auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Nie 13 Gru, 2009
Wg mnie zmiany wprowadzane przez FIA są może słuszne ale zbyt częste.
Większość z Was pamięta kategorię WRC oraz KIT-CAR które to kategorie obowiązywały bodajże od 1997r. W miejsce KIT-CARów wprowadzano S1600 - po co ?? Nie wiem.
Miało być taniej od kit-carów, było drożej.
WRC było świetną kategorią ponieważ klarowne przepisy pozwoliły wielu producentom zaistnieć w tej klasie. Owszem z różnym skutkiem (jak np Skoda, Seat czy Hyundai) ale były i coś sie działo. W RSMŚ jeżdziło po 15-20 fabrycznych wurcków.
S2000 - ciekawa idea ale minęło 3 lata i finito.
Opracowanie samochodu rajdowego od podstaw to rok czasem dłużej.
Wg mnie 1,6T 4x4 (dlaczego to się nazywa S2000 ??? Nie widze związku) można było wprowadzić bezpośrednio po WRC.
Na zasadzie dobra panowie - 2 litry to za dużo, robimy 1,6 i już.
Obawiam się że w ten sposób producenci zainteresowani udziałem w S2000 N/A zrezygnują wogóle i taki będzie finał.
Moim zdaniem FIA wprowadziła nowa kategorię pod PSA które ma w ofercie doładowany silnik 1,6.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Nie 13 Gru, 2009
Volksvagen też ma taki silnik, Mitsubishi ma 1,5 więc powiedzmy że to to samo. Renault ma 1.2-1.4T kwestia czasu kiedy się pojawi 1.6T. Tak więc mamy już 5 producentów na start, a skoda nie musi się wycofywać bo skorzysta z VW. Czy będzie taniej wątpie, pewnie na początku tak, a potem sie zacznie wyścig zbrojeń, tego się nie da uniknąć w żadenj dyscyplinie.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Nie 13 Gru, 2009
GeKo,
myślisz że wszyscy sie rzucą na tą kategorię?? Po tylu zmianach ze strony FIA to wydaje mi sie ze ich po prostu zleją. Nie będą angażować się kapitałowo w tak niepewny business.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Panowie, weźcie pod uwagę, że klasa WRC jest bardzo liberalna jeśli chodzi o regulamin w sprawie silników, chyba tylko blok musi pochodzić z auta produkcyjnego, a i to niekoniecznie z homologowanego modelu. Więc zrobienie nawet z 1.2 turbo silnik o pojemności 1.6 jest dziecinnie proste dla inżynierów.
Regulamin na pewno nie jest zrobiony pod PSA, bo Citroen ma już projekt DS3 S2000 (bardzo zaawansowany) z wolnossącą dwulitrówką.
GeKo, jeśli przyszłe WRC będą budowane według regulaminu S2000, tylko z innym pakietem aerodynamicznym i silnikiem 1.6 T, to nie powinno być wyścigu zbrojeń, a najważniejsze aby FIA do tego nie dopuściła, tak jak z obecnymi WRC.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Nie 13 Gru, 2009
saxorulez, W to nie wierzę zbyt często są zmiany tak jak mówisz. Myślę że zamysłem FIA było właśnie przyciągnięcie nowych producentów, między innymi VW, BMW i kilku innych. S2000 dalej będą mogły jeździć w RSMŚ i nie będzie można tylko homologować już nowych modeli wolnossących. Jak się głębiej nad tym zastanowić to jest to OK.
a) Daje możliwość dalszego rozwoju obecnych wersji (oczywiście będzie to krótki okres 1-2 lata, ale da czas producentom na zbudowanie 1.6T) i nie muszą się wycofywać z RSMŚ a właściwie od razu w nich są. Fiat, Peugeot, Proton. Toyota, Skoda, VW.
b) Otwiera możliwości wielu producentom którzy już mają w swojej ofercie silniki 1.6
martin.h, Wyścig będzie zawsze. Patrz puchar picanto nie wolno nic a i tak próbują.
ogladam własnie IRC na EuroSporcie i na Rajdzie Barum zapalił się na postoju silnik po awarii Nicola Vouilloz .... gasili ręcznymi gaśnicami i wiadrami z wodą .... gdzie system gaśniczy?!
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Pią 18 Gru, 2009
Cytat:
Rallyonline.pl
Zima atakuje nie tylko w Polsce. Jedną z jej ofiar jest Francois Duval. Belg, który dopiero co testował Protona i liczył na program w IRC, po nieszczęśliwym upadku spędzi minimum dwa miesiące poza samochodem.
Belg poślizgnął się na lodzie i wylądował tak nieszczęśliwie, że doszło do uszkodzenia kręgosłupa. Duval trafił do szpitala i lekarze orzekli, że leczenie potrwa przynajmniej osiem tygodni.
Były obawy o obrażenia neurologiczne, ale udało się je zażegnać. Duval może mieć jednak teraz problemy z zapewnieniem sobie stałych występów w przyszłym sezonie.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Sob 19 Gru, 2009
Cytat:
rallyonline.pl
Rallye-magazine.de ujawnia kolejne szczegóły dotyczące silników w przyszłych WRC. FIA ostatecznie potwierdziła, że od 2011 wiodącą rolę w rajdach odgrywać będą samochody S2000 z motorami 1.6 turbo.
Federacja naciska na ujednolicenie jednostek napędowych używanych w sportach motorowych. Motor 1.6 turbo ma być stosowany w podobnej specyfikacji w RMŚ oraz WTCC.
- Moc silnika będzie wynosić 280-290 KM, a emisja CO2 spadnie o 30 % - mówi szef techniczny FIA, Jacques Berger - Ponieważ kwestie ekologii są coraz istotniejsze i producenci wypuszczają coraz mniejsze i emitujące mniej zanieczyszczeń silniki, nasza jednostka musi podążać za tym trendem.
Zarówno w WRC jak i WTCC siniki będą miały 33-milimetrową zwężkę w układzie dolotowym, zaś maksymalne ciśnienie doładowania ograniczone zostanie do 2.5 bara. Limit będzie kontrolowany przez moduł dostarczany przez FIA. Ze względu na inną charakterystykę silnika wymaganą podczas rajdów i wyścigów, motory będą miały zróżnicowane wałki rozrządu.
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
Kris Meeke odbył kolejne testy Citroena DS3 R3T. Mistrz IRC wsiadł w nową ośkę przy okazji przygotować do Rajdu Monte Carlo.
Kris pozostaje testerem Citroena i prócz swojego 207 S2000 sprawdza także inne auta. Nowa ośka z Wersalu ma motor 1.6 turbo z Peugeota 207 RC Rallye.
Magazyn Echamppement pokazał tymczasem wizualizacje Citroena DS3 WRC. Prace nad autem mogły ruszyć z kopyta po potwierdzeniu przez FIA przyszłości silników w RMŚ. Auto nie wyjedzie jednak raczej na oesy w przyszłym roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach