Rajdowiec pomylony tylko o rajdach myśli... A czemu każda formuła ma napęd na tył ?
bo z przodu im sie tylko nogi mieszcza i to ledwo, to jak bys chcial tam jeszcze naped wsadzic????
a tak poza tym, to jezdzo po asfalcie, a asfalt jest lamerski to se mozna miec RWD. Dla ulatwienia dodam, ze przeciez mocne oski FWD (maxi i takie tam) tez wiele nie odstaja od 4WD na suchym, przyczepnym asfalcie, ale na szutrach to chocby gory sraly i psy dupami szczekaly to i tak nie dogonia czterolapow zadne oski.
let's face the truth: z gówna bicza nie ukręcisz, haldex nigdy nie będzie czterołapem trzydyfrowym. Z drugiej strony wszystko lepsze niż fwd, a z dołączanych napędów haldex jawi się jako najlepszy, najszybszy w każdym razie. Tak to widzę przynajmniej, ale nie do końca ogarniam temat.
Jeśli dodać do tego fakt, że często jest łączony z niezłym i rozwojowym silnikiem 1.8T, a gratów do tego jak psów...
Tylko,że razem z Haldexem dochodzi extra waga,więc jego przewaga nad fwd słabnie.
Ja jestem fanem rajdów,ale i tak przyznaję,że rwd to matka wszystkich napędów.
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
do jeżdżenia poślizgami pewnie ok, problemem są tylko "lekkie" naprężenia w układzie, jakie muszą powstawać na każdej bardziej przyczepnej nawierzchni
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km Pomógł: 44 razy Dołączył: 27 Mar 2011 Skąd: Wilanów 90210
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
Mimo że pewnie każdy widział to gwoli przypomnienia porownanie roznych nowych napędów
Abstrahuując od filmu, Rwd ma mniejsze straty w porównaniu do 4x4 , wydaje mi sie też że przy dużych prędkościach na asfalcie minusy 4x4 zaczynają przesłaniać jego plusy w porównaniu do rwd.
auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km Pomógł: 44 razy Dołączył: 27 Mar 2011 Skąd: Wilanów 90210
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011
CHRZANEK napisał/a:
Kamill napisał/a:
wydaje mi sie też że przy dużych prędkościach na asfalcie
Jak bardzo dużych +200kmh ???
Raściak też powyżej pewnej prędkości "leczy" auta 4wd o podobnej mocy a ma Fwd
Każdy napęd ma swoje zalety i wady, ale naturalną rzeczą wydaje się że najbardziej wszechstronnym będzie napęd na wszystkie koła.
Po prostu powyżej pewnych prędkości (dużo zalezy od opony warunków itp) trakcja jaką zapewnia 4x4 traci znaczenie przy większych prędkościach, a w porównaniu do rwd zazwyczaj posiada podobny rozkład masy bliski 50/50, za to większą mase własną i straty mocy.
Wg mnie RWD jest tez najbardziej pancernym napędem.
Co do Rasty to sie nie dziwie, bo na suchym NMnP m3 e36 100% seria naklepała wszystkim łącznie z evo i subaru, przez co pojezdzawka przeciągnęła sie godzinę, a kilka osob poszlo w trawe bo im troche stara bmw weszła na ambicje
Znowu też bdb wiem jak na mokrym lotnisku NMnP, evo kolegi szło jak przyklejone podczas gdy u siebie mało kierownicy nie ukręciłem żeby utrzymać tor jazdy, przy tych samych srednich predkosciach, a jakis saxofon na szybszych prostych cwiczył piruety co ktoryś przejazd.
Więc powiedział bym że 4x4 jest najskuteczniejszą opcją na polskie warunki pogodowe.
Ostatnio zmieniony przez Kamill Pią 01 Lip, 2011, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach