Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning MINI Cooper S R56
Autor Wiadomość

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

Takie wzory i wyliczania tak naprawdę średniej arytmetycznej momentu jest dobre dla "dziadkoznafcow" z pzm'otu z zasolonymi marynarkami pod pachami. Takie liczenie to nic inne jak wyliczanie pola powierzchni pod wykresem momentu. Tyle tylko że zakłada, że moment maksymalny i moment przy mocy maksymalnej są połączone prostą linią, a dodatkowo, że przed i po tych punktach nic się nie dzieje z wykresem. Oczywiście można wtedy powiedzieć, że "łatwo widać które auto w tym zakresie ma wyższy współczynnik średniego momentu", ale co ma z tego wynikać? To jak średnie spalanie podawane w katalogu.. można je próbować uzyskać, ale każdemu to wychodzi z innym skutkiem. Do tego co nam po tym jaką ma elastyczność silnik, jak nie jeździmy silnikiem, a autem ze skrzynią biegów i auto z limiterem obrotów 9tys i głównym przełożeniem 5.0:1 robi wiatrak z takiego co ma limiter 6tys i główne 3.0:1 i ma nawet ten współczynnik dwukrotnie wyższy... To takie akademickie paplanie na tym blogu, chodź na standardy publikacji internetowych (poza forami), to ten blog jest wybitny.

btw. kiedyś AutoŚwiat chciał profesjonalnie przetestować jedną z naszych ofert na soft turbo do civica 1.4. Przyjechali redakcyjni inżynierowie, wynajęli jakieś lotnisko (czy coś), dokręcili sobie 5 koło od kolary (nie było wtedy chyba tych gps'ow) i zaczęli mierzyć. Wyszło im, że civic turbo ma 10.2 do 100kmh, co przy katalogowym 10.8 wychodzi 'nieźle' ale liczyli na więcej.. za to że 'elastyczność' super. Coś mi tu nie pasowało, wiec poprosiłem mojego kolegę (Bobo z 1/4mili) by się z nimi przejechał. Bobo tym samym regularnie kręcił czasy poniżej 8sek do 100... tamtych zamurowało bo to przecież "zwykły sprint, a oni testują 100tki aut!" Jak się później okazało.. ich test driver jest tak pro, że zawsze ogląda wykres przed jazdą, analizuje gdzie jest max moment i max moc.. i w tym zakresie przyśpiesza w sprincie xD Nowością był dla niego moment na kołach i jaki to ma związek ze skrzynią i osiąganymi przyśpieszaniami :> To taka trochę analogia do tych 'wyliczeń'

Jedno auto ma max 300KM w punkcie, a drugie też 300, ale przez pół wykresu.....

kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej? :wall:
Ostatnio zmieniony przez Miniac Pon 01 Lut, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

Miniac napisał/a:
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej? :wall:


Nie martw się, Twoje posty przyjemnie się czyta to mogą być długie :)
 
 

p106rallye
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

martin.h napisał/a:
Miniac napisał/a:
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej? :wall:


Nie martw się, Twoje posty przyjemnie się czyta to mogą być długie :)


To zupełnie na odwrót ,niż Twoje :>
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

p106rallye napisał/a:
martin.h napisał/a:
Miniac napisał/a:
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej? :wall:


Nie martw się, Twoje posty przyjemnie się czyta to mogą być długie :)


To zupełnie na odwrót ,niż Twoje :>


To nie czytaj.
 
 

strick 
6950 spammer!

auto: MZK KZK PKP
silnik:: zależy który
moc: jest w tobiekm
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

martin.h napisał/a:
p106rallye napisał/a:
martin.h napisał/a:
Miniac napisał/a:
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej?



Nie martw się, Twoje posty przyjemnie się czyta to mogą być długie



To zupełnie na odwrót ,niż Twoje



To nie czytaj.


Uwierz, wszyscy sie staraja
_________________
...
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

Miniac, no i wsyzstko jasne dzięki.

Co do Civica, AŚ jeszcze porównywał waszego przed i po zrobieniu głowicy, spotkałem ich jak mierzyli stoperem przyśpieszenia w Wilanowie :) Nie ma co profi gazeta
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

saxorulez napisał/a:
Co do Civica, AŚ jeszcze porównywał waszego przed i po zrobieniu głowicy, spotkałem ich jak mierzyli stoperem przyśpieszenia w Wilanowie Nie ma co profi gazeta

hahahah mistrzowie :rotfl: ciekawe czy przy pomiarach stosowali zasady ecodrivingu
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

Miniac napisał/a:
ich test driver jest tak pro, że zawsze ogląda wykres przed jazdą, analizuje gdzie jest max moment i max moc.. i w tym zakresie przyśpiesza w sprincie xD

wiec skąd wiedzieć jak jechać ??

pytam bo nie ogarniam zupełnie :)
 
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

Hej. To na poważnie? ;D

Bo nie chce napisać oczywistej oczywistość :]
 
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

Clio: 176KM przy 6300, 218 przy 4600 - tez wychodzi 1,49

idzie lato trza sie wziasc do roboty :)
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

Miniac napisał/a:
Hej. To na poważnie? ;D

Bo nie chce napisać oczywistej oczywistość :]

jak najbardziej :) (chyba pierwszy raz jestem poważny :D )
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Wto 02 Lut, 2010   

Janusz napisał/a:
Miniac napisał/a:
Hej. To na poważnie? ;D

Bo nie chce napisać oczywistej oczywistość :]

jak najbardziej :) (chyba pierwszy raz jestem poważny :D )


1 do oporu 2 do oporu 3 pewnie tez do oporu, chyba, ze zacznie ewidentnie nie jechac:d:P 4 pewnie pod koniec przestanie jechac to wtedy 5:D i 5 to raczej zawsze do oporu chyba, ze masz jako nadbieg 5tke:D:P to sie nie dokreci do konca:d:P

najprosciej to sobie wrzuc do cartesta wszytkie dane to cos tam bedzie widac;]

ale ja jeszcze nie jezdzilem wolnossaca usportowiona benzyna w ktorej 1ki i 2jki nie trzeba trzymac do oporu;]
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Wto 02 Lut, 2010   

ade napisał/a:
1 do oporu 2 do oporu 3 pewnie tez do oporu,


ale opór to CI chodzi pod łytytytytytytytytytyt

dziwne, ja się prostka nigdy nie interes iłem ale w foce najbardziej się opylało jechać technika taka jak stosował pro spec z AŚ.... przynajmniej lepiej to wychodziło niz ta metoda podana przez Ciebie... Ale tak jak mówię, nie znam się nie mierzyłem tego, takie były odczucia ;p
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Wto 02 Lut, 2010   

Janusz napisał/a:
ade napisał/a:
1 do oporu 2 do oporu 3 pewnie tez do oporu,


ale opór to CI chodzi pod łytytytytytytytytytyt

dziwne, ja się prostka nigdy nie interes iłem ale w foce najbardziej się opylało jechać technika taka jak stosował pro spec z AŚ.... przynajmniej lepiej to wychodziło niz ta metoda podana przez Ciebie... Ale tak jak mówię, nie znam się nie mierzyłem tego, takie były odczucia ;p


pod lytytytytytytyty ale zeby zdazyc zanim bedzie lytytytytytyty:]
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Nie 07 Lut, 2010   

Miniac napisał/a:

Bo nie chce napisać oczywistej oczywistość :]


Czy usłyszę kiedyś od Ciebie ta oczywista oczywistość?? Pani mi mówiła ze nie ładnie tak nie odpowiadać na pytania ;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 8