auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011
Barejka napisał/a:
Moglby ktos zmierzyc srednice rurki do rozporkie w saxo/106.
Nie mam rozpórki ale strzelam że zewnętrzna średnica rury to jakieś 30-40mm, grubość ścianki doświadczalnie nie sprawdzałem ale strzelam że ze 2-2,5mm
Barejka jak dla mnie to możesz nawet zrobić rozpórkę z litego żeliwa - przynajmniej będzie mocna
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
CHRZANEK, Janusz mnie zainspirowal juz dawo myslalem o takim czyms, co prawda pokazowka to nie bedzie, ale ma dzialac, jak tylko zniknie snieg zabieram sie za dolna
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011
Barej - jeżeli chodzi o dolną rozpórkę w 106 to dobrze by było ją tak skonstruować żeby przebiegała praktycznie pod samą rurą wydechową.
Ja miałem oryginalną OMP i niestety "zabiłem" ją w trakcie cywilnej jazdy (swoją drogą okazała się bardzo miękka). W niektórych samochodach dolną rozpórkę da się zrobić z kątownika, trzeba tylko wypiłować miejsce na wydech i zazwyczaj to tanie rozwiązanie bardzo dobrze się sprawdza.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
CHRZANEK, gore planuje wlasnie z rurki, w 1.4 nie bylo problemu z miejscem w 16v ta rurka bede musial troche zgniesc, dol tez planowalem z katownika, ewentualnie jakis grubasny pret, ktory nie tylko zepnie dol, ale i obnizy srodek ciezkosci
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011
Barejka napisał/a:
ewentualnie jakis grubasny pret, ktory nie tylko zepnie dol, ale i obnizy srodek ciezkosci
Jak chcesz obnizyć środek ciężkości to wywalaj to co jest na górze (ewentualnie przenoś niżej) ale nie dokładaj kolejnych kg
ROzpórka ma działać - jeżeli planujesz że ma być wyłacznie balastem (nie balasem )to nie montuj wcale.
Barejka napisał/a:
w 1.4 nie bylo problemu z miejscem w 16v ta rurka bede musial troche zgniesc
To fakt oryginalna szparko też jest nieco pogięta przy koprusie wtrysku.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
zapewne chodzi Ci o taka
odpada zdecydowanie, mimo ze cos tam spina to napewo pracuje
ja modze cos takiego, zeby bylo spiete jak najbardziej sztywno i bez sruby, ma byc pelen perorfmans
dolna bede robil w stulu sparco
omp jest troche inaczej zrobiona
u mnie bedzie tak samo nisko wiec napoewno szybko rozporka zamieni sie w cos takiego
auto: niebieskie :]
silnik:: na przedzie
moc: z tobą niech będzie.km Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Skąd: z wioski
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011
Rozpórki przednie dolne są bardzo ładne i praktyczne dopóki są nowe i leżą sobie w pokoju/garażu. Po montażu zazwyczaj trafia się w jakąś wystającą przeszkodę i po rozpórce w gorszym wypadku można też skrzywić kawałek budy
no jak rozporka dolna bedzie naprawde solidna to moze narobic sporego zamieszania pod spodem, dlatego nie ma sie co spuszczac nad spawamy, ma byc sztywna, a w razie udezenia, spaw puszcza i buda nie dostaje Cassis, dzieki, Janusz wreczy Ci pomuka ode mnie
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011
Barejka - to może zapodaj sobie jakąś "lajtową" płytę pod silnik
1) spina mocowania zaiweszenia - podobnie jak rozpórka
2) jest bardziej odporna od rozpórki i dodatkowo chroni michę olejową
3) w sposób wydatny obnizy Ci środek ciężkośći
PS: Ja miałem rozpórkę OMP, ta sparco wydaje się być lepiej pomyślana.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Januszu zglos sie po pomog bo mnie zainspiowales koszt rowporkie wyniosl mnie 10zl wazy nie duzp jest solidnie wykonana teraz tylko pomalowac i zakladac na auto, co prawda piekna to ona nie jest, ale zrobilem ja od podstaw CHRZANEK, bo dolach nie jezdze, wiec sama rozporka napewno wystarczy, nie bede obnizal srodka ciezkosci bo nie widze najmniejszego sensu w cywilnym aucie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach