jak taka felga wchodzi.
Felga nie jest przecież na całej wewnętrznej płaszczyźnie jednakowa, wystarczy dobrać felgę z odopiednim ET lub dać dystans. I sprawa powinna być załatwiona.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 24 Lis, 2008
I znów GeKo dobrze prawi.
Podam wam inny przykład ale bardzo podobny:
Astra II OPC tez ma duzy hebel (na tamte lata to wręcz MEGA duzy) i w serii miała koła 17".
Homologacja nie przewiduje mniejszego hamulca (wiadomo to nie franca ) i 95% seryjnych felg 15" nie wchodzi, ale - tak jak napisał GeKo sa felgi do motorsportu które jakoś pasuja
Jest to mniej wiecej podobnie na styk jak u Jimka w miniaku na kołach do upalania
Ci co widzieli to wiedza że kartka papieru ledwo się mieści
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
ja nie twierdze ze sie nie da na duzym hamulcu i 300mm nie da zalozyc 15'', ale to jest specjalna konstrukcja zacisku, tak ze prawnie nie wystaja poza tarcze.
Rozkminiam temat zaciskow juz dlugo w moim 240. Nie da sie zalozyc zacisku brembo i tarczy 330mm do mojej felgi 17'' i Et20 ...
Ja sie moge zalozyc o flaszke ze nie ma felgi 15'', ktora da sie na seryjny hamulet w clio 3 sport zalozyc.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 24 Lis, 2008
pcs, ale lukp chce założyć 16 więc wydaje mi się że będzie OK, a co do felg to nam 15BBS zwykła drogowa wchodziła bez dystansu na koło tylko akurat miała za duże odsadzenie bo wystawała poza obrys auta, w 206 RC idealnie się sprawdza w 306 już nie.
A to fotka że zacisk nie jest równo z piastą tarczy.
to co pokazales to wlasnie typowy hamulec nie montowany w seryjnych autach.
ja mam w dziadku 4 tloczkowy zacisk z przodu na tarczy 267mm zdaje sie wentylowanej i z tylu 282 mm dwutloczkowy, ktore luzem wchodza na 14'' kazda felge, mysle ze nawet na 13 by sie udalo, ale to akurat konstrukcja z lat 60tych gdzie sie robilo male felgi bardzo te zaciski upychalo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach