auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km Pomógł: 73 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 25 Sie, 2008
Chlopaki szybkie pytanie. Ile mniej wiecej w wawie kosztuje wyspawanie tylnego tlumika z kwasowki ? I kto to ogarnia najlepiej ? Potrzebuje sam tylni tlumik na wzor devila z 205 rallye lub na wzor pug sport z 106...
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Wto 26 Sie, 2008
eltec 650PLN bodajze
_________________ Samochody to ZUO!
gravel [Usunięty]
Wysłany: Wto 26 Sie, 2008
ja dorzuce swoje 3 grosze. w dwoch autach mialem przypadek oberwania sie wydechu raz przed katem (sunny b12 1.8 gti ) a raz za katem (vts 16v) za kazdym razem byl ten sam objaw mianowicie auto przestawalo jechac z dolu dodam zebyly to calkowicie seryjne samochody. Potwierdza to znan teorie ze odprezenie wydechu w silniku wolnossacym nie daje zbyt dobrych efektow jesli chodzi przebieg momentu.
teraz w saxo mam kat i przelotowy tlumi koncowy (cichy) i tez nie jestem zadowolony
moze ktos podpowie co zrobic z wydechem w vts 16v zakladajac ze kat musi zostac.
i jeszcze jedna kwestia - patrzylem w katalogi supersprinta i oni pokazuja tam dp rajdw wydechy z usunietym katalizatorem - moze mi to ktos wytlumaczyc o co ho?
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 27 Sie, 2008
Cytat:
moze ktos podpowie co zrobic z wydechem w vts 16v zakladajac ze kat musi zostac.
Wsadzić kat na sam koniec układu za tłumikiem przelotowym (z końcowego rezygnujemy całkiem).
1) Katalizator zostaje ale jego wpływ na moc jest minimalny bo energia spalin na końcu układu to już nie to samo co na początku
2) Tenże sam katalizator z powodu swojej budowy będzie doprężał cały układ wydechowy i oczywiście bedzie też wyciszał.
3) dla pewności żeby głośność nie była nadmierna pozostaje tłumik środkowy który z racji tego że jest przelotowy to nie zabiera nam za dużo mocy
Sam to wymysliłem ale wygląda zajebiście co nie ??
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 27 Sie, 2008
gravel,
jak katalizator ma zostać, to od katalizatora układ o średnicy 2" na dwóch tłumikach np. firmy Superspirnt, Ashley lub Mongoose
jak usuniesz katalizator, nadal układ 2" ale tym razem od kolektora wydechowego. katalizator zastępujemy rurą (jeden gięty kawałek, a nie pocięte pospawane rurki).
Jeżeli masz auto z jedna sondą lambda to już nic więcej nie robisz.
Jeżeli masz dwie sondy to napisz PW a wyjaśnię Ci jak to obejść.
Jak jesteś hardcorowcem i lubisz hałas można dać 2,25" - na takich wydechach jeździł Citroen Saxo VTS (z seryjnymi wałkami) w pucharze CUP (wyścigi płaskie) ale wtedy trzeba przerobic dolną część kolektora tak aby miał 2,25" wyjście i najlepiej jeszcze poprawić jego kształt w miejscu gdzie przechodzi obok skrzyni
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach